• Anonym (Tom)

Vad är poängen med jämställdhet?

Vad är egentligen poängen med jämställdhet? Svenskarna är numera världens olyckligaste och ensammaste människor. I Sydeuropa där männen ansvarar för försörjning och kvinnor tar hand om hem och barn och lyssnar på sina män så är familjesammanhållningen bättre och ingen kvinna kommer på att tänka tanken att vara uppnosig.

Varför måste man ändra den naturliga ordningen? Kvinnor vill ju ha riktiga alfa-män som tar för sig, inte hunsade beta-cucks som tofflar och gör sig till. Dessutom skapas fler arbetstillfällen om kvinnor gör det som är naturligt för dem, och tar hand om hem och barn istället för att lämna bort sina några månader gamla barn och börjar jobba.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 13:40:27 följande:
    Ännu äckligare är att de har sex med bebisar.
    Nu är ju sådana män inte bebisar på riktigt utan bara inte beter sig som vuxna i alla lägen. Riktiga bäbisar brukar ju exempelvis inte vilja knulla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 14:29:39 följande:

Och kvinnor beter sig "vuxet" i alla lägen. Snacka om manshat och rosa glasögon.

Nej, det har jag inte påstått. Precis lika lite som jag har påstått att alla män inte beter sig vuxet.

Snacka om människohat och att du behöver glasögon
  • nihka
    Anonym (Pedofiler) skrev 2019-02-19 14:26:31 följande:
    Vem då?
    Samma gamla kvinnohatare och FL-gatecrasher som vanligt.
  • sextiotalist
    Överste Senap skrev 2019-02-19 12:15:35 följande:

Tror flera av de sk männen är samma bittra person som skriver under fler nick. Maken till osäkerhet och okunnighet har jag sällan sett.

Jag blir bara sorgsen, för jag är säker på att de flesta av dessa män är rätt ensamma och skulle må bra av att kliva ut ur deras bekvämlighetszon och se oss kvinnor som likvärdiga medmänniskor
  • Anonym (Man undrar)
    sextiotalist skrev 2019-02-19 20:35:58 följande:
    Jag blir bara sorgsen, för jag är säker på att de flesta av dessa män är rätt ensamma och skulle må bra av att kliva ut ur deras bekvämlighetszon och se oss kvinnor som likvärdiga medmänniskor
    Tror faktiskt det gäller motsvarande kvinnor precis lika mycket också.
  • sextiotalist
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-19 20:38:21 följande:

Tror faktiskt det gäller motsvarande kvinnor precis lika mycket också.

Absolut, om man är besviken på sitt liv, så finns detdet bara en som kan ändra på det, det är man själv. Inte lätt, men det enda sättet.

Ett första steg är ju att behandla alla med respekt
  • Anonym (Man undrar)
    sextiotalist skrev 2019-02-19 20:48:03 följande:
    Absolut, om man är besviken på sitt liv, så finns detdet bara en som kan ändra på det, det är man själv. Inte lätt, men det enda sättet.

Ett första steg är ju att behandla alla med respekt
    Ja och att behandla alla med respekt är verkligen en bristvara härinne. Det ser vi verkligen tydligt när många öser ur sig diverse konstiga smeknamn i syfte att bara nedvärdera.

Jag tror tyvärr inte att alla på egen kraft kan ändra sig själva utan många är nog i behov av professionell hjälp eller bra anhöriga som har ork och kraft att se till att de får hjälp eller hjälper dom.
  • Anonym (En handfull)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-19 20:55:16 följande:
    Ja och att behandla alla med respekt är verkligen en bristvara härinne. Det ser vi verkligen tydligt när många öser ur sig diverse konstiga smeknamn i syfte att bara nedvärdera.

Jag tror tyvärr inte att alla på egen kraft kan ändra sig själva utan många är nog i behov av professionell hjälp eller bra anhöriga som har ork och kraft att se till att de får hjälp eller hjälper dom.
    Det är några uttråkade 50+ kärringar som sitter och roar sig med att kriga med män. Det finns också ett par män som av någon anledning inte gillar andra män.

Resten är trevliga.
  • nihka
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-19 20:55:16 följande:

Absolut inte. I många trådar går diskussionerna lugnt och sansat till. Alla fattar att man inte pratar om alla varken män eller kvinnor utan tar upp ett problem som en enskild person har. Den absoluta majoriteten här inne är kvinnor så naturligtvis blir det ofta ett kvinnligt perspektiv. Och naturligtvis drar andra med samma eller liknande upplevelser sin historia.

Men så kommer snarstucken man eller kvinna in eller, ve och fasa, nickfabriken och ska slåss mot mot väderkvarnar. Nickfabriken skapar också kvinnohatartrådar där han först gör ett svepande negativt uttalande som ska gälla kvinnor generellt och frågar sedan typ: "Varför tror du att det är så?" Slutligen känner han sig missförstådd och menar att han inte menar ALLA kvinnor utan det faktiskt finns några sällsynta undantag. Ingen lyckad strategi.
  • EnAnonumius
    Anonym (Medhårs) skrev 2019-02-20 17:43:32 följande:
    Så länge kvinnorna stryks medhårs är det lugnt i hönshuset.
    Det samma kan man faktiskt säga om männen.
    Så länge männen stryks medhårs så är det lugnt i tuppgården.

Det är många saker som knappast har med könstillhörighet att göra och tyvärr så vägrar bitterfittor och bitterkukar att förstå detta utan de bara spyr ur sin galla och försöker presentera sin galla som allmängiltiga sanningar. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?