Varför vill högern ha kärnkraft?
En sak jag inte förstår är varför det verkar finnas en skillnad mellan högern och vänstern när det gäller kärnkraften. Varför är det en höger-vänsterfråga? Någon som har någon intressant teori om detta.?
En sak jag inte förstår är varför det verkar finnas en skillnad mellan högern och vänstern när det gäller kärnkraften. Varför är det en höger-vänsterfråga? Någon som har någon intressant teori om detta.?
Du har alltså inte läst vad fjärde generationens reaktorer innebär i kärnavfallsfrågan?
Om jag förstår det rätt så har Sverige exporterat mer energi än importerat de senaste åren det tar också lång tid att bygga kärnkraft och priset på vindkraft och solenergi sjunker.
Man kan inte bara räkna på total import eller export, utan även om det importeras någon el överhuvudtaget under en period och hur prognosen ser ut under kommande år.
Vi både producerar och importerar el från kolkraft och behovet av det lär öka när Ringhals ska stängas.
Än så länge står valet mellan kolkraft och kärnkraft och har så gjort länge och man har valt kolkraft, vilket det lär dröja att bli av med...
Ungefär som cancerforskning. Vi är närmare, men det finns ingen bot. Den som dör av cancer är lika död som för 70 år sedan.
Jag tänker att det finska kärnkraftverket blev fyra gånger dyrare än planerat och tog 10 år längre än planerat att bygga och att den energiomställning som skett inom finsk industri och bland finska hushåll leder till att Finlands energibehov inte ökar så mycket som när Finland beslutade att bygga ut kärnkraften. Vad tror du?