Inlägg från: Anonym (Annat perspektiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annat perspektiv)

Vad är poängen med jämställdhet?

sextiotalist skrev 2019-02-17 12:59:04 följande:
    VAAAAA, naturlig ordning????

Ok, vilka belägg har du för denna tes?

I min värld är mannen och kvinnan lika mycket förare
    I min värld jag har omkring mig sitter kvinnorna vid ratten och männen i baksätet i fel bil.
    Anonym (Man) skrev 2019-02-17 14:02:59 följande:

Varför kan de ensamma männen inte steppa upp och bli en man som kvinnorna är intresserad av? Då slipper de ju bli ensamma.

Männen skall alltså behaga kvinnorna?
    Xenia skrev 2019-02-17 14:19:09 följande:
    Vad är det för onda feminister som ändrat skolan?

Vad som behövs är att pojkar pluggar mer helt enkelt. Där kan fäderna göra en insats, genom att visa att skolan är viktig istf att säga "jag gillade aldrig skolan, men det gick ju bra för mig ändå, höhö".

Det räcker inte med att vara macho i dagens samhälle.

Pojkar som pluggar blir ensamma och mobbade. För tjejer är det däremot okej att plugga.

Tjejer väljer dessutom killar som inte pluggar. 

Anonym (Linda) skrev 2019-02-17 14:12:47 följande:

Få män förstår och är kapabla att skydda och försörja sin familj. Träffar jag någon som kan skydda och försörja familjen så visst. Men männen klarar ju inte ens av att ta hand om sig själva, behöver så mycket hjälp med allt hela tiden. Många nere i europa har sin fru som mamma som tar hand om honom. Mansgrisar. Om en man är omhändertagande och beskyddande så visst kan han få ansvaret. Tyvärr är alldeles för få män omhändertagande, försörjande och beskyddande för att klara situationen som du beskriver ovan. Bara för dig att kliva fram om du klarar uppgiften som försörjare och beskyddare av familjen. Tyvärr läser man bara om sådana män i sagor nu för tiden. I verkligheten så tar för få män på sig rollen som beskyddare och situationen och familjen skulle kollapsa om kvinnan var hemma.

Bor du i en liten håla i en avfolkningsbygd?
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-17 12:35:43 följande:
    Oerhört synd att män inte fattar att gamla eller sjuka män skulle uppskatta att de som sköter om dem också är män.
    Män borde tänka lite på hur de skulle vilja ha det när de är äldre om de skulle föredra att den som duschar dem rakar dem eller allmänt hjälper dem och tar en pratstund är en man eller kvinna. Kanske den äldre mannen gärna vill prata om sitt gamla intresse inom ett område som kvinnor sällan kommer nära
    Tyvärr är det skitlöner inom vård och omsorg eftersom kvinnor är så kass på att löneförhandla.
    Anonym (Man) skrev 2019-02-17 14:02:59 följande:

Varför kan de ensamma männen inte steppa upp och bli en man som kvinnorna är intresserad av? Då slipper de ju bli ensamma.

Vad ger det dem att bli toffel åt en kvinna?

Friheten att vara självständig med hus och hem är värd mycket.

Varför är det bara männen som skall ändra på sig?

sextiotalist skrev 2019-02-17 15:37:36 följande:
    Vem har snackat om toffel, självständiga starka kvinnor vill ha självständiga starka män och det har vi också. Vi vill ha män som kan stå på egna ben och ha lika stort inflytande i det gemensamma livet som oss själva.

Gnällspikar och mansbebisar göres ej icke besvär.
    Jag har alltid kört anfall är bästa försvar. Det funkar för mig :)
    sextiotalist skrev 2019-02-17 15:37:36 följande:
    Vem har snackat om toffel, självständiga starka kvinnor vill ha självständiga starka män och det har vi också. Vi vill ha män som kan stå på egna ben och ha lika stort inflytande i det gemensamma livet som oss själva.

Gnällspikar och mansbebisar göres ej icke besvär.
    Jag är rätt säker på att det är du som bestämmer om det ställs på sin spets.
    Xenia skrev 2019-02-17 16:37:23 följande:
    Det där låter som en typisk undanflykt. Pojkar och män har inget eget ansvar, de är hjälplösa offer.

Varför skulle killar som pluggar bli mobbade? Klarar de inte att stå upp för att de vill plugga för att få bättre jobb i framtiden, så behöver de inte berätta att de gör det. Om de sitter hemma och spelar datorspel hela kvällen eller pluggar, det vet ju inte de där kompisarna (som är rätt dåliga kompisar om de mobbar).

Samma sak med tjejer. De kan ju inte veta om killen pluggat till provet eller bara råkar vara så smart (ha så bra minne) att han lyckas bra på provet ändå.
    Grupptryck och normer tillåter flickor att plugga. Så är det och så har det alltid varit.

Nördarna kommer få premiärknulla som kille nr 55 när tjejerna lekt färdigt med de coola killarna.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?