Vad är poängen med jämställdhet?
Av alla kassa trådar tar nog den här priset. Men den flitige TS lär nog spräcka sitt eget rekord i hur idiotisk en tråd kan bli.
Av alla kassa trådar tar nog den här priset. Men den flitige TS lär nog spräcka sitt eget rekord i hur idiotisk en tråd kan bli.
Han har nog fastnat i förra århundradet...
Han har inte fattat att det är kvinnorna som har gjort en tyst revolution och att han och alla män som trodde att de skulle ha det lika förspänt som pappa är samhällets stora förlorare.
Genom att anpassa skolan efter flickorna som är mognare än pojkarna har vänsterfeministerna inom skolväsendet säkerställt att pojkarna/männen kommer på efterkälken i minst en generation till gärna två. You've got to crack a few eggs to make an omelette
Kvinnans list har övergått mannens förstånd på makronivå.
Frågan är vad Sverige som nation har vunnit på en samhällsomställning där kvinnorna tar täten på mäns bekostnad?
Ca 2/3 av alla studenter är flickor. Vad skall vi göra med alla värdelösa yngre män som inte tar plats i samhället?
Det lär ju bli riv efter de män som kan sitta och diskutera Jean-Paul Sartres existentialism jämfört med Simone de Beauvoir förhållningssätt i boken Det andra könet över en kopp te.
Sent skall syndaren vakna. Nu är det dags för de unga männen att bita i det sura kunskapen äpple och genomgå samma ökenvandring som de fogliga flickorna tvingats göra på våra högre lärosäten för att vara anställningsbara.
Ju mer jag läser här på forumet desto mer tror jag på Jordan B Petersons teorier.
Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.
Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?
Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.
Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.
Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)
Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;)
Mina erfarenheter bygger på två långa äktenskap.
Är inne på mitt andra långa äktenskap. Har aldrig haft svårt att få kvinnor. I övrigt gissar du rätt.
Man blir snabbt impopulär hos plocka-russinen-ur-kakan feministerna när man ställer samma krav på båda könen.
Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.
Och kvinnor beter sig "vuxet" i alla lägen. Snacka om manshat och rosa glasögon.