Inlägg från: Anonym (Ointresse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ointresse)

Vad är poängen med jämställdhet?

Anonym (anonym) skrev 2019-02-18 08:49:30 följande:
    Är väl trevligt för dem att de har roligt och dansar istället för att tillhöra de som sitter med kaffekopp ensam vid sidan av och studerar vad andra gör. Vad tycker dina kunder om att du ägnar tid åt att studera andra istället för att umgås med dem

Det enda kunderna är ute efter är mitt plastkort. Jag är man och det är kvinnor de är ute efter. Jag skall upp och arbeta dagen efter så då blir det en kopp kaffe.

Fler frågor om något du uppenbarligen inte har en susning om?

• Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 16:18:26 följande:
    Nej det kan man inte. Men man kan va ett team. Om min man kör så sitter jag bredvid och läser kartan. Om jag kör så sitter han bredvid och läser kartan. Ingen sitter i baksätter.
    Det förutsätter att man känner tillit för varandra vilket inte kvinnor som är kontrollfreak känner.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 16:35:49 följande:
    Finns både manliga och kvinnliga kontrollfreaks. Långt ifrån alla kvinnor är det. Men tyvärr tvingas många kvinnor att ta kontroll över allt för att män beter sig som jätte bebisar som måste tas hand om och inte verkar ha nån förmåga alls att planera eller genomföra något.
    Rådande könsroller ger både för och nackdelar.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 17:01:04 följande:
    Vad?
    I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 17:06:22 följande:
    Samma med männen...
    Kontrollfreak till män känner ingen tillit kvinnor.

Det är ett rätt så könlöst beteende, så det är bara en direkt poänglös kommentar du kommer med som kontring på "sitta bredvid och kolla kartan, och en kär (oavsett kön)".
    se #214
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 17:09:55 följande:
    Ja och vad beror den "bättre familjesammanhållningen på"? Tänk nu riktigt länge...

Jag man ge dig en hint....
    Jo på att kvinnan hade inget val och hade beroendeställning till mannen.
    Ge den här utvecklingen 10 år så är det männen som får be kvinnorna om hushållspeng.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 17:20:54 följande:
    Dom flesta kvinnor vill ha en PARTNER, någon att dela ansvar och livet tillsammans med. Dom flesta kvinnor får däremot en mansbebis som inte ens kan packa ner sin lunchlåda utan hjälp.
    Det är kvinnorna som skapar mansbebisar. Både mamman och flickvännen.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 17:25:40 följande:
    Varför vill du att nån ska behöva be någon om hushållspeng? Ingen familj borde se ut på det sättet.
    Jag säger bara vad jag tror.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Tom är förlorad) skrev 2019-02-18 17:49:12 följande:
    Jahaaaa så de stackars männen kan inte resa sig från mansbebis-rollen och börja ta ansvar själva alltså? Tidigare uppfostrade man kvinnor till att bli hemmafruar, men ändå var det kvinnor som hakade på revolutionen och ville skaffa sig jobb. MÄN KAN OCKSÅ, heja er! Inga fler mabsbebisar, you can do it!

Jag kör anfall är bästa försvar. Är jag själv sköter jag 100%. Har jag sambo/fru får hon försöka göra så mycket hon kan om inte jag hinner före att t ex plocka tvätt, diska eller laga mat. Jag skulle aldrig försätta mig i en så dålig förhandlingssits att en kvinna skulle få möjlighet att kalla mig mansbebis.

• Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 18:44:18 följande:
    Mycket verksamt, men även om det är sant så har män som vuxna ett eget ansvar över sitt liv.
    Jag gör allt själv. Det är lugnast så.
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 19:15:27 följande:
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:03:52 följande:
    I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...
    Jaha du är en sådan PERSON, en sådan person som vägra att begripa att "vänkretsen" säger inget om det "generella".

Jag skiter högaktningsfullt i hur det ser ut i familjer runt om kring dig, de säger inte ett skit om det generella i hela Sverige, och det ger dig heller inget underlag att försöka tvinga människor du aldrig har träffat att passa in i dina egenkomponerade mallar heller.

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?

Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.

• Anonym (Ointresse)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-18 19:20:00 följande:
    Ja tjena det du anklagar andra för sitter du utmärkt och gör själv. Du har i otaliga inlägg spytt galla över män och använt dig av manbebis ett otal gånger enbart i nedvärderande syfte. Tycker nog du ska titta dig lite i spegeln.
    Helt riktigt. Kom att tänka på:

"Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?"

Matteus 7
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 19:16:50 följande:
    Du är en rövslickande toffel, m.a.o?  Drömmer
    Jag är en MEGATOFFEL. Fast utan cape och schysst trikå.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 19:15:31 följande:
    Bra för dig. Men va har det med diskussionen att göra? Du sitter och syr galla över alla hemska kvinnor och allt hemsk kvinnor gör, och när man bemöter det med att män minsann inte är perfekta så svarar du med att du inte gör så.

Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.

Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)

Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;) 

• Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 19:59:43 följande:
    Men OJSAN, dina argument tryter så du måste ta till projiceringar?

Vad har du för egna erfarenheter som du inte behöver stöd i dina "genusvetar" böcker?

Mina erfarenheter bygger på två långa äktenskap.

• Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 20:15:44 följande:
    Oj vänta lite. Vem har sagt något om akademisk debatt och att dänga länkar till olika teorier? 
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:23:42 följande:

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Men vad bra..  Hur var det du skrev nu? Jo just det utbildningstörd var ett ord du använde om mig. 

Ja jag är tillräckligt utbildningstörd att jag kan skilja på "subjektiv observationer" från det generella.

Och jag är också tillräckligt utbildningstörd att jag vägra att presentera (mina) subjektiva observationer som allmänrådande fakta.  Det är en sak som DU "icke utbildningstörd" misslyckas helt med.

Så nej jag behöver inga "hålögda forskare" för att DU skall kunna begripa och förstå  att du inte skall presentera dina "subjektiva observationer (från din omedelbara närhet)" som allmängiltig generella fakta, så som du gör i tråden.

Så vad vad det du ville? Sitta och bevisa att du är duktig på att projicera och tro att du provocerar med dina personangrepp som du gör? Drömmer
    Nu ger du ett praktexempel på en person som suttit med näsan i böckerna lite för länge.
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 20:15:44 följande:
    Oj vänta lite. Vem har sagt något om akademisk debatt och att dänga länkar till olika teorier? 
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:23:42 följande:

Men vad bra..  Hur var det du skrev nu? Jo just det utbildningstörd var ett ord du använde om mig. 

Ja jag är tillräckligt utbildningstörd att jag kan skilja på "subjektiv observationer" från det generella.

Och jag är också tillräckligt utbildningstörd att jag vägra att presentera (mina) subjektiva observationer som allmänrådande fakta.  Det är en sak som DU "icke utbildningstörd" misslyckas helt med.

Så nej jag behöver inga "hålögda forskare" för att DU skall kunna begripa och förstå  att du inte skall presentera dina "subjektiva observationer (från din omedelbara närhet)" som allmängiltig generella fakta, så som du gör i tråden.

Så vad vad det du ville? Sitta och bevisa att du är duktig på att projicera och tro att du provocerar med dina personangrepp som du gör? Drömmer
    Jag är HELT ointresserad av dina akademiska färdigheter. De får du vädra med andra akademiker.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 19:37:15 följande:
    Det finns ingen logik i någonting du säger. Men tror du på det så kör på det.

Logiken är att ger man MINSTA utrymme för en kvinna att gnälla på nåt så är gnället igång. Alltså är anfall bästa försvar.

Det finns minst hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar.

Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

Jag undrar om de har blivit bortgifta eller vad påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?

Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?