• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (anonym)

Du tror att män var män förr och styrde och ställde du har uppenbarligen aldrig sett alla dessa gamla filmer där fruarna bestämmer allt medans männen sitter och mumlar lite i bakgrunden

• Anonym (Dum i huvudet)

Ja du att om du på riktigt är för dum att förstå det så kan vi nog bara ge upp på dig.

• Överste Senap

Tyckte texten var korkad (i bästa fall beroende på okunnighet hos ts) så snart jag började läsa men det var inget emot vad jag tyckte när jag läste svarsalternativen..

• Anonym (anonym)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 18:24:37 följande:
    Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.
    Vi här i landet lämnar inte bort våra barn vid några månader eftersom vi har lång föräldraledighet som är tämligen bra betald.
  • Anonym (A)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-16 19:39:24 följande:
    Vi här i landet lämnar inte bort våra barn vid några månader eftersom vi har lång föräldraledighet som är tämligen bra betald.
    Man är ledig ganska länge.
  • Anonym (anonym)

Du kanske borde uppdatera dig lite om hur det ser ut i det svenska samhället och titta lite grand på hur kort period kvinnor var hemmafruar och tog hand om enbart sina barn och hushåll att kvinnor inte jobbade utanför hemmet bland lantbrukare förr innebar inte att de tog hand om sina barn hela dagarna ofta var det någon äldre släkting som gjorde detta eftersom bondfruarna var fullt upptagna med att delta i gårdens arbete
  • Xenia

TS, du borde uppdatera dig om omvärlden. Endast under 50-talet hade vanliga män råd med hemmafruar. Det var annars något för överklassen. Och där var det tjänstefolk som tog hand om barnen och hela familjen (kokerska, barnjungfru, städerska etc). 

TS vet inte heller så mycket om Sydeuropa utan tycks leva kvar i 50-talet där med. Kolla bara fertiliteten. Italien 1,34 barn/kvinna, Grekland 1,38, Spanien 1,34, Portugal 1,36 och Sverige 1,85. Borde inte dessa "lyckliga länder" ha högre fertilitet?

I undersökningar om vilka länder som är lyckligast brukar de nordiska länderna placera sig på topp 10. I år kom Finland först:

"Alla de nordiska länderna placerar sig inom topp tio på lyckolistan och Finland, Norge, Danmark och Island kniper i tur och ordning de fyra högsta placeringarna. Sverige tar sig förbi Australien jämfört med förra året och placerar sig på nionde plats." www.metro.se/artikel/fn-finland-%C3%A4r-v%C3%A4rldens-lyckligaste-land

• villbusa

Ja du Tom.... vad svarar man på ett så korkat inlägg?

1 för att kvinnorna själv ska få bestämma över sina liv. Har de en man som försörjer sig och dessutom ska lyda är de närmast förslavade och kan av ekonomiska skäl inte lämna sin man hur jävla korkad han än är.

2 att svenskar är ensamma och olyckliga i större omfattning än andra är helt och hållet din tolkning där du väljer de undersökningar som passar din tes och bortser från allt som pekar i motsatt riktning.

3 det finns ingen kommun som jag känner till som tar emot barn i omsorg före ett års ålder. Det är meningen att vi ska använda föräldraförsäkringen och vara hemma med barnet under minst det första levnadsåret.

4 givetvis är kvinnan det första alternativet att vara hemma med barn så länge de ammar. I övrigt finns det så vitt jag vet inte mycket forskning som visar att kvinnor självklart är bättre på att uppfostra barn än män. Snarare finns det forskning som visar att barnen mår bäst av att ha nära anknytning till både mamma och pappa.

5 med två inkomster i familjen måste man inte nödvändigtvis göra karriär för att uppnå höga inkomster utan man kan välja yrken man trivs med och som faller sig naturligt.

Det finns en lång rad andra skäl oxå givetvis. Men ett av de viktigaste är just valfriheten. Alla behöver inte göra likadant. Det är oki att mamman gör karriär o mannen tar mer ansvar för familj o hushåll. Det är oki att bägge jobbar lite mindre för att dela ansvar för hem o familj

Att vara en relativt traditionell familj där kvinnan tar huvudansvaret för barn och hushåll medans mannen fokuserar på jobb och inkomst är fortfarande vanligt även bland unga föräldrar och det är helt oki det oxå. Varför måste alla göra likadant Tom? Och är verkligen allt så mycket bättre i Italien??? Hur ser arbetslösheten ut? De offentliga finanserna? Vi har inte noll arbetslöshet i Sverige... det finns problem även här men samtidigt har vi stora delar av arbetsmarknaden som skriker efter folk med rätt kompetens eller i vart fall vilja o förmåga att lära sig. Unga män och kvinnor kan skaffa sig en bostad och börja ett eget liv i betydligt större omfattning än i många medelhavsländer. Vad är fel med det?

Om du tvunget måste ha en hushållerska får du väl anställa en om du inte kan tvätta dina kalsonger eller laga din mat på egen hand.

• Kråkungen

Tom! Tänkte först när jag läste din ts och dina svarsalternativ att nä - det här måste ju ändå vara FÖR uppenbart... men nä minsann - folk som nappar ändå! Måste faktiskt ge dig en eloge för hur du lyckas :) 
  • villbusa

Tom! Tänkte först när jag läste din ts och dina svarsalternativ att nä - det här måste ju ändå vara FÖR uppenbart... men nä minsann - folk som nappar ändå! Måste faktiskt ge dig en eloge för hur du lyckas :) 

[/quote]

ja precis! Jag tänkte först att det här är ju bara för mycket... o tänkte bläddra vidare. Sen kom jag på att jag faktiskt känner ett par gubbar och en ganska ung man som tycker ungefär som Tom. Gemensamt för dom är ju att de inte lyckats behålla någon partner utan är ganska sura och bittra och förpestar sin omgivning med männens förträfflighet och kvinnornas oduglighet så fort de öppnar munnen. När den tanken slog mig kände jag ett visst behov av några tillrättavisade ord men här pratar man nog för döva öron ändå!

Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?