• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Trist)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 10:02:38 följande:
    Du menar att det inte finns plats för alla?

Eller är det så att män behöver anstränga sig och inte ta sig fram endast pga att han är man?

Där det tidigare räckte med att vara gymnasieingenjör krävs det numera civilingenjör. Kraven har höjts över hela linjen och det gynnar kvinnor som uppenbarligen trivs bättre med att plugga än män. Alla kan/vill inte bli akademiker.

Att 2/3 delar av de studerande är kvinnor anser jag styrker min åsikt.

Frågan är hur män skall ta plats i ett samhälle där alla som inte har 50 kg studielitteratur i bokhyllan skall exkluderas? 

• Anonym (Tom)
    Anonym (...) skrev 2019-02-17 09:56:23 följande:

Sämsta svarsalternativen någonsin, så jag avböjer att svara på omröstningen. Varför kan inte vi kvinnor bara få samma rättigheter och självklarheter som ni män? Handlar för fan inte om att förtrycka, utan snarare att höja det kvinnliga könets betydelse till männens. Jag vill inte vara hemma och snyta ungar medan mannen arbetar. Jag vill kunna berätta mina åsikter och säga emot om det är något jag inte håller med om. Jag vill inte alls ha nån larvig ALFA? Jag vill inte heller ha en hunsad man. Jag vill ha en MAN som respekterar mig och behandlar mig som sin jämlike, inte som om jag vore svagare eller starkare än honom. Släpp det där kränkta vita mans-snacket nu..

Min undersökning här på FL visar att du har fel. Kvinnor vill inte ha en feminiserad toffel, de vill ha en riktig alfa-man. En framfusig italienare som är fysiskt och mentalt överlägsen kvinnor har mer framgång i sängkammaren än en timid och osäker svensk som inte ens vågar stirra som sig bör på en volumös urringning.
  • Anonym (A.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 10:13:08 följande:

Min undersökning här på FL visar att du har fel. Kvinnor vill inte ha en feminiserad toffel, de vill ha en riktig alfa-man. En framfusig italienare som är fysiskt och mentalt överlägsen kvinnor har mer framgång i sängkammaren än en timid och osäker svensk som inte ens vågar stirra som sig bör på en volumös urringning.

Okej, så din undersökning här på FL är det som representerar alla kvinnor då....hmm. Hur tänker du egentligen...
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:12:10 följande:

Där det tidigare räckte med att vara gymnasieingenjör krävs det numera civilingenjör. Kraven har höjts över hela linjen och det gynnar kvinnor som uppenbarligen trivs bättre med att plugga än män. Alla kan/vill inte bli akademiker.

Frågan är hur män skall ta plats i ett samhälle där alla som inte har 50 kg studielitteratur i bokhyllan skall exkluderas? 

Män med bildning och kunskap är farliga, det är därför feministerna i samråd med statsmakten förändrat skolan till flickors fördel. Den manliga intelligensen är på tillbakagång i Sverige. Nackdelen är att kvinnors hypergami tvingar dem att söka partner bland riktiga män för sexuell tillfredsställelse, vilket i Sverige betyder invandrare och flyktingar.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 10:13:08 följande:

Kvinnor vill ha en feminiserad toffel överallt utom i sängkammaren. Mönstret är tydligt.

Varför tror du skilsmässorna skjuter i höjden?

• Anonym (Tom)
    Anonym (A.) skrev 2019-02-17 10:17:12 följande:

Okej, så din undersökning här på FL är det som representerar alla kvinnor då....hmm. Hur tänker du egentligen...

Det där är ett epistemologiskt osunt tankesätt. Varför ignorerar du kvinnors egna åsikter och berättelser?
  • sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:12:10 följande:

Nu är det in 2/3 kvinnor på ingenjörsutbildning, så där föll det.

Jag är rätt säker på att det är högskoleingenjörsutbildningen som konkurrerat ut gymnasieingenjören (som i slutet var väldigt urvattnad).

Det är inte kvinnornas fel att de arbetsuppgifterna har försvunnit, att uppgifterna idag är mer komplexa, de som varit med att drivit fram den utvecklingen är ingenjörer, som fortfarande är i majoritet män.

För övrigt finns det stor efterfrågan på duktiga hantverkare.
  • Anonym (A.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 10:20:24 följande:

Det där är ett epistemologiskt osunt tankesätt. Varför ignorerar du kvinnors egna åsikter och berättelser?

Hahaha, ok.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:18:57 följande:

Kvinnor vill ha en feminiserad toffel överallt utom i sängkammaren. Mönstret är tydligt.

På grund av feminiserade skilsmässolagar. Feminismens mål är att försvaga den svenska mannens ställning, fri skilsmässa, tillsammans med fri abort, var ett steg på vägen.
  • sextiotalist
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:18:57 följande:

Det gör dom inte, antalet skilsmässorna har legat ungefär på samma nivå sedan de lagarna som finns idag skrevs.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?