• Cia33

IVF oktober/november

Hej, hoppar in här. Jag är inne på mitt femte försök nu. Gjorde första tre i Linköping och när det inte fungerade så vände vi oss till nordic ivf i Göteborg. Är nu på sprutade 10 med menopur och fyremadel. Vi har äggplock på onsdag. Hoppas på att allt fungerar denna gång. Tycker sprutorna går bra men mitt humör åker lite berg och dalbana. Som det ser ut nu så har jag ca 8 äggblåsor vilket är en helt ok skörd för mig. Brukar vara lite svårstimulerad.

Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter om processen.

• Cia33

Väntan är bland det värsta med behandlingen. Men man får försöka sysselsätta sig och tänka på annat. Skälv spelar jag Pokémon go. Det brukar fungera ganska bra och så kommer man ut och får luft också.

• Cia33
    LottaU skrev 2018-11-05 11:14:06 följande:

Åh, lycka till med äggplocket! Håller tummarna för fina ägg och bra befruktning.

Har du testat den kombinationen av hormoner innan? Det blir samma för mig, hoppas på fler ägg än sist och framförallt fler som överlever. Fick inget till frys sist, men en et som tog sig så vi hade lite tur. Då tog jag bara menopur, men med ganska hög dos.

Jag haft den a kombination tidigare, men lägre dos. Denna gången hade jag högre dos, 225 ie i 6 dagar och sedan 300 ie följande 5 dagarna. Jag har aldrig lyckats få något till frysen men vi brukar få ganska många av de vi får ut befruktade. Tyvärr så har det inte tagit sig ännu.
  • Cia33

Äggplock klart. Det blev 5 ägg av ca 10 blåsor. Håller tummarna att alla blir befruktade.

• Cia33
    Anonym (susse) skrev 2018-11-07 08:51:00 följande:

vet ni varför det ibland används menopur och ibland gonal F? Jag har gjort 5 behandlingar nu, två barn, två missfall och en "bom" men jag har bara fått gonal F.

Tror det varierar lite. Misstänker att de ofta börjar med gonal f då den är lättare att använda. Menipuren måste man förbereda skälv och dra upp i sprutor. Jag hade gonal f 2 första försöken men fick ont i huvudet av den, så jag bad att få byta till menopur.
  • Cia33

Tyvärr inga ägg befruktade. Kunna hopplöst. Har tfn tid med läkare imorgon men det känns som mina ägg inte är tillräckligt bra.

• Cia33

Pratade med läkaren idag. Av mina 5 ägg var bara 2 mogna som de försökte befrukta. Men alla äggen var väldigt små och såg inte ok ut. Så troligtvis är det mina ägg som är problemet. De skulle prata ihop sig lite på kliniken och återkomma med någon form av plan. Men hon sa i princip att det inte ser så hoppfullt ut.

• Cia33
    LottaU skrev 2018-11-09 14:08:16 följande:

Åh, så tråkigt att höra. :( Hoppas de har nån bra plan. Det finns ju många som använder donerade ägg med lyckade resultat. Men förstår om det är svårt att tänka på. Håller tummarna för att ni kommer fram till nåt som känns ok! Kram!

Vi börjar fundera på möjligheten med donerade ägg. Men vi avvaktar tills vi stämt av med läkarna. Sen blir det frågan om finansiering. Det kommer nog dröja något år innan vi har råd att spendera de pengarna.
Svar på tråden IVF oktober/november