• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-08 20:27:28 följande:

Nä men är så konstigt!! Undrar hur länge känslan av symtom från medicinera håller i sig. Jag har samma "problem". Hormonerna från sprutorna är borta nu, testar negativt på grav test men mina symtom är kvar.. borde inte dom också vara borta isf?!?

Har gjort frysåterföring denna gången så inga hormoner från sprutorna men använder progestron i gelvariant (crinone), så det kan ju vara biverkningar från det...
  • Tiden81

Hej,

hoppas in här. Gör vårt andra försök nu, är på ruvardag 5 om man räknar insättningsdagen. Känner inget mer än lite öm i brösten. Ruvardag2-3 hade jag ont i äggstockarna men det tycker jag har avtagit. Oroande när känslor ändras tycker jag. Håller tummarna för oss alla.

• Cia33

Pratade med läkaren idag. Av mina 5 ägg var bara 2 mogna som de försökte befrukta. Men alla äggen var väldigt små och såg inte ok ut. Så troligtvis är det mina ägg som är problemet. De skulle prata ihop sig lite på kliniken och återkomma med någon form av plan. Men hon sa i princip att det inte ser så hoppfullt ut.

• LottaU
    Cia33 skrev 2018-11-09 13:35:45 följande:

Pratade med läkaren idag. Av mina 5 ägg var bara 2 mogna som de försökte befrukta. Men alla äggen var väldigt små och såg inte ok ut. Så troligtvis är det mina ägg som är problemet. De skulle prata ihop sig lite på kliniken och återkomma med någon form av plan. Men hon sa i princip att det inte ser så hoppfullt ut.

Åh, så tråkigt att höra. :( Hoppas de har nån bra plan. Det finns ju många som använder donerade ägg med lyckade resultat. Men förstår om det är svårt att tänka på. Håller tummarna för att ni kommer fram till nåt som känns ok! Kram!
  • LottaU
    Tiden81 skrev 2018-11-09 12:09:24 följande:

Hej,

hoppas in här. Gör vårt andra försök nu, är på ruvardag 5 om man räknar insättningsdagen. Känner inget mer än lite öm i brösten. Ruvardag2-3 hade jag ont i äggstockarna men det tycker jag har avtagit. Oroande när känslor ändras tycker jag. Håller tummarna för oss alla.

Hej! Gör du fet eller et? Hur många dagar var embryot? Kanske kände du då det fäste. Hoppas! :)
  • Tiden81
    LottaU skrev 2018-11-09 14:13:08 följande:
    Hej! Gör du fet eller et? Hur många dagar var embryot? Kanske kände du då det fäste. Hoppas! :)
    ET, 3-dagars. Hoppas :) Hur går det för dig?
  • Jempa7605

Hejsan! Jag är 42 o min kille 34 år. Försökt bli gravida i 1 år. Precis genom gått utredning o väntar bara på tid till kliniken för att göra ivf. Sedan börja med hormonbehandling. Ingen av oss har barn innan, Både spänd o livrädd för vad som ska ske framöver. Kunde vara kul att följas åt o se hur d går för oss o er andra. dela tankar o känslor med varandra, Ha d gott så länge o Lycka till alla. 

• LottaU
    Tiden81 skrev 2018-11-09 14:27:05 följande:

ET, 3-dagars. Hoppas :) Hur går det för dig?

Hoppas verkligen!

När har du testdag? Tänkt tjuvtesta? :)

Jag väntar på att mensen skall dra igång typ vilken dag som helst så jag får börja med sprutorna för vi kör kort protokoll!! Haha. Så märklig känsla att längta efter mensen. :)
  • Tiden81
    LottaU skrev 2018-11-09 15:04:18 följande:
    Hoppas verkligen!

När har du testdag? Tänkt tjuvtesta? :)

Jag väntar på att mensen skall dra igång typ vilken dag som helst så jag får börja med sprutorna för vi kör kort protokoll!! Haha. Så märklig känsla att längta efter mensen. :)
    Tack :) Då önskar jag lycka till. Är det ert första försök?

Har testdag 21/11 ska försöka inte testa innan, mensen lär komma innan om det inte blev nåt.
  • Cia33
    LottaU skrev 2018-11-09 14:08:16 följande:

Åh, så tråkigt att höra. :( Hoppas de har nån bra plan. Det finns ju många som använder donerade ägg med lyckade resultat. Men förstår om det är svårt att tänka på. Håller tummarna för att ni kommer fram till nåt som känns ok! Kram!

Vi börjar fundera på möjligheten med donerade ägg. Men vi avvaktar tills vi stämt av med läkarna. Sen blir det frågan om finansiering. Det kommer nog dröja något år innan vi har råd att spendera de pengarna.
Svar på tråden IVF oktober/november