• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Tompa)

Observera att TS har använt sig av det nick annars jag använder (Tom). Varför?

• villbusa
    Anonym (Tompa) skrev 2019-02-17 07:50:55 följande:

Observera att TS har använt sig av det nick annars jag använder (Tom). Varför?

Hej tycker väl att hen samlat ihop de åsikter du redovisat i dina andra trådar och kokat ner dom till en slutsats. Jag tycker resultatet är ganska trovärdigt.
  • Anonym (anonym)

De som brukar komma med råd hur det borde vara angående relationer brukar i regel själva inte ha direkt speciellt stor erfarenhet av relationer eftersom de då självfallet veta att de i sin relation kan leva på det sätt de önskar med en fru som stannar hemma med barnen medans de själva jobbar och drar in hela inkomsten 

• annabellelee

Tja du Tom, syftet är naturligtvis att hämnas det flerhundraåriga förtryck vi kvinnor utsatts för. Nu ska vi hämnas genom att få er män att framstå som så löjliga som möjligt. Vi vill förudmjuka er manlighet genom att få er att stå och diska gårdagens disk med barnen springande kring benen, medan vi skrattande glider ut genom dörren för att sätta sprätt på pengarna.

Obs ironi, det är nog bäst att skriva ut det eftersom du ts inte verkar vara den vassaste kniven i lådan.

• Anonym (Trist)
    annabellelee skrev 2019-02-17 09:36:07 följande:

Tja du Tom, syftet är naturligtvis att hämnas det flerhundraåriga förtryck vi kvinnor utsatts för. Nu ska vi hämnas genom att få er män att framstå som så löjliga som möjligt. Vi vill förudmjuka er manlighet genom att få er att stå och diska gårdagens disk med barnen springande kring benen, medan vi skrattande glider ut genom dörren för att sätta sprätt på pengarna.

Obs ironi, det är nog bäst att skriva ut det eftersom du ts inte verkar vara den vassaste kniven i lådan.

Att det ligger någon form av mindervärdeskomplex i botten och möjligen "nu är det vår tur" förefaller inte helt taget ur luften.
  • Smecker

Jag tror vår käre Tom ägnat sig lite för mycket åt navelskåderi. Förlåt, epistemologi.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • annabellelee
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 09:39:43 följande:

Att det ligger någon form av mindervärdeskomplex i botten och möjligen "nu är det vår tur" förefaller inte helt taget ur luften.

Jo, det är taget är luften. Scenariot jag målade upp är inte hur kvinnor tänker, det är nidbilden av hur vissa män tänker, som verkar se det faktum att det bli JÄMSTÄLLT, alltså LIKA, som någon slags hämndaktion. Därav förtydligandet att det var ironi. Missade du att det var ironi, fastän jag skrev ut det så tydligt jag kunde i slutet?

Jag förtydligar igen: detta var alltså en ironisk beskrivning av hur vissa män (däribland ts misstänker jag) inbillar sig att det är. Den var medvetet överdrivet beskriven för att framhäva dess ironiska prägel, och jag skrev dessutom ut att det var ironi så att inga missförstånd skulle uppstå.
  • Anonym (...)

Sämsta svarsalternativen någonsin, så jag avböjer att svara på omröstningen. Varför kan inte vi kvinnor bara få samma rättigheter och självklarheter som ni män? Handlar för fan inte om att förtrycka, utan snarare att höja det kvinnliga könets betydelse till männens. Jag vill inte vara hemma och snyta ungar medan mannen arbetar. Jag vill kunna berätta mina åsikter och säga emot om det är något jag inte håller med om. Jag vill inte alls ha nån larvig ALFA? Jag vill inte heller ha en hunsad man. Jag vill ha en MAN som respekterar mig och behandlar mig som sin jämlike, inte som om jag vore svagare eller starkare än honom. Släpp det där kränkta vita mans-snacket nu..

• Anonym (Trist)
    annabellelee skrev 2019-02-17 09:53:44 följande:
    Jo, det är taget är luften. Scenariot jag målade upp är inte hur kvinnor tänker, det är nidbilden av hur vissa män tänker, som verkar se det faktum att det bli JÄMSTÄLLT, alltså LIKA, som någon slags hämndaktion. Därav förtydligandet att det var ironi. Missade du att det var ironi, fastän jag skrev ut det så tydligt jag kunde i slutet?

Jag förtydligar igen: detta var alltså en ironisk beskrivning av hur vissa män (däribland ts misstänker jag) inbillar sig att det är. Den var medvetet överdrivet beskriven för att framhäva dess ironiska prägel, och jag skrev dessutom ut att det var ironi så att inga missförstånd skulle uppstå.
    Jag ser ingen ironi i det du skriver. Alla får det inte bättre. Om kvinnor får det bättre på t ex jobbet innebär det att lika många män trängs undan och får det sämre.
  • sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 09:58:26 följande:

Jag ser ingen ironi i det du skriver. Alla får det inte bättre. Om kvinnor får det bättre på t ex jobbet innebär det att lika många män trängs undan och får det sämre.

Du menar att det inte finns plats för alla?

Eller är det så att män behöver anstränga sig och inte ta sig fram endast pga att han är man?
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?