Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 17:38:24 följande:
"Ja, om killarna är så mesiga att de ständigt böjer sig för grupptrycket får de väl skylla sig själva då."
Tjejer har ju inte motsvarande grupptryck. Att kalla ett barn som inte tänker 25 år framåt för mesigt är ju schysst.
"Och inte klaga på "samhället" el "feministerna" om de inte får högavlönade yrken. De kan ju alltid satsa på byggbranschen men då blir de tidigare utslitna och orkar inte jobba till 67, 68, 69..."
Byggbranschen? Och konkurrera med polacker som jobbar för 5000SEK/mån?
"Som sagt, man kan plugga utan att prata vitt och brett om det. Det viktiga är att man förstår att man själv påverkar vilket betyg man får."
"Du tycks ju själv vara ett offer för grupptryck när du kallar alla som pluggar för nördar. Man behöver inte vara en nörd för att man pluggar."
Jag hade bra betyg utan att plugga men jag hade kompisar som ville plugga och blev sänkta med huvudet före i närmaste toalett och "spolade" av de coola killarna. De killarna knullar fortfarande inte fast det är 30 år sedan.
"Du tror inte att det är en fördel om man pluggat när man är vuxen? Att man är ingenjör, läkare, advokat, professor, VD etc? Man är ju vuxen mycket längre tid än man är "cool" tonåring."
Säg det till en kille på 16 år med hormoner som rusar i kroppen. De som är 30 känns pensionsmässiga.
Jag har iallafall lyckats få mina tonårssöner studiemotiverade vilket känns skönt :) Men så har de heller ingen flickvän. Tjejerna är mer intresserade av sportfånarna.
Förmodligen får sönerna premiärknulla vid 25 år som nr 55 när tjejerna är ute efter relationsmaterial. Hoppas bara att de inte får ta hand om coola Krilles ADHD-ungar. Han sitter förmodligen i en etta i förorten lätt alkoholiserad med en knäskada och kraschad fotbollskarriär.
Ett barn? Talar du om 7-åringar eller 16-åringar? Iofs har ju föräldrar alla att påverka barnen fr o m de börjar skolan. Får de lära sig att det är viktigt med skolan och att plugga redan som små kan något ha fastnat när de blivit tonåringar.
Det är ju inte så att tjejer heller får status från killar eller "coola tjejgänget" om de är plugghästar. Ändå pluggar så många av dem trots rusande hormoner. För att de älskar sina föräldrar mer och vill behaga dem? För att de är smarta nog att tänka på framtiden?
Ska inte alla byggarbetare jobba med lön enligt kollektivavtal? Jag har då läst att det söks byggnadsarbetare.
Mobbning förekommer alltid men spolad i toa har jag aldrig hört om vare sig i min skola eller i mitt barns skola. Då är ju det ett stort problem i sig. Ringa rektorn, ringa Skolverket, ringa lokaltidningen och i värsta fall byta skola. I värsta fall flytta från landet, bruksorten, förorten. Iofs kan ju man bli mobbad för att man är osäker, behöver inte bero just på att man pluggar.
Huvudsaken är att dina söner har kompisar, det har de väl? Tjejer hinner de nog skaffa sig. Varför tror du att alla tjejer/kvinnor knullar runt som kaniner, med över 50 sexualpartners?