• FrökenLängtan

IVF oktober/november

Hej alla ????

Jag tänkte det kunde vara kul att ha ett forum där vi som startar en IVF-behandling under oktober/november kan följas åt och stötta varandra!

Jag och min sambo gjorde en utredning i mars och förklaringen blev ?oförklarligt barnlösa?, vi valde att ta hjälp och kommer börja med sprutor nästa vecka dä min mens är beräknad att komma! Så nervös och pirrig på samma gång, och oj som vi längtat!

Dela gärna med er av egna känslor, erfarenheter och tankar, så sprider vi glädje, värme och positiva vibbar till varandra! :) Kram på er

• Svar på tråden IVF oktober/november
  • Jempa7605

Hello! Återförandet gick bra,men lite knicksigt. Gjorde lite ont. Så nu e d bara att vänta o se. 7 st befruktade,ett infört o 6 frysta.. Ha d gott alla

• Jempa7605

Hej! Ruvdag 5. Märker inget än. Märker man om det inte skulle fäst? Någon som vet o vill dela med sig? Ha d gött

• FrökenLängtan

Hej alla! 

Oj vad roligt att tråden tog fart och att vi kan finnas här att stötta varandra och dela med oss till varandra. Själv gick det inte som planerat för oss, IVf försöket sket sig då inget ägg blev befruktat. Loggat ut helt efter det , men börjar komma på fötter igen nu! Så jobbigt att vänta in nästa omgång.. Glad

• nypan78
    Jempa7605 skrev 2018-12-21 10:14:16 följande:

Hello! Återförandet gick bra,men lite knicksigt. Gjorde lite ont. Så nu e d bara att vänta o se. 7 st befruktade,ett infört o 6 frysta.. Ha d gott alla

Får jag fråga hur återförandet går till i er klinik? Med ul kontroll eller utan?
  • Jempa7605

Hej! Med ultraljud,men va lite trångt o "gången" gjorde en tvär sväng till vänster.

• LottaU
    FrökenLängtan skrev 2018-12-25 19:47:58 följande:

Hej alla! 

Oj vad roligt att tråden tog fart och att vi kan finnas här att stötta varandra och dela med oss till varandra. Själv gick det inte som planerat för oss, IVf försöket sket sig då inget ägg blev befruktat. Loggat ut helt efter det , men börjar komma på fötter igen nu! Så jobbigt att vänta in nästa omgång.. 

Vad tråkigt att höra att ni inte fick något befruktat! Det blev samma för oss. Så himla jobbigt! Vi kör långt protokoll nu direkt och har börjat spraya i mellandagarna (körde kort på de 2 tidigare). När gör ni nästa försök? Hoppas det blir bättre för er!
  • nypan78
    LottaU skrev 2018-12-28 05:07:43 följande:

Vad tråkigt att höra att ni inte fick något befruktat! Det blev samma för oss. Så himla jobbigt! Vi kör långt protokoll nu direkt och har börjat spraya i mellandagarna (körde kort på de 2 tidigare). När gör ni nästa försök? Hoppas det blir bättre för er!

r.ni nybehandling direkt efter varandra? Undrar hur vi ska gå vidare, har just testat neg för några dagar sedan och måste börj om då vi inte heller fick ngt till frysen...
  • LottaU
    nypan78 skrev 2018-12-29 00:38:15 följande:

r.ni nybehandling direkt efter varandra? Undrar hur vi ska gå vidare, har just testat neg för några dagar sedan och måste börj om då vi inte heller fick ngt till frysen...

Så ledsen för er att det blev negativt! Vi gjorde inte någon återföring, så tror det är därför vi fick köra direkt. Fick mens ca en vecka efter äggplock och började med spray 3 veckor senare. Har ni någon tid med kliniken för att diskutera nästa steg? Jag ville börja med nytt försök så snart som möjligt, men många vill kanske vänta och samla ny kraft. Hur känner du? Var helt knäckt av att inget blev befruktat men det kändes bättre efter att vi pratat med kliniken.
  • Jempa7605

Hej! Väntan är lååång tills Fredag då vi får göra ett test! Känner ingen större skillnad än. Men mår lite illa emellanåt, kan oxå bero på att jag är lite hård i magen. Hoppas väl ändå någonstans att d är gravid tecken. Ja d gott alla

• Jempa7605

Hej! Så blev d ändå Fredag!!! Test gjort o test positivt! Är sååå glad! Hoppas alla andra kommer lyckas! Ha d gott

• Sasso122
    Hallå! 

Hoppar gärna in här :)

Vi har två avbrutna behandlingar och 2 behandlingar med misslyckade återföringar i bagaget och har precis påbörjadat vårt 3:e och sista landstingsfinansierade försök.

Till skillnad från våra tidigare försök ska vi köra det långa protokollet denna gång och jag började spraya med Synarela på julafton och ska ta blodprov på måndag för att se om jag är tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med hormonstimuleringen. Hoppas innerligt att jag svarar bättre på det långa protokollet och att det är tredje gången gillt! :)
  • Sasso122
    Jempa7605 skrev 2019-01-04 11:41:37 följande:

Hej! Så blev d ändå Fredag!!! Test gjort o test positivt! Är sååå glad! Hoppas alla andra kommer lyckas! Ha d gott

STORT GRATTIS!!!
  • Jempa7605
    Sasso122 skrev 2019-01-04 13:12:56 följande:

STORT GRATTIS!!!

Tack så jättemycket! Hoppas d löser sig för er!!!
  • becca90

Hej på er!

Har bara några frågor angående ivf.

Hur kommer det sig att ni blev kandidater till ivf?

Hade ni försökt med letrozol innan, isåfall hur många gånger?

Har försökt 2 gånger nu med letrozol och mitt psyke går under, medans kliniken vill att jag försöker 2 gånger till..

• Jempa7605
    becca90 skrev 2019-01-06 10:53:32 följande:

Hej på er!

Har bara några frågor angående ivf.

Hur kommer det sig att ni blev kandidater till ivf?

Hade ni försökt med letrozol innan, isåfall hur många gånger?

Har försökt 2 gånger nu med letrozol och mitt psyke går under, medans kliniken vill att jag försöker 2 gånger till..

Hej! Vi försökte bli gravida i ungefär 1 år utan att lyckas. O med tanke på min ålder (42) så kände vi att tiden rinner iväg för oss. Den biologiska klockan. Så bestämde vi oss för att göra försök med ivf. Hoppas d går bra för er!
  • becca90
    Jempa7605 skrev 2019-01-17 18:08:42 följande:

Hej! Vi försökte bli gravida i ungefär 1 år utan att lyckas. O med tanke på min ålder (42) så kände vi att tiden rinner iväg för oss. Den biologiska klockan. Så bestämde vi oss för att göra försök med ivf. Hoppas d går bra för er!

Härligt!! Såg att nu blev gravida, var det första försöket? Grattis :)
  • nypan78
    Jempa7605 skrev 2019-01-17 18:08:42 följande:

Underbart att höra! Var det förstta barnet? Första ivf? Jag är 40 och sista chansen nu..typ ????
  • Jempa7605
    becca90 skrev 2019-01-17 19:17:03 följande:

Härligt!! Såg att nu blev gravida, var det första försöket? Grattis :)

Hej! Tack!!! Ja d va första försöket! Helt galet,fattar knappt. Ska på ett ul på torsdag,då kanske d blir mer verkligt....
  • Jempa7605
    nypan78 skrev 2019-01-18 21:06:43 följande:

Underbart att höra! Var det förstta barnet? Första ivf? Jag är 40 och sista chansen nu..typ ????

Hej! Ja d är första barnet,första ivf. Ja ta chansen om du kan! Vi blir ju inte yngre iaf...... ????
Svar på tråden IVF oktober/november