• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Va1kyrja
    mysius skrev 2018-11-07 04:51:49 följande:

Bilden överst är igår bim-1 och under idag på bim. Bilden längst ner är 15 min efter att testet togs (vet att man ej ska kolla då men..)

Jag ser definitivt ett sträck. Så jag säger Grattis! (:
  • Mezzy

4-5 dagar kvar till BIM men inatt hade jag super svårt att sova och så har jag börjat få finnar vilket alltid är ett tecken på att mensen är på g. :( Blir så himla besviken. Är vårt 4:de försök! Önskar verkligen att jag inte hade berättat för någon, förutom mamma, att vi försöker då de frågar hela tiden! 
    Har aldrig tidigare försökt bli gravid då dottern va en trevlig överraskning så allt detta är helt nytt för en. 
    Har ni några bra tips som man kan göra för att öka chanserna ytterligare? 

• Canary
    Em0ma skrev 2018-11-06 20:56:21 följande:
    Ja verkligen :D När har du äl? :)
    16:e enligt min app, P-tracker. ska börja testa från 12:e typ. Du då?
  • cassandra92

Andra månaden med digitala ägglossningstest, 11e försöket. Konstigt att man trots en sån lång väntan kan bli lite peppad när det där ägglossningstestet blinkar. Nu är 11e försöket igång, fy fasiken va jag hoppas nu!! Kommit igång med träning och kost och känner mig piggare än någonsin. Kom igen bebis, flytta in i mig haha! (Y)

• Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 07:54:24 följande:

Ååh nej vad hemskt jag beklagar verkligen <3

Jag håller alla tummar och tår på att ni snart får ert plus och att det håller sig <3 <3 <3

Alla upplever ju olika vid alla graviditeter så hoppas att de känningar du har är tecken på ett litet frö där inne :))

Idag är den stora dagen (BIM) :/

Men har svettats sådär mycket inatt som jag brukar göra vid mens :( så blev väl inget denna gången heller

Men men bara att ta nya tag och hoppas på ett plus snart :))

Å jag svettades också hela natten! Kom på nu att jag ju brukar sova dåligt natten innan mens... men tempen imorse hade inte sjunkit. Ska inte ta något test idag, utan börjar med att tempa imorgonbitti för att se vad som händer. Min temp brukar gå ner samma dag som mensen börjar så är den fortsatt hög så kanske jag vågar tro på att det finns en chans...

Hur går det för dig, har du fått mens än? Hade du testat nåt tidigare denna månad?
  • Jojjans
    mysius skrev 2018-11-07 07:55:36 följande:

Jag tänkte köpa ett cb digitalt idag, men vet inte om jag ska testa ikväll eller imorgonbitti? Vad tror ni?

Det är andra barnet för mig isf, har en dotter på 1,5 år :) förra gången plussade jag på bim+2. Kan tillägga att jag tempar varje dag och att min temp stiger...

Testade du innan bim vid din förra graviditet, och var det då negativt enda fram till bim+2 när du plussade?
  • Jojjans
    Mezzy skrev 2018-11-07 08:30:13 följande:

4-5 dagar kvar till BIM men inatt hade jag super svårt att sova och så har jag börjat få finnar vilket alltid är ett tecken på att mensen är på g. :( Blir så himla besviken. Är vårt 4:de försök! Önskar verkligen att jag inte hade berättat för någon, förutom mamma, att vi försöker då de frågar hela tiden! 

Har aldrig tidigare försökt bli gravid då dottern va en trevlig överraskning så allt detta är helt nytt för en. 

Har ni några bra tips som man kan göra för att öka chanserna ytterligare? 

Det är ju samma hormon som stiger i mitten av lutealfasen som när man är gravid, så att du har dina vanliga symptom behöver verkligen inte betyda att det är kört... många dagar till bim ännu!
  • LoveEver
    Jojjans skrev 2018-11-07 10:06:55 följande:

Å jag svettades också hela natten! Kom på nu att jag ju brukar sova dåligt natten innan mens... men tempen imorse hade inte sjunkit. Ska inte ta något test idag, utan börjar med att tempa imorgonbitti för att se vad som händer. Min temp brukar gå ner samma dag som mensen börjar så är den fortsatt hög så kanske jag vågar tro på att det finns en chans...

Hur går det för dig, har du fått mens än? Hade du testat nåt tidigare denna månad?

Ingen mens änsålänge och nu när jag kände på tappen så har den kupit upp och blivit lite bakåtvänd så vet inte riktigt när mensen tänkt komma ..

Just nu ligger jag på soffan och fryser :/ så den kommer väl säkert snart :(

Nej inte testat något.
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 10:22:50 följande:

Ingen mens änsålänge och nu när jag kände på tappen så har den kupit upp och blivit lite bakåtvänd så vet inte riktigt när mensen tänkt komma ..

Nej inte testat något.

LoveEver skrev 2018-11-07 10:22:50 följande:

Nej inte testat något.

Å vad spännande! Frusenhet kan ju absolut också vara ett tecken... eftersom kroppstemperaturen ökar av progrsteron så fryser man lättare. Håll oss uppdaterade! Jag håller tummarna för dig
  • Anonym (Hoppas på nr 2)

Hej tjejer, BIM+4 här och fick detta testet idag. Ser ni någonting?

Svar på tråden Vi som har BIM november 18