• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 17:20:54 följande:
    Dom flesta kvinnor vill ha en PARTNER, någon att dela ansvar och livet tillsammans med. Dom flesta kvinnor får däremot en mansbebis som inte ens kan packa ner sin lunchlåda utan hjälp.
    Det är kvinnorna som skapar mansbebisar. Både mamman och flickvännen.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 17:25:40 följande:
    Varför vill du att nån ska behöva be någon om hushållspeng? Ingen familj borde se ut på det sättet.
    Jag säger bara vad jag tror.
  • Anonym (Tom är förlorad)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:30:49 följande:

Jahaaaa så de stackars männen kan inte resa sig från mansbebis-rollen och börja ta ansvar själva alltså? Tidigare uppfostrade man kvinnor till att bli hemmafruar, men ändå var det kvinnor som hakade på revolutionen och ville skaffa sig jobb. MÄN KAN OCKSÅ, heja er! Inga fler mabsbebisar, you can do it!

Jahaaaa så de stackars männen kan inte resa sig från mansbebis-rollen och börja ta ansvar själva alltså? Tidigare uppfostrade man kvinnor till att bli hemmafruar, men ändå var det kvinnor som hakade på revolutionen och ville skaffa sig jobb. MÄN KAN OCKSÅ, heja er! Inga fler mabsbebisar, you can do it!

• Anonym (anonym)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:49:02 följande:
    Rådande könsroller ger både för och nackdelar.
    Rådande könsroller har funnits i decennier och ingen av de gamla som var medelålders med familj på 50-60-talet har uttalat att det fanns något positivt med att mannen jobbade 6 dagar i veckan för att försörja fru och barn på sin medellön, fruarna hade å sin sida ett oerhört tråkigt liv när barnen var i skolan och efter skolan föredrog att vara med sina vänner.
    Man ska veta att den största andelen av människor som lämnade landsbygden för jobb i större städer och på industrier inte bodde i villor utan i de stora miljonprogrammen där det fanns noll att göra för de hemmavarande kvinnorna
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Tom är förlorad) skrev 2019-02-18 17:49:12 följande:

Jag kör anfall är bästa försvar. Är jag själv sköter jag 100%. Har jag sambo/fru får hon försöka göra så mycket hon kan om inte jag hinner före att t ex plocka tvätt, diska eller laga mat. Jag skulle aldrig försätta mig i en så dålig förhandlingssits att en kvinna skulle få möjlighet att kalla mig mansbebis.

• Anonym (Så trött)

Mycket verksamt, men även om det är sant så har män som vuxna ett eget ansvar över sitt liv.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Så trött) skrev 2019-02-18 18:44:18 följande:
    Mycket verksamt, men även om det är sant så har män som vuxna ett eget ansvar över sitt liv.
    Jag gör allt själv. Det är lugnast så.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:07:47 följande:
    se #214
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:03:52 följande:
    I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...
    Jaha du är en sådan PERSON, en sådan person som vägra att begripa att "vänkretsen" säger inget om det "generella".

Jag skiter högaktningsfullt i hur det ser ut i familjer runt om kring dig, de säger inte ett skit om det generella i hela Sverige, och det ger dig heller inget underlag att försöka tvinga människor du aldrig har träffat att passa in i dina egenkomponerade mallar heller.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?