• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Evi82
    fian82 skrev 2018-11-05 22:11:46 följande:

Ja precis :)

Kan du ta en bild på testet?
  • Honsomlängtar
    Honsomlängtar skrev 2018-11-05 22:28:18 följande:

Nån som vet om man blir svullen vid tjejmagen runt ägglossning? Känner mig typ uppblåst och öm precis där och ska ha ägglossning denna vecka

Kan inte ens skratta eller nysa utan att de ömmar
  • JohannaLi
    Solrosen29 skrev 2018-11-05 21:43:03 följande:

Bim +3. Ingen mens och inget +.

Aldrig varit sen mer än + - 1 dag. Har dock mensvärk och haft i två dagar, inga spottings än som jag brukar få två dagar innan.

Men kommer nog ikväll/ natt. Vill bara få igång den då hoppet inte vill försvinna helt medans den lyser med sin frånvaro *apasomhållerförögonen*

Åh hade precis som du förra månaden, min mens har inte vart mer än en dag sen på tio år men sist blev den fem dagar sen. Måste vart min bli-gravid stress som flyttat ägglossningen fem dagar framåt.... tog typ tre tester som alla var negativa så förstod att jag ej var gravid då jag inte alls hade sex runt ägglossningen eftersom jag trodde den var veckan innan den var. Vill inte förstöra dina förhoppningar men hade du vartgravid hade du fått positivt på grav-test... meeen finns ju alltid en chans om du hade sex runt ägglossningen om den var sen så håller tummarna.....
  • lw12
    Honsomlängtar skrev 2018-11-05 22:28:18 följande:

Nån som vet om man blir svullen vid tjejmagen runt ägglossning? Känner mig typ uppblåst och öm precis där och ska ha ägglossning denna vecka

Jag får alltid så! Känner av min ÄL jättetydligt med värk och svullnad över magen :)
  • Solrosen29
    JohannaLi skrev 2018-11-05 23:33:29 följande:

Åh hade precis som du förra månaden, min mens har inte vart mer än en dag sen på tio år men sist blev den fem dagar sen. Måste vart min bli-gravid stress som flyttat ägglossningen fem dagar framåt.... tog typ tre tester som alla var negativa så förstod att jag ej var gravid då jag inte alls hade sex runt ägglossningen eftersom jag trodde den var veckan innan den var. Vill inte förstöra dina förhoppningar men hade du vartgravid hade du fått positivt på grav-test... meeen finns ju alltid en chans om du hade sex runt ägglossningen om den var sen så håller tummarna.....

Nä jag räknar ju med att den kommer, bara lite försenad. :) Känns ju såklart lite tråkigt men vi försöker ju inte speciellt aktivt så helt okej ändå :)
  • fian82
    Evi82 skrev 2018-11-05 22:29:35 följande:

Kan du ta en bild på testet?

Jag försökte få med en bild i förra men det gick kanske inte. Det heter iaf abbloy pharma. Fick idag plus även på clearblue early dock:)
  • Jojjans
    Honsomlängtar skrev 2018-11-05 23:32:11 följande:

Kan inte ens skratta eller nysa utan att de ömmar

Det är så jag känner av min ägglossning varje månad. Brukar komma först som en stickning, sen starkare dag två, och på tredje dagen rejält öm. När jag har tagit äl-test ger de positivt på dag två, och har troligtvis äl när det gör som ondast...
  • Jojjans
    Anonym (CE) skrev 2018-11-05 21:16:06 följande:

Samma här, tog ett tidigt test idag BIM-2 och precis som dig var det toknegativt.. Dock brukar jag ha spottings dagarna innan mens men de har inte dykt upp, så jag hoppas fortfarande lite..

Usch, så deppigt att inte få det där plusset efter att andra plussat tidigt i tråden. Jag vågar nog inte hoppas, tror det borde ha synts för mig då. Men jsg har som dig, brukar få spottings dagarna innan - bim på torsdag - så får se vad som händer..
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-05 22:25:19 följande:

Tjolahopp

Tänkte att jag hoppar in här i värmen :)

Har inte kollat tillbaks något i tråden men ser i de sista inläggen att det allt blivit några plus här redan UNDERBART Grattis till er <3

Själv går man och väntar .. mensen ska komma idag alt. på Onsdag ...

Dock har jag lite känningar i ryggslutet som om mensen är påväg .. men tycker tappen spelar lite ett spratt med mig denna månaden ena dagen är den låg andra dagen är den högt. Dock är en stängd (hoppas den förblir så) !!

Är det någon mer här som har bim idag eller på Onsdag ?

Jag har bim på torsdag, har redan tagit några test, senast ett testa tidigt igår, men alla visar toknegativt. Har inte mycket hopp kvar. När ska du testa?
  • Jsv17
    SofieElise skrev 2018-11-05 17:18:13 följande:

Den här månad testade jag dag 10-14, positivt dag 12 och 13. Kör på CBs ÄL-test som utläser ens två mest fertila dgr. Så slipper man fundera på om ?strecket är starkt nog?. De säljs i 10-pack.

Aldrig före dag 16.. ungefär när har du? Är det dag 16 lr kan det vara långt senare?

Innan min graviditet med min son så var det mellan dag 16-19 men nu har cykeln varierat mellan 30 och 50(!) dagar... men jag tänker att jag måste ändå tänka att det snarare ska vara runt 30 dagar nånstans (då cykeln precis stabiliserat sig innan missfallet) så tänkte börja testa dag 12... har också ett sånt 10pack från clearblue, får väl köpa ett till i värsta fall
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Vi som har BIM november 18