• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Tiden81
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-10 17:48:17 följande:

[quote=79204275][quote-nick]Tiden81 skrev 2018-11-10 16:29:09 följande:[/quote-nick]Jag känner igen mig, är på ruvardag 5. Stickningar och dragningar är mer åt kvällen än morgonen så tror det är Lutinus. Svårt att säga, det visar sig snart :) Stort lycka till.[/

När ska du testa?

21/11 så det är långt kvar en evighet känns det som. 
  • Filidutter
    Tiden81 skrev 2018-11-11 10:30:29 följande:

Det är evigheter!! Jag har 19/11

• Anonym (hoppas)
    Filidutter skrev 2018-11-12 07:04:45 följande:
    Det är evigheter!! Jag har 19/11

Har också den 19/11 men kommer garanterat testa innan ;)

Men jag är rätt övertygad om att det INTE tagit sig för känner inte ett enda symtom och är på RD 9 redan!! :( 

• Anonym (Mice)

Hej tjejer! roligt med denna tråden så vi kan följas åt!

Jag gjorde min ET igår, efter ICSI, fick tillbaka en blastocyst och det var ett såkallat guldägg ;)

Men alltså, allt känns så konstigt? HUR kan de ens gå? haha jaja det återstår att se. Min testdag är 22/11...

Jag nojjar somfan, tänk om ägget kanske fastnade i katerern? så jag inte ens fick tillbaka något (vet att dom kollar den efter, men ägget är ju så pyttelitet att de kanske fastnade på "väggarna" av katetern!?) ...

Och igår kväll blev jag allergisk mot en hund jag träffade och nös för kung o fosterland flera gånger, snacka om att jag blev nojjig att ägget åkte ut .. usch så typsikt mig. Jag tänker för mkt.

Hur gamla är ni tjejer och vart gör ni er IVF?

• LottaU
    Anonym (Mice) skrev 2018-11-12 07:37:38 följande:

Hej tjejer! roligt med denna tråden så vi kan följas åt!

Jag gjorde min ET igår, efter ICSI, fick tillbaka en blastocyst och det var ett såkallat guldägg ;)

Men alltså, allt känns så konstigt? HUR kan de ens gå? haha jaja det återstår att se. Min testdag är 22/11...

Jag nojjar somfan, tänk om ägget kanske fastnade i katerern? så jag inte ens fick tillbaka något (vet att dom kollar den efter, men ägget är ju så pyttelitet att de kanske fastnade på "väggarna" av katetern!?) ...

Och igår kväll blev jag allergisk mot en hund jag träffade och nös för kung o fosterland flera gånger, snacka om att jag blev nojjig att ägget åkte ut .. usch så typsikt mig. Jag tänker för mkt.

Hur gamla är ni tjejer och vart gör ni er IVF?

Känner igen nojjan, var också säker att jag inte fick tillbaka något. På ul går det ju inte att se, läkaren måste väl mest höfta (såklart inte, men jag tänkte så). Men 9 mån senare födde jag en son. De vet absolut vad de gör, och kollar slangen efter återföring! :)

Håller tummarna för att du får ett plus om nån vecka!

Jag är 37 år och gör ivf i Umeå, skall börja med sprutor idag! :)
  • Filidutter
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-12 07:19:50 följande:

Har också den 19/11 men kommer garanterat testa innan ;)

Men jag är rätt övertygad om att det INTE tagit sig för känner inte ett enda symtom och är på RD 9 redan!! :( 

Har inte heller några direkta symptom, men mensvärk hela veckan. Dock ingen mens så än så länge är jag Glad! Vid förra FET kom mensen precis som vanligt..
  • Anonym (hoppas)

Min mens ska normalt sett komma i morgon. Kan man räkna med att den gör det efter ET??

• Filidutter

Hur går det för er?? Någon som tjuvtestat? Rd 8 här, fortfarande ingen mens, men mensvärk.. tänkte testa idag men väntar nog till fredag

• Micec
    Filidutter skrev 2018-11-13 18:37:44 följande:

Hur går det för er?? Någon som tjuvtestat? Rd 8 här, fortfarande ingen mens, men mensvärk.. tänkte testa idag men väntar nog till fredag

Hej! åh spännande!!! håller mina tummar för dig.

Själv är jag på ruvardag 3, känner ingenting förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft ända sedan suprefacten innan äggplocket. hmm.. Sen känner jag lite ilningar och drag runt livmoderområdet, men det kopplar jag till lutinusen ??... jag kmr nog tjuvtesta redan i helgen om jag känner mig sj rätt.... Hur många Ivf behandlingar har du gjort, är de första?
  • MartinaS85

Hej på er, jag hoppar in här och hoppas det är ok.
    Jag och min sambo (jag 33 han 34) har gjort utredning på Sophiahemmet under våren och början av hösten och de kunde inte hitta något fel på oss. Vi har förökt i över 1 år och ingen av oss har barn sedan tidigare (jag fick ett tidigt mf för ca 4 år sedan i en annan relation) Vi har fått beviljat 3 försök via Landstinget och det är vi väldigt glada för och ska starta med sprutorna när min mens behagar dyka upp (ovanligt att längta efter att mensen ska komma...) Det borde bli om ca 2 veckor ungefär. Ni andra verkar ha kommit lite längre i processen än vi gjort så ni kanske har lite kloka råd hur man ska orka med all den här ovissheten och stressen som det innebär att göra en sån här resa. Har någon av er efarenhet av Sophiahemmet? Vi tycker att det känns bra än så länge och ska göra behandlingen där. Tack på förhand!

Svar på tråden IVF oktober/november