• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:24:50 följande:

Det förutsätter att man känner tillit för varandra vilket inte kvinnor som är kontrollfreak känner.

Finns både manliga och kvinnliga kontrollfreaks. Långt ifrån alla kvinnor är det. Men tyvärr tvingas många kvinnor att ta kontroll över allt för att män beter sig som jätte bebisar som måste tas hand om och inte verkar ha nån förmåga alls att planera eller genomföra något.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 16:35:49 följande:
    Finns både manliga och kvinnliga kontrollfreaks. Långt ifrån alla kvinnor är det. Men tyvärr tvingas många kvinnor att ta kontroll över allt för att män beter sig som jätte bebisar som måste tas hand om och inte verkar ha nån förmåga alls att planera eller genomföra något.
    Rådande könsroller ger både för och nackdelar.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:49:02 följande:

Rådande könsroller ger både för och nackdelar.

Vad?
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 17:01:04 följande:
    Vad?
    I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...
  • EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:24:50 följande:
    Det förutsätter att man känner tillit för varandra vilket inte kvinnor som är kontrollfreak känner.
    Samma med männen...
    Kontrollfreak till män känner ingen tillit kvinnor.

Det är ett rätt så könlöst beteende, så det är bara en direkt poänglös kommentar du kommer med som kontring på "sitta bredvid och kolla kartan, och en kär (oavsett kön)".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 17:06:22 följande:
    Samma med männen...
    Kontrollfreak till män känner ingen tillit kvinnor.

Det är ett rätt så könlöst beteende, så det är bara en direkt poänglös kommentar du kommer med som kontring på "sitta bredvid och kolla kartan, och en kär (oavsett kön)".
    se #214
  • EnAnonumius
    Anonym (Petter Niklas.) skrev 2019-02-18 02:53:39 följande:
    Poängen är inte att förtrycka mannen. Poängen är att den svenske mannen har låtit sig "förtryckas" och förpassas till baksätet. Med andra ord hög tid att han börjar kuka till sig lite och sluta gnälla. Eller?

Däremot är det sant att familjesammanhållningen var bättre förr än idag.
    Ja och vad beror den "bättre familjesammanhållningen på"? Tänk nu riktigt länge...

Jag man ge dig en hint....
    Jo på att kvinnan hade inget val och hade beroendeställning till mannen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 17:09:55 följande:
    Ja och vad beror den "bättre familjesammanhållningen på"? Tänk nu riktigt länge...

Jag man ge dig en hint....
    Jo på att kvinnan hade inget val och hade beroendeställning till mannen.
    Ge den här utvecklingen 10 år så är det männen som får be kvinnorna om hushållspeng.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:03:52 följande:

I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...

Dom flesta kvinnor vill ha en PARTNER, någon att dela ansvar och livet tillsammans med. Dom flesta kvinnor får däremot en mansbebis som inte ens kan packa ner sin lunchlåda utan hjälp.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:12:40 följande:

Ge den här utvecklingen 10 år så är det männen som får be kvinnorna om hushållspeng.

Varför vill du att nån ska behöva be någon om hushållspeng? Ingen familj borde se ut på det sättet.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?