• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Anonym (hoppas)

Fick brev idag om att det befruktade ägget som fanns kvar gick bra att frysa!!

Brukar nästa steg vara FET då? Hur går det till?

• Micec

ruvar dag 7 och fått det bekräftat svart på vitt , helt överlycklig!!! Lycka till ni alla !! <3 nu börjar nästa oroande....

• Micec
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-16 17:11:08 följande:

Fick brev idag om att det befruktade ägget som fanns kvar gick bra att frysa!!

Brukar nästa steg vara FET då? Hur går det till?

Vad härligt att du fick till frysen!! Ja precis, om inte ET tog sig så gör man FET i normal cykel med de upptinade embryoet
  • LottaU
    Micec skrev 2018-11-18 07:06:05 följande:

ruvar dag 7 och fått det bekräftat svart på vitt , helt överlycklig!!! Lycka till ni alla !! <3 nu börjar nästa oroande....

Åh, så kul att se! <3 Grattis!

Ja, alltid är det nåt att oroa sig för. :D men också så himla mycket fint som är lite mer verkligt att drömma om!
  • nypan78
    Micec skrev 2018-11-18 07:06:05 följande:

det var tidigt testat, fick du en blasto? Grattis iaf
  • LottaU

Känner mig nere, då vi var på första vul efter sprutstart såg det inte så bra ut. En dominerande blåsa på varje sida och några få små. Läkaren trodde den dominerande tog alla hormoner och lät inte så hoppfull. Nytt vul imorgon för att se om de små har växt till sig, annars måste vi fundera på att avbryta. Så ledsen, såg ganska lika ut förra ivf-försöket men då ökades dosen efter första vul och de små kom att börja växa. Nu startade jag på maxdos så lever på något slags hopp.

• LottaU
    Filidutter skrev 2018-11-15 17:10:49 följande:

Rd 10 och mensen kom. Och tårarna. Försök nr 3 gick åt skogen. Blir så trött. Lycka till ni andra!

<3 så ledsen för dig. Hur går ni vidare? Har ni ngt i frysen? Kram!
  • Micec
    nypan78 skrev 2018-11-22 14:20:53 följande:

det var tidigt testat, fick du en blasto? Grattis iaf

Tack!! Ja testade plus redan ruvardag 4, sjukt tidigt
  • nypan78
    LottaU skrev 2018-11-22 16:10:12 följande:

Känner mig nere, då vi var på första vul efter sprutstart såg det inte så bra ut. En dominerande blåsa på varje sida och några få små. Läkaren trodde den dominerande tog alla hormoner och lät inte så hoppfull. Nytt vul imorgon för att se om de små har växt till sig, annars måste vi fundera på att avbryta. Så ledsen, såg ganska lika ut förra ivf-försöket men då ökades dosen efter första vul och de små kom att börja växa. Nu startade jag på maxdos så lever på något slags hopp.

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 
    Lite orolig för hur kroppen reagerar här också då jag är redan 40år precis...
  • nypan78
    LottaU skrev 2018-11-22 16:10:12 följande:

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 
    Lite orolig för hur kroppen reagerar här också då jag är redan 40år precis...
Svar på tråden IVF oktober/november