• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Xenia
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 18:01:26 följande:
    "I så fall hade väl kvinnor inom "manliga" yrken haft lika dåliga löner?"
    Kvinnorna åker ju snålskjuts på de lönenivåer männen förhandlat fram.
    "Men då är det väl ditt val?"
    Vad har jag med saken att göra? Jag hittade en annan väg till bra lön.

"Tittar jag på mina pluggkompisar (jag pluggade it så majoriteten var killar) så har den stora majoriteten sambo/fru vid det här laget. En kille som man kan prata med och som förstår vad man säger är sexigt, en som knappt öppnat en bok? Not so much. Enligt mig i alla fall."

Och i min umgängeskrets ser jag ungkarlar 40+ som är trevliga, välutbildade och allmänbildade som "blivit över". 
    Alla anställda "åker snålskjuts" på vad de fackliga förhandlat fram. Varför åker just kvinnorna snålskjuts? Förtjänar de lägre löner för att de är kvinnor?

De som blivit "över" antingen varit för kräsna, velat leva livet för länge eller så är extra blyga och reserverade. En del män kan bara tänka sig 25-åringar oavsett hur gamla de själva är. De kanske får sänka sina krav och nöja sig med en frånskild 40-åring med flera barn.
  • Anonym (trad kvinna)

Jag är kvinna och jag håller med. Varken kvinnor eller män vet hur de ska bete sig idag. Normer är något bra och för mycket frihet kan människor inte hantera. Vi behöver starka familjer som är mer beroende av varandra och mindre beroende av staten. 

"Who would have thought that abortions, promiscuity, boxed wine, zoloft and worthless consumerism were not the keys to happiness?"

• Xenia
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 20:45:28 följande:
    Varför ser jag just kvinnliga studenter (svårt att missa overallen) med Cool-Steffe och hans polare på krogen när jag är där nykter med kunder som skall "släppa loss"?

Som nykter på en av stans stökigaste kroggator ser man både ett och annat. 
    Och? Du tror att du vet allt om studentskor?

Du ser ju inte studentskan som sitter hemma och pluggar. Inte heller studentskan som är hemma med sin kille som också är student. Väldigt vad du generaliserar efter några studentskor på krogen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (trad kvinna) skrev 2019-02-21 17:08:21 följande:
    Jag är kvinna och jag håller med. Varken kvinnor eller män vet hur de ska bete sig idag. Normer är något bra och för mycket frihet kan människor inte hantera. Vi behöver starka familjer som är mer beroende av varandra och mindre beroende av staten. 

"Who would have thought that abortions, promiscuity, boxed wine, zoloft and worthless consumerism were not the keys to happiness?"
    Du är medveten om att Valium var en storsäljare när kvinnor var låsta till hemmen och dessförinnan var de lugnande opiumdropparna något som förskrevs i stora mängder till kvinnor som inte stod ut med tillvaron 
  • Xenia

Jag tycker TS eller någon av hans meningsfränder i stället ska svara på "Vad är poängen med ojämställdhet?" Det hade vi i årtusenden innan några på 1700-talet började tänka. Både män och kvinnor insåg fördelen med att kvinnor fick gå i skolan, sedan arbeta, bli myndiga och få rösträtt. Vilka rättigheter vill ni ska förmenas kvinnorna?

I Saudiarabien har inte kvinnorna många rättigheter, så de är säkert jättelyckliga?

• Smecker
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-21 17:56:33 följande:

Du är medveten om att Valium var en storsäljare när kvinnor var låsta till hemmen och dessförinnan var de lugnande opiumdropparna något som förskrevs i stora mängder till kvinnor som inte stod ut med tillvaron 

För att inte tala om alla sanatorium som tog emot "hysteriska" hemmafruar och behandlade dem med allsköns "vetenskapliga" behandlingsmetoder.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Xenia skrev 2019-02-21 18:52:23 följande:

Jag tycker TS eller någon av hans meningsfränder i stället ska svara på "Vad är poängen med ojämställdhet?" Det hade vi i årtusenden innan några på 1700-talet började tänka. Både män och kvinnor insåg fördelen med att kvinnor fick gå i skolan, sedan arbeta, bli myndiga och få rösträtt. Vilka rättigheter vill ni ska förmenas kvinnorna?

I Saudiarabien har inte kvinnorna många rättigheter, så de är säkert jättelyckliga?

Jag tror vår käre Tom övergett oss. En konservativ man kan bara ta så mycket kvinnor som har rätt att ha en egen åsikt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (anonym)
    Smecker skrev 2019-02-21 18:56:14 följande:
    För att inte tala om alla sanatorium som tog emot "hysteriska" hemmafruar och behandlade dem med allsköns "vetenskapliga" behandlingsmetoder.
    En variant var ju borttagande av livmodern. Man ska heller inte glömma att det fanns något som hette husmorssemester på något vilohem dit kvinnor åkte när de inte orkade med att koka aladåber längre och skjortorna inte blev tillräckligt stärkta
  • Anonym (Tompa)
    Smecker skrev 2019-02-21 18:58:06 följande:
    Jag tror vår käre Tom övergett oss. En konservativ man kan bara ta så mycket kvinnor som har rätt att ha en egen åsikt.
    Här är alltså den "riktige" Tom. Den som använt mitt nick är alltså någon annan. Är det klart nu?
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Tompa) skrev 2019-02-25 14:29:11 följande:
    Här är alltså den "riktige" Tom. Den som använt mitt nick är alltså någon annan. Är det klart nu?
    Nej, det här är den riktige Tom, inte någon "Tompa". Är det klart nu?
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?