• SofiaS95

Vi som har BIM november 18

Vad tror ni om min ÄL? Med tanke på flytningarna tror jag själv att ÄL var senast dag 16. Fick ÄLflytningar redan dag 12 eller 13 och de var helt borta dag 17...

• SofiaS95
    Jojjans skrev 2018-11-05 15:43:29 följande:

Jag tror också på att det kan ha varit dag 16. Vissas temperaturökning sker långsammare. Hoppas på att tempen går upp ytterligare för att kunna bekräfta äl bara :)

Tack för svaret. Ja jag hoppas det, tyckte bara att det var konstigt att jag hade så många dagar ÄL flytningar och att ÄL skedde först dag 16.
  • SofiaS95
    Jojjans skrev 2018-11-05 16:45:54 följande:

Hur många dagar hade du äl-flytningar? Jag brukar få äl på dag 16 eller 17 trots att jag har en 28-29-dagars cykel.

Okej. Från dag 13-16 hade jag flytningar. Det som var positivt var att jag aldrig tidigare haft så mycket. Jag har en lutealfas på 13 dagar så BIM borde vara 15 nov ifall ÄL var dag 16
  • SofiaS95
    SofieElise skrev 2018-11-05 16:56:42 följande:

Hej, tog du några ÄL-test?

Nej brukar få ganska tydlig temp höjning...
  • SofiaS95
    SofieElise skrev 2018-11-05 17:25:04 följande:

Ok, tyckte snarare motsatsen utifrån din graf så har svårt att läsa av den. Men om den fortsätter upp nu så tror jag med på dag 16

Jo denna månad var den inte så tydlig...därför har jag svårt att avläsa. Men det är väl bara att ha tålamod och vänta. Underlättar ju lite om man vet när BIM faktiskt är
  • SofiaS95
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

Har nästan tappat räkningen redan...13 eller 14 tror jag :(
  • SofiaS95
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:40:45 följande:

usch, lider med er :/ Har ni funderat på att söka hjälp? har ni testat några "hemmametoder"?

Jag har tempat sedan 1 år tillbaka och har haft ÄL varje månad. Bara två av månaderna som vi inte prickat ÄL. Jag använder progesteronkräm 3 månaden i rad nu eftersom jag var hos en kinesiolog på en undersökning och där konstaterades att jag har brist på progesteron. Är lite orolig att jag har endo eftersom jag alltid haft kraftiga menssmärtor. Har varit regelbundet till privqt gyn och allting har sett bra ut. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu angående undersökning, blir eventuellt efter nyår om inget hänt innan det.
  • SofiaS95

Oj vad många plussat! Grattis till er!

Här går dagarna så långsamt. ÄL +7 eller +8 idag och jag kunde inte hålla mig borta från det ända testet jag hade. Visade förstås negativt :(

Tycker att jag haft otroligt mycket stickningar nere i magen, både i sidorna och en bit under naveln. Men jag har inbillat mig tidigare så antagligen inget med graviditet att göra. Det ända jag ser som positivt nu är att tempen är högst vad den någonsin har varit under hela året som jag tempat... Är det någon som vet om tempen kan stiga ytterligare efter att ägget har fäst?

Som ni kanske märker söker jag desperat efter positiva tecken ;) Här är min tempkurva:

• SofiaS95
    SofieElise skrev 2018-11-11 08:26:45 följande:

Hej, det stämmer att temperaturen kan gå upp ytterligare efter det att ägget fäst. Man kan även få spottings eller en implantationsdip (tempdipp). Men att man får något av det innebär ingen garanti för graviditet. Och man kan vara gravid utan något av det.

Jag är också på ÄL+7 lr +8, och min ser lite annorlunda ut än mina tidigare månader tycker jag.

Okej tack för ditt svar. Idag gick tempeb ner lite så hoppet sjönk. Får väl bara försöka hålla ut några dagar till. Men försöker förbereda mig på att mensen kommer. Spännande med en lite annorlunda kurva även om det inte behöver betyda något. Håller tummarna för dig!
  • SofiaS95
    SofieElise skrev 2018-11-11 13:52:52 följande:

Tack! Håller tummarna för dig med. När har du bim? Hur mkt sjönk den? Den kan absolut gå upp igen om det är ett tag kvar

Jag har borde ha BIM 15.11 eller 16.11, är lite osäker vilken dag ÄL var. Tempen sjönk från 36,74 till 36,62, min vanliga temp är 36,26 så det är en bit kvar dit. Men oftast börjar min temp gå ner flera dagar innan BIM :/
Svar på tråden Vi som har BIM november 18