• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:23:42 följande:

Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?

Men OJSAN, dina argument tryter så du måste ta till projiceringar?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nihka
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:31:12 följande:

Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.

Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)

Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;) 

Fast kvinnor gör inte allt själva: Om de gjorde det skulle det inte behövas några män och vice versa.

Så din pappas bitterhet spillde över på dig tidigt. Ja, jättelistigt
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 19:59:43 följande:
    Men OJSAN, dina argument tryter så du måste ta till projiceringar?

Vad har du för egna erfarenheter som du inte behöver stöd i dina "genusvetar" böcker?

Mina erfarenheter bygger på två långa äktenskap.

• EnAnonumius

Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.

Oj vänta lite. Vem har sagt något om akademisk debatt och att dänga länkar till olika teorier? 

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Men vad bra..  Hur var det du skrev nu? Jo just det utbildningstörd var ett ord du använde om mig. 

Ja jag är tillräckligt utbildningstörd att jag kan skilja på "subjektiv observationer" från det generella.

Och jag är också tillräckligt utbildningstörd att jag vägra att presentera (mina) subjektiva observationer som allmänrådande fakta.  Det är en sak som DU "icke utbildningstörd" misslyckas helt med.

Så nej jag behöver inga "hålögda forskare" för att DU skall kunna begripa och förstå  att du inte skall presentera dina "subjektiva observationer (från din omedelbara närhet)" som allmängiltig generella fakta, så som du gör i tråden.

Så vad vad det du ville? Sitta och bevisa att du är duktig på att projicera och tro att du provocerar med dina personangrepp som du gör? Drömmer

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nihka
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 20:09:41 följande:

Mina erfarenheter bygger på två långa äktenskap.

Vem du har valt speglar väl mer dig än universum.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 20:15:44 följande:
    Oj vänta lite. Vem har sagt något om akademisk debatt och att dänga länkar till olika teorier? 

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Men vad bra..  Hur var det du skrev nu? Jo just det utbildningstörd var ett ord du använde om mig. 

Ja jag är tillräckligt utbildningstörd att jag kan skilja på "subjektiv observationer" från det generella.

Och jag är också tillräckligt utbildningstörd att jag vägra att presentera (mina) subjektiva observationer som allmänrådande fakta.  Det är en sak som DU "icke utbildningstörd" misslyckas helt med.

Så nej jag behöver inga "hålögda forskare" för att DU skall kunna begripa och förstå  att du inte skall presentera dina "subjektiva observationer (från din omedelbara närhet)" som allmängiltig generella fakta, så som du gör i tråden.

Så vad vad det du ville? Sitta och bevisa att du är duktig på att projicera och tro att du provocerar med dina personangrepp som du gör? Drömmer
    Nu ger du ett praktexempel på en person som suttit med näsan i böckerna lite för länge.
  • Anonym (Ointresse)
    EnAnonumius skrev 2019-02-18 20:15:44 följande:

Jag är HELT ointresserad av dina akademiska färdigheter. De får du vädra med andra akademiker.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 19:37:15 följande:
    Det finns ingen logik i någonting du säger. Men tror du på det så kör på det.

Logiken är att ger man MINSTA utrymme för en kvinna att gnälla på nåt så är gnället igång. Alltså är anfall bästa försvar.

Det finns minst hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar.

Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

Jag undrar om de har blivit bortgifta eller vad påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?

• Överste Senap
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 20:36:26 följande:

Logiken är att ger man MINSTA utrymme för en kvinna att gnälla på nåt så är gnället igång. Alltså är anfall bästa försvar.

Det finns minst hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar.

Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

Jag undrar om de har blivit bortgifta eller vad påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?

Tycker det är okunniga och obildade män som står bakom det mesta gnället i denna tråd.
  • Anonym (Man undrar)
    Överste Senap skrev 2019-02-18 22:37:04 följande:
    Tycker det är okunniga och obildade män som står bakom det mesta gnället i denna tråd.
    Tveksamt, tycker det vägs upp väldigt bra av okunniga och obildade kvinnor. Gnäll, gnäll och åter gnäll, blandat med lite mansnedsättande smeknamn.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?