• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • LottaU

Hej! Skall också göra ivf med start i november, så nu väntar jag bara på mensen! Vi kör korta protokollet, med menopur och gonal-f. Vad har ni för plan?

• Cia33

Hej, hoppar in här. Jag är inne på mitt femte försök nu. Gjorde första tre i Linköping och när det inte fungerade så vände vi oss till nordic ivf i Göteborg. Är nu på sprutade 10 med menopur och fyremadel. Vi har äggplock på onsdag. Hoppas på att allt fungerar denna gång. Tycker sprutorna går bra men mitt humör åker lite berg och dalbana. Som det ser ut nu så har jag ca 8 äggblåsor vilket är en helt ok skörd för mig. Brukar vara lite svårstimulerad.

Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter om processen.

• Anonym (hoppas)

Får man hänga på? 

Vi håller på med vårt första IVF och var i går för återföring så nu är det bara att invänta en ev mens eller ickemens... känns som om det inte är så stor chans första ggn man gör en IVF men jobbig tid att vänta!

• Cia33

Väntan är bland det värsta med behandlingen. Men man får försöka sysselsätta sig och tänka på annat. Skälv spelar jag Pokémon go. Det brukar fungera ganska bra och så kommer man ut och får luft också.

• Anonym (hoppas)

Om man tar ett grav test dagarna efter en återföring visar det ALLTID positivt då? Eller kan det finnas en chans även om det visar negativt direkt efter? Tänker att det ju är hcg i sprutorna man får, borde ju sitta kvar någon vecka efter sista sprutan?

Tänker att om man tar ett gravtest så man vet när HCG gått ut från sprutorna så man vet om det är "säkert" positivt om man nu mot förmodan skulle få ett plus på testdagen?? 

NÅgon som vet?

• LottaU
    Cia33 skrev 2018-11-03 14:54:58 följande:

Hej, hoppar in här. Jag är inne på mitt femte försök nu. Gjorde första tre i Linköping och när det inte fungerade så vände vi oss till nordic ivf i Göteborg. Är nu på sprutade 10 med menopur och fyremadel. Vi har äggplock på onsdag. Hoppas på att allt fungerar denna gång. Tycker sprutorna går bra men mitt humör åker lite berg och dalbana. Som det ser ut nu så har jag ca 8 äggblåsor vilket är en helt ok skörd för mig. Brukar vara lite svårstimulerad.

Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter om processen.

Åh, lycka till med äggplocket! Håller tummarna för fina ägg och bra befruktning.

Har du testat den kombinationen av hormoner innan? Det blir samma för mig, hoppas på fler ägg än sist och framförallt fler som överlever. Fick inget till frys sist, men en et som tog sig så vi hade lite tur. Då tog jag bara menopur, men med ganska hög dos.
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-04 13:55:17 följande:

Får man hänga på? 

Vi håller på med vårt första IVF och var i går för återföring så nu är det bara att invänta en ev mens eller ickemens... känns som om det inte är så stor chans första ggn man gör en IVF men jobbig tid att vänta!

Skoj med återföring! Håller tummarna för att embryot borrar in sig och stannar i din mage de närmaste 9 månaderna!

När har du testdag? Tänker du vänta tills dess eller tjuvtesta? :)
  • Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-05 11:15:52 följande:
    Skoj med återföring! Håller tummarna för att embryot borrar in sig och stannar i din mage de närmaste 9 månaderna!

När har du testdag? Tänker du vänta tills dess eller tjuvtesta? :)

Jag har testdag den 19/11 men jag har testat i dag för att se när sprutans HCG försvinner för att vara säker på att det är ett riktigt resultat den 19/11. tänkte testa igen om ca 4-5 dagar för att se att HCG minskar ytterligare...

Sedan tänkte jag nog vänta till den 19/11...

• LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-05 09:58:47 följande:

Om man tar ett grav test dagarna efter en återföring visar det ALLTID positivt då? Eller kan det finnas en chans även om det visar negativt direkt efter? Tänker att det ju är hcg i sprutorna man får, borde ju sitta kvar någon vecka efter sista sprutan?

Tänker att om man tar ett gravtest så man vet när HCG gått ut från sprutorna så man vet om det är "säkert" positivt om man nu mot förmodan skulle få ett plus på testdagen?? 

NÅgon som vet?

Beror på om du tex tagit ovitrelle så ger den plus och tar ett antal dagar att lämna kroppen. Har för mig att de säger typ 10 dagar. Ett sätt att vara helt säker är väl att testa minus några dagar efter återföring och sedan få ett plus som blir starkare och starkare. Jag tex fick ett minus på rd4 med 3-dagars och sedan svagt plus på rd7 som ökade till testdag.
  • Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-05 11:31:02 följande:
    Beror på om du tex tagit ovitrelle så ger den plus och tar ett antal dagar att lämna kroppen. Har för mig att de säger typ 10 dagar. Ett sätt att vara helt säker är väl att testa minus några dagar efter återföring och sedan få ett plus som blir starkare och starkare. Jag tex fick ett minus på rd4 med 3-dagars och sedan svagt plus på rd7 som ökade till testdag.
    Jag testade i dag på RD 2 och det var svagt positivt så tänkte att om jag tar ett test till om 3-4 dagar så borde det vara negativt och då måste jag ju veta om det är "säkert" resultat när jag ska testa sedan
Svar på tråden IVF oktober/november