• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • sextiotalist
    Anonym (Toffelproducent) skrev 2019-02-19 11:24:50 följande:

Jag avsåg samma krav på båda könen avseende jämställdhet.

Går inte dörren åt båda håll tackar jag för mig.

Och jag tycker inte att man ska ha krav (oavsett vilket håll dörren går). Skulle jag behöva krav i en parrelation, så är relationen på väg att spåra ur, enligt mig.
    Sedan finns det måsten som man inte kommer undan, men de måstena är ju rätt könsneutrala, laga mat, hålla grundhygien när det gäller en själv, städning, tvätt, betala räkningar och sådant.

• Anonym (Man)
    Anonym (Toffelproducent) skrev 2019-02-19 11:30:46 följande:

Jag gör allt så har jag ryggen fri.

Blanda inte ihop förväntningar med ditt eget val.
  • Överste Senap

Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.

• nihka
    Anonym (Toffelproducent) skrev 2019-02-19 11:10:39 följande:

Är inne på mitt andra långa äktenskap. Har aldrig haft svårt att få kvinnor. I övrigt gissar du rätt.

Man blir snabbt impopulär hos plocka-russinen-ur-kakan feministerna när man ställer samma krav på båda könen.

Och hur fick du det till att jag pratade om dig? Faktiskt varken om dig eller till dig, men tack ändå för dina synpunkter på tillvaron.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Överste Senap skrev 2019-02-19 12:15:35 följande:

Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.

Märks ju tydligt vem som har tagit åt sig iaf
  • Anonym (Man undrar)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-19 09:53:19 följande:

Nej det gör jag inte. Absolut jag klagar på män och kallar dom mansbebis. Men det jag ansåg att han gjorde "fel" va inte att han klagade på kvinnor. Utan att när han klagar på kvinnor och man bemöter det med tex "Ja men kvinnor gör så för att män beter sig på detta sättet" så svarade han med "jag gör inte det". Det hade inte med diskussionen att göra. Antingen kan vi diskutera allmänt eller vad han gör.

Jo du gnäller och du försöker nedvärdera genom att om och om igen skriva inlägg med ?mansbebis? instoppat. Tycker du själv att du står för allas lika värde så borde du rent logiskt sluta att kalla andra människor för nedsätttande ord. Som sagt, du är inte ett dugg bättre än de du sitter och anklagar.
  • Anonym (Man undrar)
    Överste Senap skrev 2019-02-19 12:15:35 följande:

Precis vad jag också tror om kvinnorna här. Det är en liten, liten klick kvinnor med en väldigt dålig självbild, svagbegåvade och som är väldigt bittra över allt. De sitter här så gott som dygnet rumt och skriver under flera nick för att få det att låta som de är många. Tycker uppriktigt synd om dom.
  • Anonym (Man undrar)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-19 09:58:19 följande:

Den här tråden är skapad av en man och är mest män som gnäller.

Problemet är att de flest män inte visar att de mansbebisar innan man är "fast".

Men stackare då, du behöver inte skriva i en sådan dum tråd, det går faktiskt att avstå. ;)

Konstigt att kvinnor plötsligen är så ointelligenta så de inte kan sortera bort manbebisen. Mycket märkligt :)
  • nihka
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-19 12:59:55 följande:
    Men stackare då, du behöver inte skriva i en sådan dum tråd, det går faktiskt att avstå. ;)
    Då klagar han på att han är ignorerad, vilket han ofta faktiskt är. Väntar sig full uppmärksamhet och förståelse för och i sina kvinnohatartrådar. Av kvinnor helst.

Ja, du hör hur det hela inte bäddar för succé
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 14:13:21 följande:
    Så trött en kvinna
    Jaha.

Jag pratade om en man
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?