• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Trist)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-17 12:35:43 följande:
    Oerhört synd att män inte fattar att gamla eller sjuka män skulle uppskatta att de som sköter om dem också är män.
    Män borde tänka lite på hur de skulle vilja ha det när de är äldre om de skulle föredra att den som duschar dem rakar dem eller allmänt hjälper dem och tar en pratstund är en man eller kvinna. Kanske den äldre mannen gärna vill prata om sitt gamla intresse inom ett område som kvinnor sällan kommer nära
    Sitta och lyssna på en gammal gubbe för småslantar? 
  • Anonym (Tom)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 10:34:16 följande:
    Hur skulle skilsmässolagen se ut ? Mig veterligen är äktenskapsbalken, som omfattar är äktenskapets upplösande, helt könsneutral.
    Sverige, med sin feminism och sin liberala inställning till skilsmässa, har flest ensamma hushåll. Det är inte bra för män att vara ensamma, och innebär en stor påfrestning för miljön. Vi kommer att se en stor ökning miljöaktivism riktad mot ensamhushåll där ensamma män kommer få ett utlopp för sin inneboende negativitet. Svensk feminism ser inte vartåt det barkar. Jämför man med Sydeuropa och andra länder med mindre liberala skilsmässolagar så har man där tryggare och stabilare kärnfamiljer, där äkta och nära värden råder människor emellan.
  • Anonym (Tom)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 10:40:48 följande:
    Fri skilsmässa? Vill du leva med en person som inte vill leva med dig?

Fri abort (dagens abortlag är snart 50 år gammal), vad är det för självändamål att tvinga en kvinna att genomgå en graviditet mot sin vilja?

Det enda jag kan utläsa av de meningarna är att du stör dig på att du inte har rätt att kontrollera kvinnan, att det stör dig att kvinnor inte är undergivna männen.

Litet tips, det finns länder med den lagstiftningen, t.ex Saudiarabien eller några länder i Latinamerika som har den kvinnosynen, du kan väl flytta dit
    En relation är något man måste anstränga sig för, det är inget som bara sker.
  • Anonym (Tom)
    riboflavin skrev 2019-02-17 11:13:08 följande:

"Poängen" är såklart att människor oavsett kön ska ha samma frihet och möjligheter.

Redan i din TS så tar du ju upp ett av problemen för kvinnor, att man inte vågar säga ifrån till sin manliga partner.

Den naturliga ordningen är att mannen leder och kvinnan följer. Det är bara i Sverige som mannen är förpassad till baksätet i livs-bilen.
  • sextiotalist
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:46:07 följande:

Sverige, med sin feminism och sin liberala inställning till skilsmässa, har flest ensamma hushåll. Det är inte bra för män att vara ensamma, och innebär en stor påfrestning för miljön. Vi kommer att se en stor ökning miljöaktivism riktad mot ensamhushåll där ensamma män kommer få ett utlopp för sin inneboende negativitet. Svensk feminism ser inte vartåt det barkar. Jämför man med Sydeuropa och andra länder med mindre liberala skilsmässolagar så har man där tryggare och stabilare kärnfamiljer, där äkta och nära värden råder människor emellan.

Jag är rätt säker på att kvinnorna i dessa länder inte delar din uppfattning, de har inget val. Har du levt i dessa länder eller är det en illusion

Ja, det stämmer att kvinnor mår bättre efter en skilsmässa och män sämre, om man generaliserar. Singelmän fanns förr också
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:49:27 följande:
    Den naturliga ordningen är att mannen leder och kvinnan följer. Det är bara i Sverige som mannen är förpassad till baksätet i livs-bilen.

Vi har nog tyvärr bara sett början på toffelepidemin bland  svenska män.

Välutbildade kvinnor tar chefsjobben och är dessutom den som styr och ställer hemma. Männen underordnar sig både hemma och på jobbet.

Ett fel byttes ut mot ett annat...

• sextiotalist
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:47:56 följande:

En relation är något man måste anstränga sig för, det är inget som bara sker.

Nja, jag hade inte velat leva i en relation där man måste anstränga sig i, då hade jag hellre levt själv. Min relation är kring 25 år, och vi har inte behövt anstränga oss, men så älskar vi varandra och har inga problem med att det går upp och ner. Nej, han uppvaktar mig inte med blommor och presenter.
  • sextiotalist
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:49:27 följande:

VAAAAA, naturlig ordning????

Ok, vilka belägg har du för denna tes?

I min värld är mannen och kvinnan lika mycket förare
  • annabellelee
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:57:02 följande:

Män saknar den manliga motsvarigheten till undersköterska. 

Bli undersköterska då. Det finns inget förbud mot män i yrket.
  • Anonym (Tom)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 12:59:04 följande:

VAAAAA, naturlig ordning????

Ok, vilka belägg har du för denna tes?

I min värld är mannen och kvinnan lika mycket förare

Man kan inte ha två som kör samtidigt.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?