• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Anonym (hoppas)
    Jempa7605 skrev 2018-11-09 15:03:36 följande:

Hejsan! Jag är 42 o min kille 34 år. Försökt bli gravida i 1 år. Precis genom gått utredning o väntar bara på tid till kliniken för att göra ivf. Sedan börja med hormonbehandling. Ingen av oss har barn innan, Både spänd o livrädd för vad som ska ske framöver. Kunde vara kul att följas åt o se hur d går för oss o er andra. dela tankar o känslor med varandra, Ha d gott så länge o Lycka till alla. 

vad har de kommit fram till under utredningen?

Är du inte rädd att du är för "gammal"? :( jag har den rädslan hela tiden!!

• Anonym (hoppas)

Hejsan! Jag är 42 o min kille 34 år. Försökt bli gravida i 1 år. Precis genom gått utredning o väntar bara på tid till kliniken för att göra ivf. Sedan börja med hormonbehandling. Ingen av oss har barn innan, Både spänd o livrädd för vad som ska ske framöver. Kunde vara kul att följas åt o se hur d går för oss o er andra. dela tankar o känslor med varandra, Ha d gott så länge o Lycka till alla. 

vad har de kommit fram till under utredningen?

Är du inte rädd att du är för "gammal"? :( jag har den rädslan hela tiden!!

• Filidutter

Håller tummarna för er! Jag är snart 40 och vi har ett gemensamt barn. Har försökt med syskon sen jag fick mens tillbaka efter första barnet, ca 2,5 år. 3e ivf försöket nu. Det är en berg och dal bana!!

Kämpa på
  • Ivf41

Hej kämpande tjejer!

Jag hänger gärna med i denna tråden. Jag är mitt uppe i stimulering inför mitt tredje äggplock (dock visade UL i torsdag få blåsor så är rädd att det inte blir av).

Jag är 41 år och vi är oförklarligt barnlösa efter syskonförsök vi har en gemensam dotter på 10år på naturlig väg.

Jag har lågt AmH som självklart är förknippat med min ålder men annars ser allt bra ut.

Vårt första försök gav 8 ägg (6 befruktade ett tillbaka och ett till frysen inget blev + tyvärr) vårt andra försök gav 5 ägg men inget blev befruktat ????.

Så nu håller vi tummarna för att det blir äggplock till veckan. Jag sprutar med Menopur med start på 300 som ökades till 375.

Jag tycker vi alla är grymma och starka som orkar hålla på med detta trots många besvikelser!

• Anonym (hoppas)

Några konstiga frågor nu haha

Är på RD 7.

Har spända bröst och sedan får jag ont/tryck nedåt när jag gör nr 2. Jag har stickningar och dragningar i båda äggstockstrakten och livmodern.

Någon som känner igen?

Tycker även ?insidan? känns mer mjuk pch svullen än normalt. Blir det av lutinus???

• Tiden81
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-10 11:49:04 följande:

Några konstiga frågor nu haha

Är på RD 7.

Har spända bröst och sedan får jag ont/tryck nedåt när jag gör nr 2. Jag har stickningar och dragningar i båda äggstockstrakten och livmodern.

Någon som känner igen?

Tycker även ?insidan? känns mer mjuk pch svullen än normalt. Blir det av lutinus???

Jag känner igen mig, är på ruvardag 5. Stickningar och dragningar är mer åt kvällen än morgonen så tror det är Lutinus. Svårt att säga, det visar sig snart :) Stort lycka till.
  • Anonym (hoppas)

[quote=79204275][quote-nick]Tiden81 skrev 2018-11-10 16:29:09 följande:[/quote-nick]Jag känner igen mig, är på ruvardag 5. Stickningar och dragningar är mer åt kvällen än morgonen så tror det är Lutinus. Svårt att säga, det visar sig snart :) Stort lycka till.[/

När ska du testa?

• Filidutter

På rd 5 idag, och jätte molvärk nu.. typ mensvärk, men kanske ändå inte?? Stoppar crinone (progestron) upp mensen tros?? Man blir ju galen av denna väntan... :(

• Anonym (hoppas)

När är det tidigaste man KAN testa positivt efter IVF? Spelar det nån roll om det är 2 dagars eller 5 dagars? Tar det längre resp kortare med nåt av det oftast?

Är det vanligt att inte testa pos förrän på testdagen?

någon som vet??

• Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-10 23:10:45 följande:

När är det tidigaste man KAN testa positivt efter IVF? Spelar det nån roll om det är 2 dagars eller 5 dagars? Tar det längre resp kortare med nåt av det oftast?

Är det vanligt att inte testa pos förrän på testdagen?

någon som vet??

Som jag läst och förstått finns det de som testat + på rd 4. Men kan lika gärna visa - till testdagen. 5 dagars är ju längre odlad, och kläcks vanligtvis fortare när den kommer in i livmodern, så kan vara att processen att fästa går snabbare då.

Allting är så olika!!
Svar på tråden IVF oktober/november