• nypan78

IVF oktober/november

Micec skrev 2018-11-18 07:06:05 följande:

ruvar dag 7 och fått det bekräftat svart på vitt , helt överlycklig!!! Lycka till ni alla !! <3 nu börjar nästa oroande....

det var tidigt testat, fick du en blasto? Grattis iaf
  • nypan78
    LottaU skrev 2018-11-22 16:10:12 följande:

Känner mig nere, då vi var på första vul efter sprutstart såg det inte så bra ut. En dominerande blåsa på varje sida och några få små. Läkaren trodde den dominerande tog alla hormoner och lät inte så hoppfull. Nytt vul imorgon för att se om de små har växt till sig, annars måste vi fundera på att avbryta. Så ledsen, såg ganska lika ut förra ivf-försöket men då ökades dosen efter första vul och de små kom att börja växa. Nu startade jag på maxdos så lever på något slags hopp.

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 
    Lite orolig för hur kroppen reagerar här också då jag är redan 40år precis...
  • nypan78

Känner mig nere, då vi var på första vul efter sprutstart såg det inte så bra ut. En dominerande blåsa på varje sida och några få små. Läkaren trodde den dominerande tog alla hormoner och lät inte så hoppfull. Nytt vul imorgon för att se om de små har växt till sig, annars måste vi fundera på att avbryta. Så ledsen, såg ganska lika ut förra ivf-försöket men då ökades dosen efter första vul och de små kom att börja växa. Nu startade jag på maxdos så lever på något slags hopp.

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 
  • nypan78

• nypan78

Gjorde återföring igår på CVL i Uppsala och får en massa pessimistiska tankar..var katedern ren? Kom embryona på plats? Orolig..detta kanske är min sista chans då jag är redan 40. Fler som gjort återföring på Linné?

• nypan78

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig.

• nypan78
    Jempa7605 skrev 2018-12-21 10:14:16 följande:

Hello! Återförandet gick bra,men lite knicksigt. Gjorde lite ont. Så nu e d bara att vänta o se. 7 st befruktade,ett infört o 6 frysta.. Ha d gott alla

Får jag fråga hur återförandet går till i er klinik? Med ul kontroll eller utan?
  • nypan78
    LottaU skrev 2018-12-28 05:07:43 följande:

Vad tråkigt att höra att ni inte fick något befruktat! Det blev samma för oss. Så himla jobbigt! Vi kör långt protokoll nu direkt och har börjat spraya i mellandagarna (körde kort på de 2 tidigare). När gör ni nästa försök? Hoppas det blir bättre för er!

r.ni nybehandling direkt efter varandra? Undrar hur vi ska gå vidare, har just testat neg för några dagar sedan och måste börj om då vi inte heller fick ngt till frysen...
  • nypan78
    Jempa7605 skrev 2019-01-17 18:08:42 följande:

Hej! Vi försökte bli gravida i ungefär 1 år utan att lyckas. O med tanke på min ålder (42) så kände vi att tiden rinner iväg för oss. Den biologiska klockan. Så bestämde vi oss för att göra försök med ivf. Hoppas d går bra för er!

Underbart att höra! Var det förstta barnet? Första ivf? Jag är 40 och sista chansen nu..typ ????
Svar på tråden IVF oktober/november