• LottaU

IVF oktober/november

Hej! Skall också göra ivf med start i november, så nu väntar jag bara på mensen! Vi kör korta protokollet, med menopur och gonal-f. Vad har ni för plan?

• LottaU
    Cia33 skrev 2018-11-03 14:54:58 följande:

Hej, hoppar in här. Jag är inne på mitt femte försök nu. Gjorde första tre i Linköping och när det inte fungerade så vände vi oss till nordic ivf i Göteborg. Är nu på sprutade 10 med menopur och fyremadel. Vi har äggplock på onsdag. Hoppas på att allt fungerar denna gång. Tycker sprutorna går bra men mitt humör åker lite berg och dalbana. Som det ser ut nu så har jag ca 8 äggblåsor vilket är en helt ok skörd för mig. Brukar vara lite svårstimulerad.

Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter om processen.

Åh, lycka till med äggplocket! Håller tummarna för fina ägg och bra befruktning.

Har du testat den kombinationen av hormoner innan? Det blir samma för mig, hoppas på fler ägg än sist och framförallt fler som överlever. Fick inget till frys sist, men en et som tog sig så vi hade lite tur. Då tog jag bara menopur, men med ganska hög dos.
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-04 13:55:17 följande:

Får man hänga på? 

Vi håller på med vårt första IVF och var i går för återföring så nu är det bara att invänta en ev mens eller ickemens... känns som om det inte är så stor chans första ggn man gör en IVF men jobbig tid att vänta!

Skoj med återföring! Håller tummarna för att embryot borrar in sig och stannar i din mage de närmaste 9 månaderna!

När har du testdag? Tänker du vänta tills dess eller tjuvtesta? :)
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-05 09:58:47 följande:

Om man tar ett grav test dagarna efter en återföring visar det ALLTID positivt då? Eller kan det finnas en chans även om det visar negativt direkt efter? Tänker att det ju är hcg i sprutorna man får, borde ju sitta kvar någon vecka efter sista sprutan?

Tänker att om man tar ett gravtest så man vet när HCG gått ut från sprutorna så man vet om det är "säkert" positivt om man nu mot förmodan skulle få ett plus på testdagen?? 

NÅgon som vet?

Beror på om du tex tagit ovitrelle så ger den plus och tar ett antal dagar att lämna kroppen. Har för mig att de säger typ 10 dagar. Ett sätt att vara helt säker är väl att testa minus några dagar efter återföring och sedan få ett plus som blir starkare och starkare. Jag tex fick ett minus på rd4 med 3-dagars och sedan svagt plus på rd7 som ökade till testdag.
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-05 11:42:59 följande:

Jag testade i dag på RD 2 och det var svagt positivt så tänkte att om jag tar ett test till om 3-4 dagar så borde det vara negativt och då måste jag ju veta om det är "säkert" resultat när jag ska testa sedan

Spännande! Vad satte ni in? 2/ 3/5-dagars?
  • LottaU
    Cia33 skrev 2018-11-07 12:50:13 följande:

Äggplock klart. Det blev 5 ägg av ca 10 blåsor. Håller tummarna att alla blir befruktade.

Håller tummarna för bra befruktining! Det räcker ju med ett guldägg, men förstår känslan av att vilja ha fler!
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-08 08:54:27 följande:

Någon som vet nåt om detta...

Jag tog ägglossningssprutan på den dagen jag normalt sett skulle haft ÄL...och ska enligt min normala cykel ha mens om 4 dagar... men har inte testdag förrän den 19/11...är på RD 5 nu... kan man testa på BIM, alltså RD 9 eller är det ingen ide?!?

Stämmer det inte alls nu när jag fått hormoner, även om ÄL var samtidigt!? Om ni fattar vad jag menar :p

Jag vet egentligen inte, men jag testade positivt rd7 med en 3-dagars. :)

Förstår det som att vissa testar positivt långt senare, och vissa tidigare. Det viktiga är väl att ovitrelle skall ha gått ur för att en skall kunna lita på grav-testerna. :)

Vad ruvar du (2/3/5-dagars)? Förlåt om jag missat det.
  • LottaU
    Filidutter skrev 2018-11-08 16:59:05 följande:

Hoppar in här! Skönt med lite stöd från er i samma situation.. satte in 5 dagars i måndags, alltså på rd 3 nu. Test dag 19/11. Tänker nog testa innan..

Gjort 1 färskförsök, tidigt missfall. 1 fet innan, fick mens precis som vanligt. 3e försöket nu alltså, och har haft mensvärk sen jag satt in blastocyten. Tar crinone varje morgon, så det kan ge mensvärk känsla också. Tror ju knappast jag kan känna gravidsymptom från rd 0...????. Om jag klarar helgen utan mens börjar jag hoppas ?

Hoppas du får se ett fint plus! 3:e gången gillt! :)

När tänkte du testa?
  • LottaU
    Anonym (hoppas) skrev 2018-11-08 20:27:28 följande:

Nä men är så konstigt!! Undrar hur länge känslan av symtom från medicinera håller i sig. Jag har samma "problem". Hormonerna från sprutorna är borta nu, testar negativt på grav test men mina symtom är kvar.. borde inte dom också vara borta isf?!?

Tar du lutinus eller nåt sånt? Det är så lurigt, har ju samma symptom som graviditet. Galet!
  • LottaU
    Cia33 skrev 2018-11-09 13:35:45 följande:

Pratade med läkaren idag. Av mina 5 ägg var bara 2 mogna som de försökte befrukta. Men alla äggen var väldigt små och såg inte ok ut. Så troligtvis är det mina ägg som är problemet. De skulle prata ihop sig lite på kliniken och återkomma med någon form av plan. Men hon sa i princip att det inte ser så hoppfullt ut.

Åh, så tråkigt att höra. :( Hoppas de har nån bra plan. Det finns ju många som använder donerade ägg med lyckade resultat. Men förstår om det är svårt att tänka på. Håller tummarna för att ni kommer fram till nåt som känns ok! Kram!
  • LottaU
    Tiden81 skrev 2018-11-09 12:09:24 följande:

Hej,

hoppas in här. Gör vårt andra försök nu, är på ruvardag 5 om man räknar insättningsdagen. Känner inget mer än lite öm i brösten. Ruvardag2-3 hade jag ont i äggstockarna men det tycker jag har avtagit. Oroande när känslor ändras tycker jag. Håller tummarna för oss alla.

Hej! Gör du fet eller et? Hur många dagar var embryot? Kanske kände du då det fäste. Hoppas! :)
  • LottaU
    Tiden81 skrev 2018-11-09 14:27:05 följande:

ET, 3-dagars. Hoppas :) Hur går det för dig?

Hoppas verkligen!

När har du testdag? Tänkt tjuvtesta? :)

Jag väntar på att mensen skall dra igång typ vilken dag som helst så jag får börja med sprutorna för vi kör kort protokoll!! Haha. Så märklig känsla att längta efter mensen. :)
  • LottaU
    Anonym (Mice) skrev 2018-11-12 07:37:38 följande:

Hej tjejer! roligt med denna tråden så vi kan följas åt!

Jag gjorde min ET igår, efter ICSI, fick tillbaka en blastocyst och det var ett såkallat guldägg ;)

Men alltså, allt känns så konstigt? HUR kan de ens gå? haha jaja det återstår att se. Min testdag är 22/11...

Jag nojjar somfan, tänk om ägget kanske fastnade i katerern? så jag inte ens fick tillbaka något (vet att dom kollar den efter, men ägget är ju så pyttelitet att de kanske fastnade på "väggarna" av katetern!?) ...

Och igår kväll blev jag allergisk mot en hund jag träffade och nös för kung o fosterland flera gånger, snacka om att jag blev nojjig att ägget åkte ut .. usch så typsikt mig. Jag tänker för mkt.

Hur gamla är ni tjejer och vart gör ni er IVF?

Känner igen nojjan, var också säker att jag inte fick tillbaka något. På ul går det ju inte att se, läkaren måste väl mest höfta (såklart inte, men jag tänkte så). Men 9 mån senare födde jag en son. De vet absolut vad de gör, och kollar slangen efter återföring! :)

Håller tummarna för att du får ett plus om nån vecka!

Jag är 37 år och gör ivf i Umeå, skall börja med sprutor idag! :)
  • LottaU
    Micec skrev 2018-11-15 17:25:09 följande:

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

Jag vet inget om suprefact, men om den inte ger positivt på gravtest så skulle jag absolut gissa att det är blastisen. Yaay! Grattis! Så glad för er! Hoppas verkligen den borrar in sig och stannar!!

När har du testdag?
  • LottaU
    Micec skrev 2018-11-18 07:06:05 följande:

ruvar dag 7 och fått det bekräftat svart på vitt , helt överlycklig!!! Lycka till ni alla !! <3 nu börjar nästa oroande....

Åh, så kul att se! <3 Grattis!

Ja, alltid är det nåt att oroa sig för. :D men också så himla mycket fint som är lite mer verkligt att drömma om!
  • LottaU

Känner mig nere, då vi var på första vul efter sprutstart såg det inte så bra ut. En dominerande blåsa på varje sida och några få små. Läkaren trodde den dominerande tog alla hormoner och lät inte så hoppfull. Nytt vul imorgon för att se om de små har växt till sig, annars måste vi fundera på att avbryta. Så ledsen, såg ganska lika ut förra ivf-försöket men då ökades dosen efter första vul och de små kom att börja växa. Nu startade jag på maxdos så lever på något slags hopp.

• LottaU
    Filidutter skrev 2018-11-15 17:10:49 följande:

Rd 10 och mensen kom. Och tårarna. Försök nr 3 gick åt skogen. Blir så trött. Lycka till ni andra!

<3 så ledsen för dig. Hur går ni vidare? Har ni ngt i frysen? Kram!
  • LottaU
    nypan78 skrev 2018-11-22 21:28:32 följande:

Hur många ska det vara minst? Vilket läkemedel tar du? Är du på dag 8? Hur gick det förra gången? 

Lite orolig för hur kroppen reagerar här också då jag är redan 40år precis...

Det blir dag 10 imorgon, jag tar menopur och gonal-f. Läkaren vi träffade innan vi startade det här försöket sa att de ville se minst 3 blåsor. Förra gången tog jag bara menopur, då fick vi ut 7 ägg. En återföring och ingen till frysen. Men vi hade sån himla tur att det blev en bebis! Jag blir 38 i januari, så är ju inte purung. Vi har manlig faktor, men oroar mig lite över min ålder...
  • LottaU
    FrökenLängtan skrev 2018-12-25 19:47:58 följande:

Hej alla! 

Oj vad roligt att tråden tog fart och att vi kan finnas här att stötta varandra och dela med oss till varandra. Själv gick det inte som planerat för oss, IVf försöket sket sig då inget ägg blev befruktat. Loggat ut helt efter det , men börjar komma på fötter igen nu! Så jobbigt att vänta in nästa omgång.. 

Vad tråkigt att höra att ni inte fick något befruktat! Det blev samma för oss. Så himla jobbigt! Vi kör långt protokoll nu direkt och har börjat spraya i mellandagarna (körde kort på de 2 tidigare). När gör ni nästa försök? Hoppas det blir bättre för er!
  • LottaU
    nypan78 skrev 2018-12-29 00:38:15 följande:

r.ni nybehandling direkt efter varandra? Undrar hur vi ska gå vidare, har just testat neg för några dagar sedan och måste börj om då vi inte heller fick ngt till frysen...

Så ledsen för er att det blev negativt! Vi gjorde inte någon återföring, så tror det är därför vi fick köra direkt. Fick mens ca en vecka efter äggplock och började med spray 3 veckor senare. Har ni någon tid med kliniken för att diskutera nästa steg? Jag ville börja med nytt försök så snart som möjligt, men många vill kanske vänta och samla ny kraft. Hur känner du? Var helt knäckt av att inget blev befruktat men det kändes bättre efter att vi pratat med kliniken.
Svar på tråden IVF oktober/november