• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:04:41 följande:

Jag gör allt själv. Det är lugnast så.

Bra för dig. Men va har det med diskussionen att göra? Du sitter och syr galla över alla hemska kvinnor och allt hemsk kvinnor gör, och när man bemöter det med att män minsann inte är perfekta så svarar du med att du inte gör så.
  • Anonym (Man undrar)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 19:15:31 följande:
    Bra för dig. Men va har det med diskussionen att göra? Du sitter och syr galla över alla hemska kvinnor och allt hemsk kvinnor gör, och när man bemöter det med att män minsann inte är perfekta så svarar du med att du inte gör så.
    Ja tjena det du anklagar andra för sitter du utmärkt och gör själv. Du har i otaliga inlägg spytt galla över män och använt dig av manbebis ett otal gånger enbart i nedvärderande syfte. Tycker nog du ska titta dig lite i spegeln.
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 19:15:27 följande:
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:03:52 följande:
    I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...
    Jaha du är en sådan PERSON, en sådan person som vägra att begripa att "vänkretsen" säger inget om det "generella".

Jag skiter högaktningsfullt i hur det ser ut i familjer runt om kring dig, de säger inte ett skit om det generella i hela Sverige, och det ger dig heller inget underlag att försöka tvinga människor du aldrig har träffat att passa in i dina egenkomponerade mallar heller.

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?

Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.

• Anonym (Ointresse)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-18 19:20:00 följande:
    Ja tjena det du anklagar andra för sitter du utmärkt och gör själv. Du har i otaliga inlägg spytt galla över män och använt dig av manbebis ett otal gånger enbart i nedvärderande syfte. Tycker nog du ska titta dig lite i spegeln.
    Helt riktigt. Kom att tänka på:

"Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?"

Matteus 7
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 19:16:50 följande:
    Du är en rövslickande toffel, m.a.o?  Drömmer
    Jag är en MEGATOFFEL. Fast utan cape och schysst trikå.
  • Anonym (Man undrar)
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 22:32:31 följande:

Han har nog fastnat i förra århundradet...

Han har inte fattat att det är kvinnorna som har gjort en tyst revolution och att han och alla män som trodde att de skulle ha det lika förspänt som pappa är samhällets stora förlorare.

Genom att anpassa skolan efter flickorna som är mognare än pojkarna har vänsterfeministerna inom skolväsendet säkerställt att pojkarna/männen kommer på efterkälken i minst en generation till gärna två. You've got to crack a few eggs to make an omelette

Kvinnans list har övergått mannens förstånd på makronivå.

Frågan är vad Sverige som nation har vunnit på en samhällsomställning där kvinnorna tar täten på mäns bekostnad?

Ca 2/3 av alla studenter är flickor. Vad skall vi göra med alla värdelösa yngre män som inte tar plats i samhället?

Det lär ju bli riv efter de män som kan sitta och diskutera Jean-Paul Sartres existentialism jämfört med Simone de Beauvoir förhållningssätt i boken Det andra könet över en kopp te.

Sent skall syndaren vakna. Nu är det dags för de unga männen att bita i det sura kunskapen äpple och genomgå samma ökenvandring som de fogliga flickorna tvingats göra på våra högre lärosäten för att vara anställningsbara. 

Ju mer jag läser här på forumet desto mer tror jag på Jordan B Petersons teorier.

Tror knappast så många män kommer bita i det sura äpplet, det kommer lösa sig ändå till slut, män har alltid varit överlägsna kvinnor och långt mer påhittiga även utan utbildning.

Däremot kommer vi få än mer könsuppdelade yrken i framtiden.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 19:15:31 följande:

Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.

Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)

Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;) 

• Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:31:12 följande:

Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.

Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)

Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;) 

Det finns ingen logik i någonting du säger. Men tror du på det så kör på det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:27:22 följande:
    Jag är en MEGATOFFEL. Fast utan cape och schysst trikå.
    Myggorna är väldigt tidiga ute i år hör jag.. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nihka
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:23:42 följande:

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?

Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.

Nej, herregud! Varför ska man titta på hur det ser ut i riket i stort när man i stället kan gosa in sig i sitt eget navelludd och vältra sig i sina fördomar
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?