• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Olikast)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-18 22:40:10 följande:
    Tveksamt, tycker det vägs upp väldigt bra av okunniga och obildade kvinnor. Gnäll, gnäll och åter gnäll, blandat med lite mansnedsättande smeknamn.
    Det finns en handfull vänsterfeminister som trampar runt i trådarna som en liten lynchmobb.
  • Anonym (Man undrar)
    Anonym (Olikast) skrev 2019-02-18 22:42:13 följande:
    Det finns en handfull vänsterfeminister som trampar runt i trådarna som en liten lynchmobb.
    Ja tråkigt nog så verkar det så.
  • Anonym (Olikast)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-18 22:48:17 följande:
    Ja tråkigt nog så verkar det så.
    Jag undrar om de männen som av någon anledning känner agg emot andra män har blivit mobbade och sökt sin tillflykt hit?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Olikast) skrev 2019-02-18 22:42:13 följande:

Host, host... Det är kvinnorna som gnäller, sa Bull.
  • Anonym (Blaj)
    Mr K69 skrev 2019-02-17 17:26:02 följande:

Eller om vi vänder på frågan, vad är poängen med ojämställdhet? Att tjejer och killar inte skulle ha samma möjligheter i samhället... Vad är poängen med det? 

Poängen är att personer som Tom vill att andra ska styra upp livet åt dem då de är alldeles för osäkra, lata och egoistiska för att kunna göra det själva. De skyr eget ansvar och skyller hellre på andra än ser sitt eget tillkortakommande. Personer som Tom hyser ofta ett stort självförakt.
  • Anonym (Olikast)
    Anonym (Blaj) skrev 2019-02-18 23:19:51 följande:
    Poängen är att personer som Tom vill att andra ska styra upp livet åt dem då de är alldeles för osäkra, lata och egoistiska för att kunna göra det själva. De skyr eget ansvar och skyller hellre på andra än ser sitt eget tillkortakommande. Personer som Tom hyser ofta ett stort självförakt.
    Han är konservativ vilket enligt min erfarenhet brukar bottna i rädsla. Att världen förändras är utanför deras kontroll p ga oförmåga att anpassa sig.

Att kunna anpassa sig är som bekant en överlevnadsfråga.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-18 19:20:00 följande:

Ja tjena det du anklagar andra för sitter du utmärkt och gör själv. Du har i otaliga inlägg spytt galla över män och använt dig av manbebis ett otal gånger enbart i nedvärderande syfte. Tycker nog du ska titta dig lite i spegeln.

Nej det gör jag inte. Absolut jag klagar på män och kallar dom mansbebis. Men det jag ansåg att han gjorde "fel" va inte att han klagade på kvinnor. Utan att när han klagar på kvinnor och man bemöter det med tex "Ja men kvinnor gör så för att män beter sig på detta sättet" så svarade han med "jag gör inte det". Det hade inte med diskussionen att göra. Antingen kan vi diskutera allmänt eller vad han gör.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 20:36:26 följande:

Logiken är att ger man MINSTA utrymme för en kvinna att gnälla på nåt så är gnället igång. Alltså är anfall bästa försvar.

Det finns minst hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar.

Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

Jag undrar om de har blivit bortgifta eller vad påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?

Den här tråden är skapad av en man och är mest män som gnäller.

Problemet är att de flest män inte visar att de mansbebisar innan man är "fast".
  • nihka
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-19 09:58:19 följande:
    Den här tråden är skapad av en man och är mest män som gnäller.

Problemet är att de flest män inte visar att de mansbebisar innan man är "fast".
    Med nickfabriken igång på FL, och att till varje nick kan det dessutom skapas en anonym skribent, är det inte säkert att det rör sig om så många män.

I sådana här gnälltrådar kan det ibland vara enbart en manlig gnällbebis som står för samtliga gnällinlägg.

Han uppför sig på samma sätt när det gäller kvinnor som när det gäller FL. När han blir utkastad av FL är det fel på FL och när han blir avvisad av kvinnor är det kvinnornas fel. Eller "vänsterfeministernas" fel. Om det inte vore för dem och FL skulle inte bara någon utan ALLA vilja ha honom
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • sextiotalist
    Anonym (Toffelproducent) skrev 2019-02-19 11:10:39 följande:

Är inne på mitt andra långa äktenskap. Har aldrig haft svårt att få kvinnor. I övrigt gissar du rätt.

Man blir snabbt impopulär hos plocka-russinen-ur-kakan feministerna när man ställer samma krav på båda könen.

Jag ogillar ordet krav när det gäller relationer, eftersom jag anser att sunda relationer bygger på frivillighet, respekt och uppskattning.

Däremot finns det säkert (oavsett om det är feminister eller inte) personer som klart ogillar att man har samma förväntningar på dom som man har på sig själv (eller när de har högre förväntningar på sin omgivning än vad de har på sig själva)
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?