• Micec

IVF oktober/november

Filidutter skrev 2018-11-13 18:37:44 följande:

Hur går det för er?? Någon som tjuvtestat? Rd 8 här, fortfarande ingen mens, men mensvärk.. tänkte testa idag men väntar nog till fredag

Hej! åh spännande!!! håller mina tummar för dig.

Själv är jag på ruvardag 3, känner ingenting förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft ända sedan suprefacten innan äggplocket. hmm.. Sen känner jag lite ilningar och drag runt livmoderområdet, men det kopplar jag till lutinusen ??... jag kmr nog tjuvtesta redan i helgen om jag känner mig sj rätt.... Hur många Ivf behandlingar har du gjort, är de första?
  • Micec

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

• Micec
    LottaU skrev 2018-11-16 12:27:19 följande:

Jag vet inget om suprefact, men om den inte ger positivt på gravtest så skulle jag absolut gissa att det är blastisen. Yaay! Grattis! Så glad för er! Hoppas verkligen den borrar in sig och stannar!!

När har du testdag?

tack!! Åå hoppas hoppas! nej suprefact innehåller inget hcg. Men däremot oroar jag mig för den lilla dosen ovitrelle jag fick i samband med äggplock, men sköterskan sa att det bara va 1/4 del av sprutan jag fick då, så de borde väl ändå va ute nu 11 dagar senare.....???

Tog två test till nu precis på eftermiddagen. (från samma urin, besatt jagvet) haha.. De är varken svagare elr starkare. Min testdag är inte förrän 22/11....

• Micec

ruvar dag 7 och fått det bekräftat svart på vitt , helt överlycklig!!! Lycka till ni alla !! <3 nu börjar nästa oroande....

• Micec
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-16 17:11:08 följande:

Fick brev idag om att det befruktade ägget som fanns kvar gick bra att frysa!!

Brukar nästa steg vara FET då? Hur går det till?

Vad härligt att du fick till frysen!! Ja precis, om inte ET tog sig så gör man FET i normal cykel med de upptinade embryoet
  • Micec
    nypan78 skrev 2018-11-22 14:20:53 följande:

det var tidigt testat, fick du en blasto? Grattis iaf

Tack!! Ja testade plus redan ruvardag 4, sjukt tidigt
Svar på tråden IVF oktober/november