• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:57:02 följande:

Män saknar den manliga motsvarigheten till undersköterska. 

Men män kan arbeta som usk, finns inget som hindrar detta.

Finns andra arbeten som personlig assistent, arbeta inom hemtjänsten, det finns nog många äldre män som skulle uppskatta att ha en man som hjälpte till.

Du kan även starta eget företag som kan hjälpa äldre i hemmet med praktiska saker som de behöver för att kunna bo kvar.
  • Anonym (Trist)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 11:18:33 följande:
    Skrev jag det?

Lever folk i husvagnar generellt?

Jag är rätt säker på att den stora majoriteten av arbetsgivarna vill att sina anställda ska ha tryggt boende.

Löneslavar? Inte tänker jag arbeta gratis?
    Vi är inte där än men marknaden hårdnar och vi har en lågkonjunktur i antågande. Anställda är ett nödvändigt ont. Arbetsgivare är bara olika duktiga på att dölja det.

Löneslav = någon som går till jobbet med lönen som ENDA drivkraft.
  • Anonym (Trist)
    "Men män kan arbeta som usk, finns inget som hindrar detta."
    Förutom att de flesta män upplever det som omanligt.
    "Finns andra arbeten som personlig assistent, arbeta inom hemtjänsten, det finns nog många äldre män som skulle uppskatta att ha en man som hjälpte till. "

Se ovan.
    "Du kan även starta eget företag som kan hjälpa äldre i hemmet med praktiska saker som de behöver för att kunna bo kvar."

Jag hjälper äldre med teknik/IT som sidosyssla sedan 30 år. Check i den rutan.
  • sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 11:27:00 följande:

Vi är inte där än men marknaden hårdnar och vi har en lågkonjunktur i antågande. Anställda är ett nödvändigt ont. Arbetsgivare är bara olika duktiga på att dölja det.

Löneslav = någon som går till jobbet med lönen som ENDA drivkraft.

Det finns säkert arbetsgivare som tänker så.

Men vill du ha lön utan att arbeta?
  • Anonym (Trist)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 11:32:17 följande:
    Det finns säkert arbetsgivare som tänker så.

Men vill du ha lön utan att arbeta?

Jag har inget utbyte av att arbeta förutom att kunna betala räkningarna.

• sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 11:38:01 följande:

Jag har inget utbyte av att arbeta förutom att kunna betala räkningarna.

Då kan man väl arbeta med även omanliga arbeten
  • Anonym (Trist)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 11:43:07 följande:
    Då kan man väl arbeta med även omanliga arbeten
    80% av alla kvinnor söker sig till kvinnliga arbeten.

80% av alla män söker sig till manliga arbeten.
  • sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 12:00:50 följande:

80% av alla kvinnor söker sig till kvinnliga arbeten.

80% av alla män söker sig till manliga arbeten.

Och?

Vad hindrar att man tillhör de andra 20%?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 11:31:40 följande:
    "Men män kan arbeta som usk, finns inget som hindrar detta."
    Förutom att de flesta män upplever det som omanligt.
    "Finns andra arbeten som personlig assistent, arbeta inom hemtjänsten, det finns nog många äldre män som skulle uppskatta att ha en man som hjälpte till. "

Se ovan.
    "Du kan även starta eget företag som kan hjälpa äldre i hemmet med praktiska saker som de behöver för att kunna bo kvar."

Jag hjälper äldre med teknik/IT som sidosyssla sedan 30 år. Check i den rutan.
    Oerhört synd att män inte fattar att gamla eller sjuka män skulle uppskatta att de som sköter om dem också är män.
    Män borde tänka lite på hur de skulle vilja ha det när de är äldre om de skulle föredra att den som duschar dem rakar dem eller allmänt hjälper dem och tar en pratstund är en man eller kvinna. Kanske den äldre mannen gärna vill prata om sitt gamla intresse inom ett område som kvinnor sällan kommer nära
  • Anonym (Trist)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 12:13:18 följande:
    Och?

Vad hindrar att man tillhör de andra 20%?
    Sannolikheten att man tillhör dem är ju 20%.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?