• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • nypan78
    LottaU skrev 2018-11-22 16:10:12 följande:

Känner mig nere, då vi var på första vul efter sprutstart såg det inte så bra ut. En dominerande blåsa på varje sida och några få små. Läkaren trodde den dominerande tog alla hormoner och lät inte så hoppfull. Nytt vul imorgon för att se om de små har växt till sig, annars måste vi fundera på att avbryta. Så ledsen, såg ganska lika ut förra ivf-försöket men då ökades dosen efter första vul och de små kom att börja växa. Nu startade jag på maxdos så lever på något slags hopp.

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 
    Lite orolig för hur kroppen reagerar här också då jag är redan 40år precis...
  • LottaU
    nypan78 skrev 2018-11-22 21:28:32 följande:

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 

Lite orolig för hur kroppen reagerar här också då jag är redan 40år precis...

Det blir dag 10 imorgon, jag tar menopur och gonal-f. Läkaren vi träffade innan vi startade det här försöket sa att de ville se minst 3 blåsor. Förra gången tog jag bara menopur, då fick vi ut 7 ägg. En återföring och ingen till frysen. Men vi hade sån himla tur att det blev en bebis! Jag blir 38 i januari, så är ju inte purung. Vi har manlig faktor, men oroar mig lite över min ålder...
  • Jempa7605

Hej! Tagit min 3dje Menopur spruta idag. Ska göra ett ultraljud på måndag o se om sprutorna gör sitt jobb. Skräck blandad förtjusning med allt som är på gång nu.

• MartinaS85

Nu har jag precis varit på mitt andra ultraljud och antalet ägg hade ökat från 4 i tisdags till 7 idag. Ska fortsätta med sprutorna och göra nytt ul på måndag.

Som det ser ut nu blir det äggplock på onsdag :)

Trevlig helg alla som kämpar på!

• Jempa7605

Hej! Varit på ultraljud idag, fanns 5 blåsor. Ska öka Menopur o nytt ultraljud på Onsdag. Kanske äggplock på fredag eller måndag. Närmar sig. Ha d gott alla

• Jempa7605

Hello! Ultraljud idag igen nästan 6 blåsor,öka Menopur ons-fre o äggplock på måndag... Spännande!!!! Lycka till alla

• nypan78

Gjorde återföring igår på CVL i Uppsala och får en massa pessimistiska tankar..var katedern ren? Kom embryona på plats? Orolig..detta kanske är min sista chans då jag är redan 40. Fler som gjort återföring på Linné?

• Jempa7605

Hej! Äggplock igår,8 blåsor o 8 ägg. Några lite mindre, omogna. Så idag är väntan på samtalet att dom är befruktade! Isof återföring på Torsdag! Ha d gott alla

• nypan78

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig.

Svar på tråden IVF oktober/november