Varför vill högern ha kärnkraft?
En sak jag inte förstår är varför det verkar finnas en skillnad mellan högern och vänstern när det gäller kärnkraften. Varför är det en höger-vänsterfråga? Någon som har någon intressant teori om detta.?
En sak jag inte förstår är varför det verkar finnas en skillnad mellan högern och vänstern när det gäller kärnkraften. Varför är det en höger-vänsterfråga? Någon som har någon intressant teori om detta.?
Nej, chimpansen har sannolikt lärt sig genom observation snarare än att i huvudet räknat ut hur det fungerar med eld, precis som det ofta är med små barns lärande.
Mm...men jag hävdar att teoretiseringen inte hade upptått utan observation och i många fall också experimenterande.
Det har chimpansen varken den intellektuella förmågan eller de grundläggande kunskaperna för (exempelvis grundläggande kunskaper i fysik och kemi).
Detta är en vanlig vetskapsprocess även hos människans kunskaps- och tekniska utveckling, i likhet med det exempel jag tidigare gav.
Vad det gäller kärnkraft så är jag övertygad om att man under kommande århundraden eller t.o.m. årtionden kommer på bättre sätt att ta hand om det kärnavfall vi producerar idag, så den saken oroar mig inte alls.
Man måste bara släppa fram forskningen och vetenskapen.
3 olyckor
2 inbrytningar
Hmmm...
Jag förstår inte vad du vill ha sagt med det inlägget.