• nihka

Vad är poängen med jämställdhet?

Av alla kassa trådar tar nog den här priset. Men den flitige TS lär nog spräcka sitt eget rekord i hur idiotisk en tråd kan bli.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Annat perspektiv) skrev 2019-02-17 22:32:31 följande:

Han har nog fastnat i förra århundradet...

Han har inte fattat att det är kvinnorna som har gjort en tyst revolution och att han och alla män som trodde att de skulle ha det lika förspänt som pappa är samhällets stora förlorare.

Genom att anpassa skolan efter flickorna som är mognare än pojkarna har vänsterfeministerna inom skolväsendet säkerställt att pojkarna/männen kommer på efterkälken i minst en generation till gärna två. You've got to crack a few eggs to make an omelette

Kvinnans list har övergått mannens förstånd på makronivå.

Frågan är vad Sverige som nation har vunnit på en samhällsomställning där kvinnorna tar täten på mäns bekostnad?

Ca 2/3 av alla studenter är flickor. Vad skall vi göra med alla värdelösa yngre män som inte tar plats i samhället?

Det lär ju bli riv efter de män som kan sitta och diskutera Jean-Paul Sartres existentialism jämfört med Simone de Beauvoir förhållningssätt i boken Det andra könet över en kopp te.

Sent skall syndaren vakna. Nu är det dags för de unga männen att bita i det sura kunskapen äpple och genomgå samma ökenvandring som de fogliga flickorna tvingats göra på våra högre lärosäten för att vara anställningsbara. 

Ju mer jag läser här på forumet desto mer tror jag på Jordan B Petersons teorier.

Annat perspektiv? Skulle inte tro det. Samma gamla tröttsamma konspirationsteorier.
  • nihka
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:23:42 följande:

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?

Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.

Nej, herregud! Varför ska man titta på hur det ser ut i riket i stort när man i stället kan gosa in sig i sitt eget navelludd och vältra sig i sina fördomar
  • nihka
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:31:12 följande:

Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.

Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)

Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;) 

Fast kvinnor gör inte allt själva: Om de gjorde det skulle det inte behövas några män och vice versa.

Så din pappas bitterhet spillde över på dig tidigt. Ja, jättelistigt
  • nihka
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 20:09:41 följande:

Mina erfarenheter bygger på två långa äktenskap.

Vem du har valt speglar väl mer dig än universum.
  • nihka
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-19 09:58:19 följande:
    Den här tråden är skapad av en man och är mest män som gnäller.

Problemet är att de flest män inte visar att de mansbebisar innan man är "fast".
    Med nickfabriken igång på FL, och att till varje nick kan det dessutom skapas en anonym skribent, är det inte säkert att det rör sig om så många män.

I sådana här gnälltrådar kan det ibland vara enbart en manlig gnällbebis som står för samtliga gnällinlägg.

Han uppför sig på samma sätt när det gäller kvinnor som när det gäller FL. När han blir utkastad av FL är det fel på FL och när han blir avvisad av kvinnor är det kvinnornas fel. Eller "vänsterfeministernas" fel. Om det inte vore för dem och FL skulle inte bara någon utan ALLA vilja ha honom
  • nihka
    Anonym (Toffelproducent) skrev 2019-02-19 11:10:39 följande:

Är inne på mitt andra långa äktenskap. Har aldrig haft svårt att få kvinnor. I övrigt gissar du rätt.

Man blir snabbt impopulär hos plocka-russinen-ur-kakan feministerna när man ställer samma krav på båda könen.

Och hur fick du det till att jag pratade om dig? Faktiskt varken om dig eller till dig, men tack ändå för dina synpunkter på tillvaron.
  • nihka
    Överste Senap skrev 2019-02-19 12:15:35 följande:

Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.

Märks ju tydligt vem som har tagit åt sig iaf
  • nihka
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-19 12:59:55 följande:
    Men stackare då, du behöver inte skriva i en sådan dum tråd, det går faktiskt att avstå. ;)
    Då klagar han på att han är ignorerad, vilket han ofta faktiskt är. Väntar sig full uppmärksamhet och förståelse för och i sina kvinnohatartrådar. Av kvinnor helst.

Ja, du hör hur det hela inte bäddar för succé
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 14:13:21 följande:
    Så trött en kvinna
    Jaha.

Jag pratade om en man
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 13:40:27 följande:
    Ännu äckligare är att de har sex med bebisar.
    Nu är ju sådana män inte bebisar på riktigt utan bara inte beter sig som vuxna i alla lägen. Riktiga bäbisar brukar ju exempelvis inte vilja knulla.
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 14:29:39 följande:

Och kvinnor beter sig "vuxet" i alla lägen. Snacka om manshat och rosa glasögon.

Nej, det har jag inte påstått. Precis lika lite som jag har påstått att alla män inte beter sig vuxet.

Snacka om människohat och att du behöver glasögon
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 14:26:31 följande:
    Vem då?
    Samma gamla kvinnohatare och FL-gatecrasher som vanligt.
  • nihka
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-19 20:55:16 följande:
    Ja och att behandla alla med respekt är verkligen en bristvara härinne. Det ser vi verkligen tydligt när många öser ur sig diverse konstiga smeknamn i syfte att bara nedvärdera.

Jag tror tyvärr inte att alla på egen kraft kan ändra sig själva utan många är nog i behov av professionell hjälp eller bra anhöriga som har ork och kraft att se till att de får hjälp eller hjälper dom.
    Absolut inte. I många trådar går diskussionerna lugnt och sansat till. Alla fattar att man inte pratar om alla varken män eller kvinnor utan tar upp ett problem som en enskild person har. Den absoluta majoriteten här inne är kvinnor så naturligtvis blir det ofta ett kvinnligt perspektiv. Och naturligtvis drar andra med samma eller liknande upplevelser sin historia.

Men så kommer snarstucken man eller kvinna in eller, ve och fasa, nickfabriken och ska slåss mot mot väderkvarnar. Nickfabriken skapar också kvinnohatartrådar där han först gör ett svepande negativt uttalande som ska gälla kvinnor generellt och frågar sedan typ: "Varför tror du att det är så?" Slutligen känner han sig missförstådd och menar att han inte menar ALLA kvinnor utan det faktiskt finns några sällsynta undantag. Ingen lyckad strategi.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?