• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Filidutter

Hoppar in här! Skönt med lite stöd från er i samma situation.. satte in 5 dagars i måndags, alltså på rd 3 nu. Test dag 19/11. Tänker nog testa innan..

Gjort 1 färskförsök, tidigt missfall. 1 fet innan, fick mens precis som vanligt. 3e försöket nu alltså, och har haft mensvärk sen jag satt in blastocyten. Tar crinone varje morgon, så det kan ge mensvärk känsla också. Tror ju knappast jag kan känna gravidsymptom från rd 0...????. Om jag klarar helgen utan mens börjar jag hoppas ?

• Anonym (hoppas)
    Filidutter skrev 2018-11-08 16:59:05 följande:

Hoppar in här! Skönt med lite stöd från er i samma situation.. satte in 5 dagars i måndags, alltså på rd 3 nu. Test dag 19/11. Tänker nog testa innan..

Gjort 1 färskförsök, tidigt missfall. 1 fet innan, fick mens precis som vanligt. 3e försöket nu alltså, och har haft mensvärk sen jag satt in blastocyten. Tar crinone varje morgon, så det kan ge mensvärk känsla också. Tror ju knappast jag kan känna gravidsymptom från rd 0...????. Om jag klarar helgen utan mens börjar jag hoppas ?

Nä men är så konstigt!! Undrar hur länge känslan av symtom från medicinera håller i sig. Jag har samma "problem". Hormonerna från sprutorna är borta nu, testar negativt på grav test men mina symtom är kvar.. borde inte dom också vara borta isf?!?
  • LottaU
    Cia33 skrev 2018-11-07 12:50:13 följande:

Äggplock klart. Det blev 5 ägg av ca 10 blåsor. Håller tummarna att alla blir befruktade.

Håller tummarna för bra befruktining! Det räcker ju med ett guldägg, men förstår känslan av att vilja ha fler!
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-08 08:54:27 följande:

Någon som vet nåt om detta...

Jag tog ägglossningssprutan på den dagen jag normalt sett skulle haft ÄL...och ska enligt min normala cykel ha mens om 4 dagar... men har inte testdag förrän den 19/11...är på RD 5 nu... kan man testa på BIM, alltså RD 9 eller är det ingen ide?!?

Stämmer det inte alls nu när jag fått hormoner, även om ÄL var samtidigt!? Om ni fattar vad jag menar :p

Jag vet egentligen inte, men jag testade positivt rd7 med en 3-dagars. :)

Förstår det som att vissa testar positivt långt senare, och vissa tidigare. Det viktiga är väl att ovitrelle skall ha gått ur för att en skall kunna lita på grav-testerna. :)

Vad ruvar du (2/3/5-dagars)? Förlåt om jag missat det.
  • LottaU
    Filidutter skrev 2018-11-08 16:59:05 följande:

Hoppas du får se ett fint plus! 3:e gången gillt! :)

När tänkte du testa?
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-08 20:27:28 följande:

Nä men är så konstigt!! Undrar hur länge känslan av symtom från medicinera håller i sig. Jag har samma "problem". Hormonerna från sprutorna är borta nu, testar negativt på grav test men mina symtom är kvar.. borde inte dom också vara borta isf?!?

Tar du lutinus eller nåt sånt? Det är så lurigt, har ju samma symptom som graviditet. Galet!
  • Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-08 22:31:28 följande:
    Tar du lutinus eller nåt sånt? Det är så lurigt, har ju samma symptom som graviditet. Galet!
    Ja lutinus men när man läser på biverkningar så är det ju inte såna symtom som står med...
  • Cia33

Tyvärr inga ägg befruktade. Kunna hopplöst. Har tfn tid med läkare imorgon men det känns som mina ägg inte är tillräckligt bra.

• Anonym (hoppas)
    Cia33 skrev 2018-11-08 23:01:06 följande:

Tyvärr inga ägg befruktade. Kunna hopplöst. Har tfn tid med läkare imorgon men det känns som mina ägg inte är tillräckligt bra.

åh lider med dig!! :(  Finns några andra alternativ?
  • Filidutter
    LottaU skrev 2018-11-08 22:28:42 följande:

Hoppas du får se ett fint plus! 3:e gången gillt! :)

När tänkte du testa?

Testar nog på typ tisdag . Rd 8 i så fall!
Svar på tråden IVF oktober/november