• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Xenia
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 23:34:00 följande:

Jag var aldrig lockad av "kårlivet" när det begav sig. Jag var med som gäst en handfull gånger men När man jobbat några år som jag hade har man inte så mycket gemensamt med folk som springer runt i overall.

Hoppas att mina grabbar kommer trivas. Jag hade som sagt hellre ställt mig framför tåget.

Varför skulle de springa runt i overall?
  • Phalaenopsis
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-17 13:37:54 följande:
    De evangeliskt kristna i USA förespråkar ett sådant levnadssätt det mest magstarka är att kvinnor bland dessa även anser att fruar inte kan våldtas av sina män eftersom när en kvinna gift sig så äger hon inte längre sin kropp.
    Mmm. Men det roliga är att mannen inte heller äger sin kropp utan det gör hon. Hur många våldtäkter blir det av det tror du?
  • Anonym (Annat perspektiv)
    Xenia skrev 2019-02-18 00:05:59 följande:
    Varför skulle de springa runt i overall?
    Inte vet jag? Jag vara bara där som gäst och drack några öl.
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Trist) skrev 2019-02-17 11:31:40 följande:
    "Men män kan arbeta som usk, finns inget som hindrar detta."
    Förutom att de flesta män upplever det som omanligt.
    "Finns andra arbeten som personlig assistent, arbeta inom hemtjänsten, det finns nog många äldre män som skulle uppskatta att ha en man som hjälpte till. "

Se ovan.
    "Du kan även starta eget företag som kan hjälpa äldre i hemmet med praktiska saker som de behöver för att kunna bo kvar."

Jag hjälper äldre med teknik/IT som sidosyssla sedan 30 år. Check i den rutan.
    Å nej! Det är så j***vla synd om mej. Jag kör truck och det kan uppfattas som "okvinnligt". Fan vad hemskt att utsättas för egna fördomar om vad som är respektive "manligt" och "kvinnligt". 
    Tycker du jag borde skita i jobbet imorgon? Truckkörning är ju så jädrans okvinnligt enligt dej att jag faktiskt förnedrar mej själv! Eh...?

Manliga uskor brukar, för att vara seriös, vara av ett segt virke. Duktiga och trevliga att prata med, starka, socialt kompetenta, omhändertagande-allt jag söker hos en man! 
    Generellt är manliga uskor bra, men alla uppfyller självfallet inte allt jag beskrev. Karaktärsvariationer har mycket sällan med kön att göra, vi är alla olika och mer eller mindre lämpade för ett visst jobb, har ej med kön att göra. Jag skulle föredra en manlig uska som partner alla dagar i veckan framför en svetsande karl som anser att uskor är "omanliga". Tvärtom så är manliga uskor tillräckligt trygga i sin manliga identitet för att skita i vad någon pinsam snubbe med sunkig syn på kvinnor och jämställdhet tycker! En man som jobbar som uska är betydligt mer manlig än den som ifrågasätter någons manlighet utifrån yrkesval. 
  • nihka
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 22:32:31 följande:

Han har nog fastnat i förra århundradet...

Han har inte fattat att det är kvinnorna som har gjort en tyst revolution och att han och alla män som trodde att de skulle ha det lika förspänt som pappa är samhällets stora förlorare.

Genom att anpassa skolan efter flickorna som är mognare än pojkarna har vänsterfeministerna inom skolväsendet säkerställt att pojkarna/männen kommer på efterkälken i minst en generation till gärna två. You've got to crack a few eggs to make an omelette

Kvinnans list har övergått mannens förstånd på makronivå.

Frågan är vad Sverige som nation har vunnit på en samhällsomställning där kvinnorna tar täten på mäns bekostnad?

Ca 2/3 av alla studenter är flickor. Vad skall vi göra med alla värdelösa yngre män som inte tar plats i samhället?

Det lär ju bli riv efter de män som kan sitta och diskutera Jean-Paul Sartres existentialism jämfört med Simone de Beauvoir förhållningssätt i boken Det andra könet över en kopp te.

Sent skall syndaren vakna. Nu är det dags för de unga männen att bita i det sura kunskapen äpple och genomgå samma ökenvandring som de fogliga flickorna tvingats göra på våra högre lärosäten för att vara anställningsbara. 

Ju mer jag läser här på forumet desto mer tror jag på Jordan B Petersons teorier.

Annat perspektiv? Skulle inte tro det. Samma gamla tröttsamma konspirationsteorier.
  • Anonym (Petter Niklas.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:49:27 följande:
    Den naturliga ordningen är att mannen leder och kvinnan följer. Det är bara i Sverige som mannen är förpassad till baksätet i livs-bilen.
    Poängen är inte att förtrycka mannen. Poängen är att den svenske mannen har låtit sig "förtryckas" och förpassas till baksätet. Med andra ord hög tid att han börjar kuka till sig lite och sluta gnälla. Eller?

Däremot är det sant att familjesammanhållningen var bättre förr än idag.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 22:36:51 följande:
    Jag ser kåta Cool-Steffe och busiga Lisa på dansgolvet.
    Är väl trevligt för dem att de har roligt och dansar istället för att tillhöra de som sitter med kaffekopp ensam vid sidan av och studerar vad andra gör. Vad tycker dina kunder om att du ägnar tid åt att studera andra istället för att umgås med dem
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-18 08:49:30 följande:
    Är väl trevligt för dem att de har roligt och dansar istället för att tillhöra de som sitter med kaffekopp ensam vid sidan av och studerar vad andra gör. Vad tycker dina kunder om att du ägnar tid åt att studera andra istället för att umgås med dem

Det enda kunderna är ute efter är mitt plastkort. Jag är man och det är kvinnor de är ute efter. Jag skall upp och arbeta dagen efter så då blir det en kopp kaffe.

Fler frågor om något du uppenbarligen inte har en susning om?

• Anonym (Så trött)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 13:05:18 följande:

Man kan inte ha två som kör samtidigt.

Nej det kan man inte. Men man kan va ett team. Om min man kör så sitter jag bredvid och läser kartan. Om jag kör så sitter han bredvid och läser kartan. Ingen sitter i baksätter.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 16:18:26 följande:
    Nej det kan man inte. Men man kan va ett team. Om min man kör så sitter jag bredvid och läser kartan. Om jag kör så sitter han bredvid och läser kartan. Ingen sitter i baksätter.
    Det förutsätter att man känner tillit för varandra vilket inte kvinnor som är kontrollfreak känner.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?