• Jempa7605

IVF oktober/november

Hejsan! Jag är 42 o min kille 34 år. Försökt bli gravida i 1 år. Precis genom gått utredning o väntar bara på tid till kliniken för att göra ivf. Sedan börja med hormonbehandling. Ingen av oss har barn innan, Både spänd o livrädd för vad som ska ske framöver. Kunde vara kul att följas åt o se hur d går för oss o er andra. dela tankar o känslor med varandra, Ha d gott så länge o Lycka till alla. 

• Jempa7605

Hej! Tagit min 3dje Menopur spruta idag. Ska göra ett ultraljud på måndag o se om sprutorna gör sitt jobb. Skräck blandad förtjusning med allt som är på gång nu.

• Jempa7605

Hej! Varit på ultraljud idag, fanns 5 blåsor. Ska öka Menopur o nytt ultraljud på Onsdag. Kanske äggplock på fredag eller måndag. Närmar sig. Ha d gott alla

• Jempa7605

Hello! Ultraljud idag igen nästan 6 blåsor,öka Menopur ons-fre o äggplock på måndag... Spännande!!!! Lycka till alla

• Jempa7605

Hej! Äggplock igår,8 blåsor o 8 ägg. Några lite mindre, omogna. Så idag är väntan på samtalet att dom är befruktade! Isof återföring på Torsdag! Ha d gott alla

• Jempa7605

Hello! Återförandet gick bra,men lite knicksigt. Gjorde lite ont. Så nu e d bara att vänta o se. 7 st befruktade,ett infört o 6 frysta.. Ha d gott alla

• Jempa7605

Hej! Ruvdag 5. Märker inget än. Märker man om det inte skulle fäst? Någon som vet o vill dela med sig? Ha d gött

• Jempa7605

Hej! Med ultraljud,men va lite trångt o "gången" gjorde en tvär sväng till vänster.

• Jempa7605

Hej! Väntan är lååång tills Fredag då vi får göra ett test! Känner ingen större skillnad än. Men mår lite illa emellanåt, kan oxå bero på att jag är lite hård i magen. Hoppas väl ändå någonstans att d är gravid tecken. Ja d gott alla

• Jempa7605

Hej! Så blev d ändå Fredag!!! Test gjort o test positivt! Är sååå glad! Hoppas alla andra kommer lyckas! Ha d gott

• Jempa7605
    Sasso122 skrev 2019-01-04 13:12:56 följande:

STORT GRATTIS!!!

Tack så jättemycket! Hoppas d löser sig för er!!!
  • Jempa7605
    becca90 skrev 2019-01-06 10:53:32 följande:

Hej på er!

Har bara några frågor angående ivf.

Hur kommer det sig att ni blev kandidater till ivf?

Hade ni försökt med letrozol innan, isåfall hur många gånger?

Har försökt 2 gånger nu med letrozol och mitt psyke går under, medans kliniken vill att jag försöker 2 gånger till..

Hej! Vi försökte bli gravida i ungefär 1 år utan att lyckas. O med tanke på min ålder (42) så kände vi att tiden rinner iväg för oss. Den biologiska klockan. Så bestämde vi oss för att göra försök med ivf. Hoppas d går bra för er!
  • Jempa7605
    becca90 skrev 2019-01-17 19:17:03 följande:

Härligt!! Såg att nu blev gravida, var det första försöket? Grattis :)

Hej! Tack!!! Ja d va första försöket! Helt galet,fattar knappt. Ska på ett ul på torsdag,då kanske d blir mer verkligt....
  • Jempa7605
    nypan78 skrev 2019-01-18 21:06:43 följande:

Underbart att höra! Var det förstta barnet? Första ivf? Jag är 40 och sista chansen nu..typ ????

Hej! Ja d är första barnet,första ivf. Ja ta chansen om du kan! Vi blir ju inte yngre iaf...... ????
Svar på tråden IVF oktober/november