• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jagerika
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

November blir 11:e försöket :/ så trött på att det aldrig tar sig!
  • SofiaS95

Har nästan tappat räkningen redan...13 eller 14 tror jag :(
  • Anonym (Ängel)
    Jagerika skrev 2018-11-06 16:32:59 följande:
    Det förstår jag :/ hoppas du orkar kämpa på <3 funderar ni på att söka hjälp?
  • Anonym (Ängel)
    SofiaS95 skrev 2018-11-06 16:34:23 följande:
    Har nästan tappat räkningen redan...13 eller 14 tror jag :(
    usch, lider med er :/ Har ni funderat på att söka hjälp? har ni testat några "hemmametoder"?
  • piffan87
    cassandra92 skrev 2018-11-06 15:51:54 följande:
    Hej och välkommen i gruppen. Va spännande, jaa jag tror på 7e försöket för er :D Va kul att du har börjat tempa, man lär verkligen känna sin kropp på ett helt annat sätt!! Håller tummarna för er!!! :D 
    Tack snälla!! HjärtaSkrattande
  • piffan87
    Jagerika skrev 2018-11-06 16:32:59 följande:
    Eller hur? Jag är "bara" på försök 7 men är så less på den eviga väntan och hoppet om att nästa gång är vår gång, men samtidigt vill man ju så gärna! Har ni tänkt ta hjälp efter 1 år?
  • gummsanmadde

Nu när mens tar slut så börjar vi på försök nr 4. Sonen tog 1 tidigt missfall å sen 8 månader. Dottern tog 5 månader. Få få hur lång tid det tar denna gången, gissar det kommer ta ett tag. Misstänker att jag fick ett väldigt tidigt missfall nu denna mensen, fick ett svagt pluss å sen började jag stört blöda dagen efter. Inte mycket man kan göra åt det :) hoppas på en massa pluss nu för oss alla å att fröet vill stanna i ca 9 månader <3
  • SofiaS95
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:40:45 följande:

usch, lider med er :/ Har ni funderat på att söka hjälp? har ni testat några "hemmametoder"?

Jag har tempat sedan 1 år tillbaka och har haft ÄL varje månad. Bara två av månaderna som vi inte prickat ÄL. Jag använder progesteronkräm 3 månaden i rad nu eftersom jag var hos en kinesiolog på en undersökning och där konstaterades att jag har brist på progesteron. Är lite orolig att jag har endo eftersom jag alltid haft kraftiga menssmärtor. Har varit regelbundet till privqt gyn och allting har sett bra ut. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu angående undersökning, blir eventuellt efter nyår om inget hänt innan det.
  • Ero13

Igår kom mensen... blir så trött på alla nya (pms?!)symptom. Var så hoppfull denna månad, men icke. Jag börjar dock tro och fundera på om min lutealfas är i kortaste laget, tio dagar.

Grattis återigen till er som redan plussat och lycka till ni andra. Nu hoppar jag över till decembertråden :)

• EliMil

Vi är på försök tre, så precis i början på resan mot vår trea.

Jag känner de dock som vi försökt länge men det väl bara för jag längtat i 1,5 år :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18