• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Filidutter
    Micec skrev 2018-11-14 08:48:17 följande:

Hej! åh spännande!!! håller mina tummar för dig.

Själv är jag på ruvardag 3, känner ingenting förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft ända sedan suprefacten innan äggplocket. hmm.. Sen känner jag lite ilningar och drag runt livmoderområdet, men det kopplar jag till lutinusen ??... jag kmr nog tjuvtesta redan i helgen om jag känner mig sj rätt.... Hur många Ivf behandlingar har du gjort, är de första?

Ja det är lurigt det där med progestron! Detta är 3e försöket, 1 färsk försök och 2 frys återföring. Denna gången i naturlig cykel med progestron stöd under ruvning.. Hoppas det går bra för dig!! Bara en sådan oändlig väntan... Men varje dag utan mens är en seger
  • Anonym (hoppas)

Tyckte jag anade lite rosaaktigt nyss! ????

Som jag misstänkte!! Borde känt mig gravid nu om det blivit nåt...

Blir direkt sådär ?fan orkar jag mer??

• Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-14 17:51:00 följande:

Tyckte jag anade lite rosaaktigt nyss! ????

Som jag misstänkte!! Borde känt mig gravid nu om det blivit nåt...

Blir direkt sådär ?fan orkar jag mer??

Ånej, hoppas det går bra ändå! Man kan ju ha blödning och vara gravid ändå, tydligen rätt vanligt. Vilken rd är du på?
  • Anonym (hoppas)

[quote=79214206][quote-nick]Filidutter skrev 2018-11-14 19:40:39 följande:[/quote-nick]Ånej, hoppas det går bra ändå! Man kan ju ha blödning och vara gravid ändå, tydligen rätt vanligt. Vilken rd är du på?[/

RD 11 ????

• Filidutter

Rd 10 och mensen kom. Och tårarna. Försök nr 3 gick åt skogen. Blir så trött. Lycka till ni andra!

• Micec

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

• Anonym (hoppas)

RD 12 och ordentlig blödning nu...

• LottaU
    Micec skrev 2018-11-15 17:25:09 följande:

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

Jag vet inget om suprefact, men om den inte ger positivt på gravtest så skulle jag absolut gissa att det är blastisen. Yaay! Grattis! Så glad för er! Hoppas verkligen den borrar in sig och stannar!!

När har du testdag?
  • Micec
    LottaU skrev 2018-11-16 12:27:19 följande:

Jag vet inget om suprefact, men om den inte ger positivt på gravtest så skulle jag absolut gissa att det är blastisen. Yaay! Grattis! Så glad för er! Hoppas verkligen den borrar in sig och stannar!!

När har du testdag?

tack!! Åå hoppas hoppas! nej suprefact innehåller inget hcg. Men däremot oroar jag mig för den lilla dosen ovitrelle jag fick i samband med äggplock, men sköterskan sa att det bara va 1/4 del av sprutan jag fick då, så de borde väl ändå va ute nu 11 dagar senare.....???

Tog två test till nu precis på eftermiddagen. (från samma urin, besatt jagvet) haha.. De är varken svagare elr starkare. Min testdag är inte förrän 22/11....

Svar på tråden IVF oktober/november