• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Xenia
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 10:18:05 följande:
    Män med bildning och kunskap är farliga, det är därför feministerna i samråd med statsmakten förändrat skolan till flickors fördel. Den manliga intelligensen är på tillbakagång i Sverige. Nackdelen är att kvinnors hypergami tvingar dem att söka partner bland riktiga män för sexuell tillfredsställelse, vilket i Sverige betyder invandrare och flyktingar.
    Vad är det för onda feminister som ändrat skolan?

Vad som behövs är att pojkar pluggar mer helt enkelt. Där kan fäderna göra en insats, genom att visa att skolan är viktig istf att säga "jag gillade aldrig skolan, men det gick ju bra för mig ändå, höhö".

Det räcker inte med att vara macho i dagens samhälle.
  • Anonym (D)

Det saknas alternativ i din enkät. Inget av svaren du anger är rätt!

Om du nu tycker det är så mycket bättre i ett annat land, varför flyttar du inte då?

• Anonym (D)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:46:07 följande:
    Sverige, med sin feminism och sin liberala inställning till skilsmässa, har flest ensamma hushåll. Det är inte bra för män att vara ensamma, och innebär en stor påfrestning för miljön. Vi kommer att se en stor ökning miljöaktivism riktad mot ensamhushåll där ensamma män kommer få ett utlopp för sin inneboende negativitet. Svensk feminism ser inte vartåt det barkar. Jämför man med Sydeuropa och andra länder med mindre liberala skilsmässolagar så har man där tryggare och stabilare kärnfamiljer, där äkta och nära värden råder människor emellan.
    Låt mig gissa:

Du är singel och du är en religiös fanatiker. Rätt på båda va?
    Du borde kanske flytta till ett annat land då. Det kanske skulle kunna vara lösningen för dig?
  • Anonym (Pelle)

Vad är problemet. Om hög jämställdhet gör det möjligt för kvinnor att leva ensamma och det är det de vill, varför inte bara låta dem vara ensamma?

• Anonym (Tompa)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 18:24:37 följande:

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Är det männen som försörjer familjerna i Sydeuropa? Är du helt säker på det? Jag tror du missat ett par steg i evolutionen i många länder. Ofta nog kan kvinnor tvingas in i den "dolda ekonomin" (dvs den svarta), men det innebär inte att de inte drar sitt strå till stacken.

Och att sydeuropeiska kvinnor inte är uppnosiga?? Har du någonsin varit söder om Smygehuk?
  • Xenia
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 13:46:23 följande:
    Feminismen som du kallar Darwin gallrar bort svenskarna idag. Det är bara att titta på sexualstatistiken och nativiteten.
    Du har tydligen inte läst mitt citat, som visade att sydeuropeiska länder som Italien, Grekland, Spanien och Portugal alla hade lägre nativitet än Sverige.

Eller den undersökning som visade att alla nordiska länder låg på topp 10 när det gällde lycka.

Vad har sexualstatistiken med lycka att göra? Ju mer sex, desto lyckligare? Kvantitet går före kvalitet? Jämför man med porren så kan alla känna sig missnöjda med sitt sexliv, antar partner, etc.
  • Anonym (Annat perspektiv)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 12:59:04 följande:
    VAAAAA, naturlig ordning????

Ok, vilka belägg har du för denna tes?

I min värld är mannen och kvinnan lika mycket förare
    I min värld jag har omkring mig sitter kvinnorna vid ratten och männen i baksätet i fel bil.
  • Anonym (Annat perspektiv)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-17 14:02:59 följande:

Varför kan de ensamma männen inte steppa upp och bli en man som kvinnorna är intresserad av? Då slipper de ju bli ensamma.

Männen skall alltså behaga kvinnorna?
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?