-
Ja tjena det du anklagar andra för sitter du utmärkt och gör själv. Du har i otaliga inlägg spytt galla över män och använt dig av manbebis ett otal gånger enbart i nedvärderande syfte. Tycker nog du ska titta dig lite i spegeln.Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 19:15:31 följande:Bra för dig. Men va har det med diskussionen att göra? Du sitter och syr galla över alla hemska kvinnor och allt hemsk kvinnor gör, och när man bemöter det med att män minsann inte är perfekta så svarar du med att du inte gör så.
-
Tror knappast så många män kommer bita i det sura äpplet, det kommer lösa sig ändå till slut, män har alltid varit överlägsna kvinnor och långt mer påhittiga även utan utbildning.Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 22:32:31 följande:
Han har nog fastnat i förra århundradet...
Han har inte fattat att det är kvinnorna som har gjort en tyst revolution och att han och alla män som trodde att de skulle ha det lika förspänt som pappa är samhällets stora förlorare.
Genom att anpassa skolan efter flickorna som är mognare än pojkarna har vänsterfeministerna inom skolväsendet säkerställt att pojkarna/männen kommer på efterkälken i minst en generation till gärna två. You've got to crack a few eggs to make an omelette
Kvinnans list har övergått mannens förstånd på makronivå.
Frågan är vad Sverige som nation har vunnit på en samhällsomställning där kvinnorna tar täten på mäns bekostnad?
Ca 2/3 av alla studenter är flickor. Vad skall vi göra med alla värdelösa yngre män som inte tar plats i samhället?
Det lär ju bli riv efter de män som kan sitta och diskutera Jean-Paul Sartres existentialism jämfört med Simone de Beauvoir förhållningssätt i boken Det andra könet över en kopp te.
Sent skall syndaren vakna. Nu är det dags för de unga männen att bita i det sura kunskapen äpple och genomgå samma ökenvandring som de fogliga flickorna tvingats göra på våra högre lärosäten för att vara anställningsbara.
Ju mer jag läser här på forumet desto mer tror jag på Jordan B Petersons teorier.
Däremot kommer vi få än mer könsuppdelade yrken i framtiden. -
Tveksamt, tycker det vägs upp väldigt bra av okunniga och obildade kvinnor. Gnäll, gnäll och åter gnäll, blandat med lite mansnedsättande smeknamn.Överste Senap skrev 2019-02-18 22:37:04 följande:Tycker det är okunniga och obildade män som står bakom det mesta gnället i denna tråd.
-
Ja tråkigt nog så verkar det så.Anonym (Olikast) skrev 2019-02-18 22:42:13 följande:Det finns en handfull vänsterfeminister som trampar runt i trådarna som en liten lynchmobb.
-
Jo du gnäller och du försöker nedvärdera genom att om och om igen skriva inlägg med ?mansbebis? instoppat. Tycker du själv att du står för allas lika värde så borde du rent logiskt sluta att kalla andra människor för nedsätttande ord. Som sagt, du är inte ett dugg bättre än de du sitter och anklagar.Anonym (Så trött) skrev 2019-02-19 09:53:19 följande:
Nej det gör jag inte. Absolut jag klagar på män och kallar dom mansbebis. Men det jag ansåg att han gjorde "fel" va inte att han klagade på kvinnor. Utan att när han klagar på kvinnor och man bemöter det med tex "Ja men kvinnor gör så för att män beter sig på detta sättet" så svarade han med "jag gör inte det". Det hade inte med diskussionen att göra. Antingen kan vi diskutera allmänt eller vad han gör.
-
Precis vad jag också tror om kvinnorna här. Det är en liten, liten klick kvinnor med en väldigt dålig självbild, svagbegåvade och som är väldigt bittra över allt. De sitter här så gott som dygnet rumt och skriver under flera nick för att få det att låta som de är många. Tycker uppriktigt synd om dom.Överste Senap skrev 2019-02-19 12:15:35 följande:
Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.
-
Men stackare då, du behöver inte skriva i en sådan dum tråd, det går faktiskt att avstå. ;)Anonym (Så trött) skrev 2019-02-19 09:58:19 följande:
Den här tråden är skapad av en man och är mest män som gnäller.
Problemet är att de flest män inte visar att de mansbebisar innan man är "fast".
Konstigt att kvinnor plötsligen är så ointelligenta så de inte kan sortera bort manbebisen. Mycket märkligt :) -
Tror faktiskt det gäller motsvarande kvinnor precis lika mycket också.sextiotalist skrev 2019-02-19 20:35:58 följande:Jag blir bara sorgsen, för jag är säker på att de flesta av dessa män är rätt ensamma och skulle må bra av att kliva ut ur deras bekvämlighetszon och se oss kvinnor som likvärdiga medmänniskor
-
Ja och att behandla alla med respekt är verkligen en bristvara härinne. Det ser vi verkligen tydligt när många öser ur sig diverse konstiga smeknamn i syfte att bara nedvärdera.sextiotalist skrev 2019-02-19 20:48:03 följande:Absolut, om man är besviken på sitt liv, så finns detdet bara en som kan ändra på det, det är man själv. Inte lätt, men det enda sättet.
Ett första steg är ju att behandla alla med respekt
Jag tror tyvärr inte att alla på egen kraft kan ändra sig själva utan många är nog i behov av professionell hjälp eller bra anhöriga som har ork och kraft att se till att de får hjälp eller hjälper dom.