Inlägg från: Anonym (Så trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så trött)

Vad är poängen med jämställdhet?

Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 12:46:07 följande:

Sverige, med sin feminism och sin liberala inställning till skilsmässa, har flest ensamma hushåll. Det är inte bra för män att vara ensamma, och innebär en stor påfrestning för miljön. Vi kommer att se en stor ökning miljöaktivism riktad mot ensamhushåll där ensamma män kommer få ett utlopp för sin inneboende negativitet. Svensk feminism ser inte vartåt det barkar. Jämför man med Sydeuropa och andra länder med mindre liberala skilsmässolagar så har man där tryggare och stabilare kärnfamiljer, där äkta och nära värden råder människor emellan.

Det du säger är att kvinnor endast ska finnas till för männens skull. Det kan du glömma, kvinnor är trött på att ta hand om mansbebisar och bryter sig fria. Vilket skrämmer skiten ur männen. Väx upp och ansvar för er själva istället.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 13:05:18 följande:

Man kan inte ha två som kör samtidigt.

Nej det kan man inte. Men man kan va ett team. Om min man kör så sitter jag bredvid och läser kartan. Om jag kör så sitter han bredvid och läser kartan. Ingen sitter i baksätter.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:24:50 följande:

Det förutsätter att man känner tillit för varandra vilket inte kvinnor som är kontrollfreak känner.

Finns både manliga och kvinnliga kontrollfreaks. Långt ifrån alla kvinnor är det. Men tyvärr tvingas många kvinnor att ta kontroll över allt för att män beter sig som jätte bebisar som måste tas hand om och inte verkar ha nån förmåga alls att planera eller genomföra något.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:49:02 följande:

Rådande könsroller ger både för och nackdelar.

Vad?
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:03:52 följande:

I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...

Dom flesta kvinnor vill ha en PARTNER, någon att dela ansvar och livet tillsammans med. Dom flesta kvinnor får däremot en mansbebis som inte ens kan packa ner sin lunchlåda utan hjälp.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:12:40 följande:

Ge den här utvecklingen 10 år så är det männen som får be kvinnorna om hushållspeng.

Varför vill du att nån ska behöva be någon om hushållspeng? Ingen familj borde se ut på det sättet.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:30:49 följande:

Det är kvinnorna som skapar mansbebisar. Både mamman och flickvännen.

Mycket verksamt, men även om det är sant så har män som vuxna ett eget ansvar över sitt liv.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:04:41 följande:

Jag gör allt själv. Det är lugnast så.

Bra för dig. Men va har det med diskussionen att göra? Du sitter och syr galla över alla hemska kvinnor och allt hemsk kvinnor gör, och när man bemöter det med att män minsann inte är perfekta så svarar du med att du inte gör så.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:31:12 följande:

Det är mitt sätt att vara jämställd. Jag gör precis som kvinnor. Jag gör allt själv och sedan skuldbelägger jag kvinnor. Jag har alltid gjort så eftersom min farsa sa att anfall är bästa försvar redan när jag var liten.

Sköter man sitt kan ingen gnälla. Däremot ger det dig övertaget att kunna klaga om du gör mer :)

Visst är det konstigt att det finns män som genomskådat kvinnans list? ;) 

Det finns ingen logik i någonting du säger. Men tror du på det så kör på det.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Man undrar) skrev 2019-02-18 19:20:00 följande:

Ja tjena det du anklagar andra för sitter du utmärkt och gör själv. Du har i otaliga inlägg spytt galla över män och använt dig av manbebis ett otal gånger enbart i nedvärderande syfte. Tycker nog du ska titta dig lite i spegeln.

Nej det gör jag inte. Absolut jag klagar på män och kallar dom mansbebis. Men det jag ansåg att han gjorde "fel" va inte att han klagade på kvinnor. Utan att när han klagar på kvinnor och man bemöter det med tex "Ja men kvinnor gör så för att män beter sig på detta sättet" så svarade han med "jag gör inte det". Det hade inte med diskussionen att göra. Antingen kan vi diskutera allmänt eller vad han gör.
  • Anonym (Så trött)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 20:36:26 följande:

Logiken är att ger man MINSTA utrymme för en kvinna att gnälla på nåt så är gnället igång. Alltså är anfall bästa försvar.

Det finns minst hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar.

Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

Jag undrar om de har blivit bortgifta eller vad påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?

Den här tråden är skapad av en man och är mest män som gnäller.

Problemet är att de flest män inte visar att de mansbebisar innan man är "fast".
Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?