Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Vad är poängen med jämställdhet?

Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 16:24:50 följande:
    Det förutsätter att man känner tillit för varandra vilket inte kvinnor som är kontrollfreak känner.
    Samma med männen...
    Kontrollfreak till män känner ingen tillit kvinnor.

Det är ett rätt så könlöst beteende, så det är bara en direkt poänglös kommentar du kommer med som kontring på "sitta bredvid och kolla kartan, och en kär (oavsett kön)".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Petter Niklas.) skrev 2019-02-18 02:53:39 följande:
    Poängen är inte att förtrycka mannen. Poängen är att den svenske mannen har låtit sig "förtryckas" och förpassas till baksätet. Med andra ord hög tid att han börjar kuka till sig lite och sluta gnälla. Eller?

Däremot är det sant att familjesammanhållningen var bättre förr än idag.
    Ja och vad beror den "bättre familjesammanhållningen på"? Tänk nu riktigt länge...

Jag man ge dig en hint....
    Jo på att kvinnan hade inget val och hade beroendeställning till mannen.

• EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:07:47 följande:
    se #214
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 17:03:52 följande:
    I de flesta familjer jag har omkring mig har kvinnan både ansvaret och makten i familjen. Mannen tomtar med...
    Jaha du är en sådan PERSON, en sådan person som vägra att begripa att "vänkretsen" säger inget om det "generella".

Jag skiter högaktningsfullt i hur det ser ut i familjer runt om kring dig, de säger inte ett skit om det generella i hela Sverige, och det ger dig heller inget underlag att försöka tvinga människor du aldrig har träffat att passa in i dina egenkomponerade mallar heller.

• EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:27:22 följande:
    Jag är en MEGATOFFEL. Fast utan cape och schysst trikå.
    Myggorna är väldigt tidiga ute i år hör jag.. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-18 19:23:42 följande:

Du kanske är utbildningsstörd och behöver en hålögd forskare med trycksvärta på näsan som stödhjul för dina åsikter?

Men OJSAN, dina argument tryter så du måste ta till projiceringar?

• EnAnonumius

Jag tycker det är urtråkigt med akademisk debatt där man bara skall dänga länkar till olika teorier och artiklar i huvudet på varandra.

Oj vänta lite. Vem har sagt något om akademisk debatt och att dänga länkar till olika teorier? 

Jag är ointresserad av riket i stort. Jag utgår från det jag ser och läser i mitt vardagliga liv. Jag vädrar bara min åsikt från mitt perspektiv.

Men vad bra..  Hur var det du skrev nu? Jo just det utbildningstörd var ett ord du använde om mig. 

Ja jag är tillräckligt utbildningstörd att jag kan skilja på "subjektiv observationer" från det generella.

Och jag är också tillräckligt utbildningstörd att jag vägra att presentera (mina) subjektiva observationer som allmänrådande fakta.  Det är en sak som DU "icke utbildningstörd" misslyckas helt med.

Så nej jag behöver inga "hålögda forskare" för att DU skall kunna begripa och förstå  att du inte skall presentera dina "subjektiva observationer (från din omedelbara närhet)" som allmängiltig generella fakta, så som du gör i tråden.

Så vad vad det du ville? Sitta och bevisa att du är duktig på att projicera och tro att du provocerar med dina personangrepp som du gör? Drömmer

• EnAnonumius
    Anonym (Medhårs) skrev 2019-02-20 17:43:32 följande:
    Så länge kvinnorna stryks medhårs är det lugnt i hönshuset.
    Det samma kan man faktiskt säga om männen.
    Så länge männen stryks medhårs så är det lugnt i tuppgården.

Det är många saker som knappast har med könstillhörighet att göra och tyvärr så vägrar bitterfittor och bitterkukar att förstå detta utan de bara spyr ur sin galla och försöker presentera sin galla som allmängiltiga sanningar. 

Svar på tråden Vad är poängen med jämställdhet?