• Filidutter

IVF oktober/november

Hoppar in här! Skönt med lite stöd från er i samma situation.. satte in 5 dagars i måndags, alltså på rd 3 nu. Test dag 19/11. Tänker nog testa innan..

Gjort 1 färskförsök, tidigt missfall. 1 fet innan, fick mens precis som vanligt. 3e försöket nu alltså, och har haft mensvärk sen jag satt in blastocyten. Tar crinone varje morgon, så det kan ge mensvärk känsla också. Tror ju knappast jag kan känna gravidsymptom från rd 0...????. Om jag klarar helgen utan mens börjar jag hoppas ?

• Filidutter
    LottaU skrev 2018-11-08 22:28:42 följande:

Hoppas du får se ett fint plus! 3:e gången gillt! :)

När tänkte du testa?

Testar nog på typ tisdag . Rd 8 i så fall!
  • Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-08 20:27:28 följande:

Nä men är så konstigt!! Undrar hur länge känslan av symtom från medicinera håller i sig. Jag har samma "problem". Hormonerna från sprutorna är borta nu, testar negativt på grav test men mina symtom är kvar.. borde inte dom också vara borta isf?!?

Har gjort frysåterföring denna gången så inga hormoner från sprutorna men använder progestron i gelvariant (crinone), så det kan ju vara biverkningar från det...
  • Filidutter
    Jempa7605 skrev 2018-11-09 15:03:36 följande:

Hejsan! Jag är 42 o min kille 34 år. Försökt bli gravida i 1 år. Precis genom gått utredning o väntar bara på tid till kliniken för att göra ivf. Sedan börja med hormonbehandling. Ingen av oss har barn innan, Både spänd o livrädd för vad som ska ske framöver. Kunde vara kul att följas åt o se hur d går för oss o er andra. dela tankar o känslor med varandra, Ha d gott så länge o Lycka till alla. 

Håller tummarna för er! Jag är snart 40 och vi har ett gemensamt barn. Har försökt med syskon sen jag fick mens tillbaka efter första barnet, ca 2,5 år. 3e ivf försöket nu. Det är en berg och dal bana!!

Kämpa på
  • Filidutter

På rd 5 idag, och jätte molvärk nu.. typ mensvärk, men kanske ändå inte?? Stoppar crinone (progestron) upp mensen tros?? Man blir ju galen av denna väntan... :(

• Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-10 23:10:45 följande:

När är det tidigaste man KAN testa positivt efter IVF? Spelar det nån roll om det är 2 dagars eller 5 dagars? Tar det längre resp kortare med nåt av det oftast?

Är det vanligt att inte testa pos förrän på testdagen?

någon som vet??

Som jag läst och förstått finns det de som testat + på rd 4. Men kan lika gärna visa - till testdagen. 5 dagars är ju längre odlad, och kläcks vanligtvis fortare när den kommer in i livmodern, så kan vara att processen att fästa går snabbare då.

Allting är så olika!!
  • Filidutter
    Tiden81 skrev 2018-11-11 10:30:29 följande:

21/11 så det är långt kvar en evighet känns det som. 

Det är evigheter!! Jag har 19/11
    Tiden81 skrev 2018-11-11 10:30:29 följande:

21/11 så det är långt kvar en evighet känns det som. 

• Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-12 07:19:50 följande:

Har också den 19/11 men kommer garanterat testa innan ;)

Men jag är rätt övertygad om att det INTE tagit sig för känner inte ett enda symtom och är på RD 9 redan!! :( 

Har inte heller några direkta symptom, men mensvärk hela veckan. Dock ingen mens så än så länge är jag Glad! Vid förra FET kom mensen precis som vanligt..
  • Filidutter

Hur går det för er?? Någon som tjuvtestat? Rd 8 här, fortfarande ingen mens, men mensvärk.. tänkte testa idag men väntar nog till fredag

• Filidutter
    Micec skrev 2018-11-14 08:48:17 följande:

Hej! åh spännande!!! håller mina tummar för dig.

Själv är jag på ruvardag 3, känner ingenting förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft ända sedan suprefacten innan äggplocket. hmm.. Sen känner jag lite ilningar och drag runt livmoderområdet, men det kopplar jag till lutinusen ??... jag kmr nog tjuvtesta redan i helgen om jag känner mig sj rätt.... Hur många Ivf behandlingar har du gjort, är de första?

Ja det är lurigt det där med progestron! Detta är 3e försöket, 1 färsk försök och 2 frys återföring. Denna gången i naturlig cykel med progestron stöd under ruvning.. Hoppas det går bra för dig!! Bara en sådan oändlig väntan... Men varje dag utan mens är en seger
  • Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-14 17:51:00 följande:

Tyckte jag anade lite rosaaktigt nyss! ????

Som jag misstänkte!! Borde känt mig gravid nu om det blivit nåt...

Blir direkt sådär ?fan orkar jag mer??

Ånej, hoppas det går bra ändå! Man kan ju ha blödning och vara gravid ändå, tydligen rätt vanligt. Vilken rd är du på?
  • Filidutter

Rd 10 och mensen kom. Och tårarna. Försök nr 3 gick åt skogen. Blir så trött. Lycka till ni andra!

Svar på tråden IVF oktober/november