• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 10:55:19 följande:

Ja vi får se .. har också upptäckt nu att jag fått en lättare "dos" av svamp :(

Hade väldiga problem med det med min förstfödda .. dock inte såhär tidigt .. men .. vi får se .. kommer inte mensen idag blir det test imorgon :)

Nu sitter jag i ett varmt bad pgr av all huttrande :D

Ska hålla tummarna för oss ikväll och imorgon bitti. Hoppas inte din mens kommer så du får ta ett test! Och hoppas min temp är hög imorgonbitti :)

Har tempen inte gått ner imorgon finns det fortfarande en chans för mig. Kommer inte mensen senast fredag ska jag testa på lördag.
  • Anonym (Ängel)
    Canary skrev 2018-11-07 08:50:05 följande:
    16:e enligt min app, P-tracker. ska börja testa från 12:e typ. Du då?
    Stämmer dina Äl-dagar enligt P-tracker? Jag tycker det är så konstigt. Enligt appen ska jag ha ÄL nu på lördag, den 10/11 men av en slump (kände lite på mig att det skulle vara tidigare) så testade jag med stickor förra fredagen. Fick då blinkande och sedan på lör fick jag fast glad gubbe. Hade jag gått enligt appen och börjat testa idag som appen tycker, så hade jag missat äl helt. Visst vi kanske hade han sex ändå under förra veckan men om man nu inte haft det. 
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-07 13:14:29 följande:

Stämmer dina Äl-dagar enligt P-tracker? Jag tycker det är så konstigt. Enligt appen ska jag ha ÄL nu på lördag, den 10/11 men av en slump (kände lite på mig att det skulle vara tidigare) så testade jag med stickor förra fredagen. Fick då blinkande och sedan på lör fick jag fast glad gubbe. Hade jag gått enligt appen och börjat testa idag som appen tycker, så hade jag missat äl helt. Visst vi kanske hade han sex ändå under förra veckan men om man nu inte haft det. 

Men oj, vilken skillnad! Har du lagt in många gamla cykler i appen, eller har du ändrat inställningarna till att matcha din cykel? Märkligt när det avviker så.. och frustrerande såklart.
  • LoveEver
    Jojjans skrev 2018-11-07 13:09:25 följande:

Ska hålla tummarna för oss ikväll och imorgon bitti. Hoppas inte din mens kommer så du får ta ett test! Och hoppas min temp är hög imorgonbitti :)

Har tempen inte gått ner imorgon finns det fortfarande en chans för mig. Kommer inte mensen senast fredag ska jag testa på lördag.

Hoppas hoppas !! :))
  • LoveEver
    Jojjans skrev 2018-11-07 13:09:25 följande:

Hoppas hoppas !! :))
  • saraholm

BIM-lista nov: 

1/11 Canary, teresee, kstadtjej87, mallllllin 

2/11 Nova92, Ma18 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87 

7/11 Incognita, CE, LoveEver

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

10/11 Strösocker 

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18 

12/11 Missempi , Mezzy, Pixma 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82 

14/11 mangon, 

15/11 April2, Granskott 

16/11 SofieElise, EllieJo 

17/11 Clemmentina 

19/11 JohannaLi, Evi 82 , MammsenS

20/11 idaisraelsson, Ängel, Tredtopp 

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad 

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ 

23/11 Miichaella, lw12 

24/11 Persi91, Tirin

25/11 saraholm

26/11 Mia86a, Piffan87

27/11 Cassandra92 

28/11 LinaLinnea, Jagerika 

29/11 minnie768 

30/11 em0ma, Canary, Ma18, Jsv17, Kstadtjej87 

Pluslista: 

Emmas92 bim -1 

Pemmelie BIM -1 

Va1kyrja BIM -3

• JohannaLi
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

Försök fyra för oss, men tre då vi prickat ägglossning, förra månaden kom den fem dagar senare än jag trodde så därför kanske det inte räknas på ett sätt.
  • Mezzy
    Jojjans skrev 2018-11-07 12:43:29 följande:
    Jaha, det visste jag faktiskt inte. Isåfall berodde inte min oroliga natt på det, för imorse låg min temp fortfarande högt = fortfarande högt progesteron. Men bim är ju först imorgon så får se.

Men kan verkligen progesteron och östrogen sjunka så många dagar innan bim som för dig? Tänkbart det borde ju sätta igång mensen...
    De senaste två månaderna så har jag loggat min sömn och för två månader sedan så kunde jag inte sova 2 dagar innan mensen och förra månaden så var det 4 dagar innan mensen :( så jag får nog mensen på söndag. 

Håller tummarna att den inte kommer imorgon för dig! :)
  • Anonym (Vågarintebliglad)

Tog detta idag, ej på morgon urin är ett clearblue snabbdetektion. Och fick detta resultatet efter ca 1 minut? Någon mer som ser? Vi har försökt så länge så vågar inte bli glad i ?onödan?

• Anonym (Vågarintebliglad)
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-07 15:44:35 följande:

Tog detta idag, ej på morgon urin är ett clearblue snabbdetektion. Och fick detta resultatet efter ca 1 minut? Någon mer som ser? Vi har försökt så länge så vågar inte bli glad i ?onödan?

Glömde tillägga BIM-4
Svar på tråden Vi som har BIM november 18