• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-05 11:42:59 följande:

Jag testade i dag på RD 2 och det var svagt positivt så tänkte att om jag tar ett test till om 3-4 dagar så borde det vara negativt och då måste jag ju veta om det är "säkert" resultat när jag ska testa sedan

Spännande! Vad satte ni in? 2/ 3/5-dagars?
  • Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-05 11:48:09 följande:

Spännande! Vad satte ni in? 2/ 3/5-dagars?

2 dagars!
  • Cia33
    LottaU skrev 2018-11-05 11:14:06 följande:

Åh, lycka till med äggplocket! Håller tummarna för fina ägg och bra befruktning.

Har du testat den kombinationen av hormoner innan? Det blir samma för mig, hoppas på fler ägg än sist och framförallt fler som överlever. Fick inget till frys sist, men en et som tog sig så vi hade lite tur. Då tog jag bara menopur, men med ganska hög dos.

Jag haft den a kombination tidigare, men lägre dos. Denna gången hade jag högre dos, 225 ie i 6 dagar och sedan 300 ie följande 5 dagarna. Jag har aldrig lyckats få något till frysen men vi brukar få ganska många av de vi får ut befruktade. Tyvärr så har det inte tagit sig ännu.
  • Anonym (hoppas)

Får nästan ångest av detta med att kämpa för att bli gravid!

Jag har två barn sedan tidigare och har haft väldigt lätt för att bli gravid. Första försöket varje gång t o m (inga moralpredikningar för jag var ung och dum) gjort abort en gång... :(

Jag har liksom bara "kunnat kolla på ett par kalsonger" som min mormor brukade säga för att bli gravid.

Nu är jag 10 år äldre än senaste gången och jag har en ny man som inte har några egna barn. Jag närmar mig 40 och blir sjukt stressad av att jag börjar bli gammal och inte kommer kunna ge honom det barn han sååå mycket drömmer om! :( 

Någon mer som känner samma?!

• Anonym (hoppas)

nu tog jag ett test till och då var det ännu svagare så i övermorgon borde testet vara blankt!

När är tidigast man kan testa efter en återinföring tror ni? Är på RD 4 nu...

• Anonym (susse)

vet ni varför det ibland används menopur och ibland gonal F? Jag har gjort 5 behandlingar nu, två barn, två missfall och en "bom" men jag har bara fått gonal F.

• Soffanl81

Hej! Jag hoppar in här:)

Är inne på mitt 8:e ivf försök och 7:e insättning. Har en dotter på 7 år som kom till på ?vanligt? sätt inga problem alls. Blev spontant gravid förra sommaren men fick missed abortion. Nu ruvar jag på ett 4 celligt 2 dagars embryo, skulle ha satt in 2 st har gjort det dom 3 sista gångerna men det andra var 5 celligt så dom var rädda det skulle slå ut det 4 celliga.

Är på ruvardag 6, testdag 18/11.

Lycka till allihopa!

• Cia33

Äggplock klart. Det blev 5 ägg av ca 10 blåsor. Håller tummarna att alla blir befruktade.

• Cia33
    Anonym (susse) skrev 2018-11-07 08:51:00 följande:

vet ni varför det ibland används menopur och ibland gonal F? Jag har gjort 5 behandlingar nu, två barn, två missfall och en "bom" men jag har bara fått gonal F.

Tror det varierar lite. Misstänker att de ofta börjar med gonal f då den är lättare att använda. Menipuren måste man förbereda skälv och dra upp i sprutor. Jag hade gonal f 2 första försöken men fick ont i huvudet av den, så jag bad att få byta till menopur.
  • Anonym (hoppas)

Någon som vet nåt om detta...

Jag tog ägglossningssprutan på den dagen jag normalt sett skulle haft ÄL...och ska enligt min normala cykel ha mens om 4 dagar... men har inte testdag förrän den 19/11...är på RD 5 nu... kan man testa på BIM, alltså RD 9 eller är det ingen ide?!?

Stämmer det inte alls nu när jag fått hormoner, även om ÄL var samtidigt!? Om ni fattar vad jag menar :p

Svar på tråden IVF oktober/november