• Anonym (hoppas)

IVF oktober/november

Får man hänga på? 

Vi håller på med vårt första IVF och var i går för återföring så nu är det bara att invänta en ev mens eller ickemens... känns som om det inte är så stor chans första ggn man gör en IVF men jobbig tid att vänta!

• Anonym (hoppas)

Om man tar ett grav test dagarna efter en återföring visar det ALLTID positivt då? Eller kan det finnas en chans även om det visar negativt direkt efter? Tänker att det ju är hcg i sprutorna man får, borde ju sitta kvar någon vecka efter sista sprutan?

Tänker att om man tar ett gravtest så man vet när HCG gått ut från sprutorna så man vet om det är "säkert" positivt om man nu mot förmodan skulle få ett plus på testdagen?? 

NÅgon som vet?

• Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-05 11:15:52 följande:
    Skoj med återföring! Håller tummarna för att embryot borrar in sig och stannar i din mage de närmaste 9 månaderna!

När har du testdag? Tänker du vänta tills dess eller tjuvtesta? :)

Jag har testdag den 19/11 men jag har testat i dag för att se när sprutans HCG försvinner för att vara säker på att det är ett riktigt resultat den 19/11. tänkte testa igen om ca 4-5 dagar för att se att HCG minskar ytterligare...

Sedan tänkte jag nog vänta till den 19/11...

• Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-05 11:31:02 följande:
    Beror på om du tex tagit ovitrelle så ger den plus och tar ett antal dagar att lämna kroppen. Har för mig att de säger typ 10 dagar. Ett sätt att vara helt säker är väl att testa minus några dagar efter återföring och sedan få ett plus som blir starkare och starkare. Jag tex fick ett minus på rd4 med 3-dagars och sedan svagt plus på rd7 som ökade till testdag.
    Jag testade i dag på RD 2 och det var svagt positivt så tänkte att om jag tar ett test till om 3-4 dagar så borde det vara negativt och då måste jag ju veta om det är "säkert" resultat när jag ska testa sedan
  • Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-05 11:48:09 följande:

Spännande! Vad satte ni in? 2/ 3/5-dagars?

2 dagars!
  • Anonym (hoppas)

Får nästan ångest av detta med att kämpa för att bli gravid!

Jag har två barn sedan tidigare och har haft väldigt lätt för att bli gravid. Första försöket varje gång t o m (inga moralpredikningar för jag var ung och dum) gjort abort en gång... :(

Jag har liksom bara "kunnat kolla på ett par kalsonger" som min mormor brukade säga för att bli gravid.

Nu är jag 10 år äldre än senaste gången och jag har en ny man som inte har några egna barn. Jag närmar mig 40 och blir sjukt stressad av att jag börjar bli gammal och inte kommer kunna ge honom det barn han sååå mycket drömmer om! :( 

Någon mer som känner samma?!

• Anonym (hoppas)

nu tog jag ett test till och då var det ännu svagare så i övermorgon borde testet vara blankt!

När är tidigast man kan testa efter en återinföring tror ni? Är på RD 4 nu...

• Anonym (hoppas)

Någon som vet nåt om detta...

Jag tog ägglossningssprutan på den dagen jag normalt sett skulle haft ÄL...och ska enligt min normala cykel ha mens om 4 dagar... men har inte testdag förrän den 19/11...är på RD 5 nu... kan man testa på BIM, alltså RD 9 eller är det ingen ide?!?

Stämmer det inte alls nu när jag fått hormoner, även om ÄL var samtidigt!? Om ni fattar vad jag menar :p

• Anonym (hoppas)
    Filidutter skrev 2018-11-08 16:59:05 följande:

Hoppar in här! Skönt med lite stöd från er i samma situation.. satte in 5 dagars i måndags, alltså på rd 3 nu. Test dag 19/11. Tänker nog testa innan..

Gjort 1 färskförsök, tidigt missfall. 1 fet innan, fick mens precis som vanligt. 3e försöket nu alltså, och har haft mensvärk sen jag satt in blastocyten. Tar crinone varje morgon, så det kan ge mensvärk känsla också. Tror ju knappast jag kan känna gravidsymptom från rd 0...????. Om jag klarar helgen utan mens börjar jag hoppas ?

Nä men är så konstigt!! Undrar hur länge känslan av symtom från medicinera håller i sig. Jag har samma "problem". Hormonerna från sprutorna är borta nu, testar negativt på grav test men mina symtom är kvar.. borde inte dom också vara borta isf?!?
  • Anonym (hoppas)
    LottaU skrev 2018-11-08 22:31:28 följande:
    Tar du lutinus eller nåt sånt? Det är så lurigt, har ju samma symptom som graviditet. Galet!
    Ja lutinus men när man läser på biverkningar så är det ju inte såna symtom som står med...
Svar på tråden IVF oktober/november