• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Xenia
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 15:30:10 följande:

Vad ger det dem att bli toffel åt en kvinna?

Friheten att vara självständig med hus och hem är värd mycket.

Varför är det bara männen som skall ändra på sig?

Om det är männen som tycker det är svårt att få kvinnor, så är det ju de som får ändra sig. 

Kvinnorna kanske inte har problem eller är nöjda att leva ensamma, så varför skulle de ändra sig?

Så antingen ska mannen vara diktator eller toffel? Ja, då vet du inte mycket om jämställdhet.
  • Xenia
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 15:25:47 följande:
    Tyvärr är det skitlöner inom vård och omsorg eftersom kvinnor är så kass på att löneförhandla.
    Eller så beror de kassa lönerna just på att det räknas som ett typiskt kvinnoyrke. Allt som kvinnor gör är automatiskt mindre värt.

En annan orsak till låga löner är att de betalas av skattepengar. Vem vill höja skatten?
  • Xenia
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 15:20:12 följande:

Pojkar som pluggar blir ensamma och mobbade. För tjejer är det däremot okej att plugga.

Tjejer väljer dessutom killar som inte pluggar. 

Det där låter som en typisk undanflykt. Pojkar och män har inget eget ansvar, de är hjälplösa offer.

Varför skulle killar som pluggar bli mobbade? Klarar de inte att stå upp för att de vill plugga för att få bättre jobb i framtiden, så behöver de inte berätta att de gör det. Om de sitter hemma och spelar datorspel hela kvällen eller pluggar, det vet ju inte de där kompisarna (som är rätt dåliga kompisar om de mobbar).

Samma sak med tjejer. De kan ju inte veta om killen pluggat till provet eller bara råkar vara så smart (ha så bra minne) att han lyckas bra på provet ändå.
  • Anonym (anonym)

De som inte lyckas intressera motsatta könet kan välja att inte ändra sig och leva ensamma eller ändra sig så pass mycket att någon blir intresserad av dem
  • Anonym (Man)

Ja väljer de att vara ensamma framför att hitta en kvinna så är det ju deras val, eller hur?
  • Anonym (Annat perspektiv)
    Xenia skrev 2019-02-17 16:37:23 följande:
    Det där låter som en typisk undanflykt. Pojkar och män har inget eget ansvar, de är hjälplösa offer.

Varför skulle killar som pluggar bli mobbade? Klarar de inte att stå upp för att de vill plugga för att få bättre jobb i framtiden, så behöver de inte berätta att de gör det. Om de sitter hemma och spelar datorspel hela kvällen eller pluggar, det vet ju inte de där kompisarna (som är rätt dåliga kompisar om de mobbar).

Samma sak med tjejer. De kan ju inte veta om killen pluggat till provet eller bara råkar vara så smart (ha så bra minne) att han lyckas bra på provet ändå.
    Grupptryck och normer tillåter flickor att plugga. Så är det och så har det alltid varit.

Nördarna kommer få premiärknulla som kille nr 55 när tjejerna lekt färdigt med de coola killarna.
  • Anonym (Annat perspektiv)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-17 16:46:07 följande:
    Ja väljer de att vara ensamma framför att hitta en kvinna så är det ju deras val, eller hur?

Är det jämställt att det fortfarande bara är mannen som skall uppvakta och jaga?

Just parbildning är ett område som kvinnor ogärna släpper sitt privilegium att vara den som uppvaktas och bekräftas. Kvinnor är för fega/stolta att själva ta initiativ.

Mannen får nöja sig med fittan som belöning/bekräftelse.

• Anonym (Trix)
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 16:46:48 följande:

Grupptryck och normer tillåter flickor att plugga. Så är det och så har det alltid varit.

Nördarna kommer få premiärknulla som kille nr 55 när tjejerna lekt färdigt med de coola killarna.

Det är jätte tråkigt att barn fortfarande inte får vara sig själva, som i detta fallet, få plugga. Men vad hindrar män från att plugga i vuxen ålder?

Själv hade jag väldigt nördiga intressen som barn, något som jag såklart fick hålla hemligt pga mobbningrisken. Det hindrade mig dock inte från att utbilda mig inom dessa intressen senare i vuxen ålder. Tror säkert män klarar av att gå emot barndomens trista normer också.
  • Anonym (Trix)

Det är jätte tråkigt att barn fortfarande inte får vara sig själva, som i detta fallet, få plugga. Men vad hindrar män från att plugga i vuxen ålder?

Själv hade jag väldigt nördiga intressen som barn, något som jag såklart fick hålla hemligt pga mobbningrisken. Det hindrade mig dock inte från att utbilda mig inom dessa intressen senare i vuxen ålder. Tror säkert män klarar av att gå emot barndomens trista normer också.
  • Anonym (Trix)

Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?