Inlägg från: Anonym (Tom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Tom)
    Anonym (...) skrev 2019-02-17 09:56:23 följande:

Sämsta svarsalternativen någonsin, så jag avböjer att svara på omröstningen. Varför kan inte vi kvinnor bara få samma rättigheter och självklarheter som ni män? Handlar för fan inte om att förtrycka, utan snarare att höja det kvinnliga könets betydelse till männens. Jag vill inte vara hemma och snyta ungar medan mannen arbetar. Jag vill kunna berätta mina åsikter och säga emot om det är något jag inte håller med om. Jag vill inte alls ha nån larvig ALFA? Jag vill inte heller ha en hunsad man. Jag vill ha en MAN som respekterar mig och behandlar mig som sin jämlike, inte som om jag vore svagare eller starkare än honom. Släpp det där kränkta vita mans-snacket nu..

Min undersökning här på FL visar att du har fel. Kvinnor vill inte ha en feminiserad toffel, de vill ha en riktig alfa-man. En framfusig italienare som är fysiskt och mentalt överlägsen kvinnor har mer framgång i sängkammaren än en timid och osäker svensk som inte ens vågar stirra som sig bör på en volumös urringning.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:12:10 följande:

Där det tidigare räckte med att vara gymnasieingenjör krävs det numera civilingenjör. Kraven har höjts över hela linjen och det gynnar kvinnor som uppenbarligen trivs bättre med att plugga än män. Alla kan/vill inte bli akademiker.

Att 2/3 delar av de studerande är kvinnor anser jag styrker min åsikt.

Frågan är hur män skall ta plats i ett samhälle där alla som inte har 50 kg studielitteratur i bokhyllan skall exkluderas? 

Män med bildning och kunskap är farliga, det är därför feministerna i samråd med statsmakten förändrat skolan till flickors fördel. Den manliga intelligensen är på tillbakagång i Sverige. Nackdelen är att kvinnors hypergami tvingar dem att söka partner bland riktiga män för sexuell tillfredsställelse, vilket i Sverige betyder invandrare och flyktingar.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (A.) skrev 2019-02-17 10:17:12 följande:

Okej, så din undersökning här på FL är det som representerar alla kvinnor då....hmm. Hur tänker du egentligen...

Det där är ett epistemologiskt osunt tankesätt. Varför ignorerar du kvinnors egna åsikter och berättelser?
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 10:18:57 följande:

Kvinnor vill ha en feminiserad toffel överallt utom i sängkammaren. Mönstret är tydligt.

Varför tror du skilsmässorna skjuter i höjden?

På grund av feminiserade skilsmässolagar. Feminismens mål är att försvaga den svenska mannens ställning, fri skilsmässa, tillsammans med fri abort, var ett steg på vägen.
  • Anonym (Tom)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 10:34:16 följande:
    Hur skulle skilsmässolagen se ut ? Mig veterligen är äktenskapsbalken, som omfattar är äktenskapets upplösande, helt könsneutral.
    Sverige, med sin feminism och sin liberala inställning till skilsmässa, har flest ensamma hushåll. Det är inte bra för män att vara ensamma, och innebär en stor påfrestning för miljön. Vi kommer att se en stor ökning miljöaktivism riktad mot ensamhushåll där ensamma män kommer få ett utlopp för sin inneboende negativitet. Svensk feminism ser inte vartåt det barkar. Jämför man med Sydeuropa och andra länder med mindre liberala skilsmässolagar så har man där tryggare och stabilare kärnfamiljer, där äkta och nära värden råder människor emellan.
  • Anonym (Tom)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 10:40:48 följande:
    Fri skilsmässa? Vill du leva med en person som inte vill leva med dig?

Fri abort (dagens abortlag är snart 50 år gammal), vad är det för självändamål att tvinga en kvinna att genomgå en graviditet mot sin vilja?

Det enda jag kan utläsa av de meningarna är att du stör dig på att du inte har rätt att kontrollera kvinnan, att det stör dig att kvinnor inte är undergivna männen.

Litet tips, det finns länder med den lagstiftningen, t.ex Saudiarabien eller några länder i Latinamerika som har den kvinnosynen, du kan väl flytta dit
    En relation är något man måste anstränga sig för, det är inget som bara sker.
  • Anonym (Tom)
    riboflavin skrev 2019-02-17 11:13:08 följande:

"Poängen" är såklart att människor oavsett kön ska ha samma frihet och möjligheter.

Redan i din TS så tar du ju upp ett av problemen för kvinnor, att man inte vågar säga ifrån till sin manliga partner.

Den naturliga ordningen är att mannen leder och kvinnan följer. Det är bara i Sverige som mannen är förpassad till baksätet i livs-bilen.
  • Anonym (Tom)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 12:59:04 följande:

VAAAAA, naturlig ordning????

Ok, vilka belägg har du för denna tes?

I min värld är mannen och kvinnan lika mycket förare

Man kan inte ha två som kör samtidigt.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-17 13:43:30 följande:
    Men man kan turas om att köra. Sådana som du gallrar tack och lov Darwin bort idag.
    Feminismen som du kallar Darwin gallrar bort svenskarna idag. Det är bara att titta på sexualstatistiken och nativiteten.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Tompa) skrev 2019-02-17 13:48:37 följande:
    Hallå Tom, hur kommer det sig att du valt att använda just mitt vanliga nick? Finns inte viss risk för förvirring?
    Jag är jag. Vem är du?
  • Anonym (Tom)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-17 20:24:08 följande:
    Kring 27 år etablerar akademiker en varaktig relation om de inte redan under studieåren råkar träffa sin partner just på universitetet. Finns de som försöker inbilla andra att tjejerna på exempelvis juristprogrammet umgås och festar med de tatuerade kriminella någonstans i någon förort istället för att vara på kårer och studentpubar. Kårliv med gasquer är ju en stor del av att studera i universitetsstad
    Många kvinnliga universitetsstudenters missbruk etableras under studietiden.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Tompa) skrev 2019-02-25 14:29:11 följande:
    Här är alltså den "riktige" Tom. Den som använt mitt nick är alltså någon annan. Är det klart nu?
    Nej, det här är den riktige Tom, inte någon "Tompa". Är det klart nu?
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?