• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    SofiaS95 skrev 2018-11-05 16:53:08 följande:

Okej. Från dag 13-16 hade jag flytningar. Det som var positivt var att jag aldrig tidigare haft så mycket. Jag har en lutealfas på 13 dagar så BIM borde vara 15 nov ifall ÄL var dag 16

Precis som mig, 13 dagar lutealfas. Gjorde du något särskilt som kan ha gett dig mer flytningar? Jag får aldrig tydliga äl-flytningar..
  • Jsv17

Jag tänkte köra ägglossningstest denna månad, då ägglossning säkert är ännu mer oförutsägbar än den varit hittills (missat alla utom EN då blev vi gravida men fick ett tidigt missfall) fick dessutom en låda av clearblues av min kusin som är gravid som hon inte hann använda så tänkte vi kör på det. Jag brukar i regel ha sen ägglossning, typ aldrig före dag 16, när hade ni börjat testa för att vara säkra att inte missa? Vill ju inte bränna alla stickor för tidigt heller.... :-/

Pojke 9-12-17
  • SofieElise
    Jsv17 skrev 2018-11-05 17:05:55 följande:

Jag tänkte köra ägglossningstest denna månad, då ägglossning säkert är ännu mer oförutsägbar än den varit hittills (missat alla utom EN då blev vi gravida men fick ett tidigt missfall) fick dessutom en låda av clearblues av min kusin som är gravid som hon inte hann använda så tänkte vi kör på det. Jag brukar i regel ha sen ägglossning, typ aldrig före dag 16, när hade ni börjat testa för att vara säkra att inte missa? Vill ju inte bränna alla stickor för tidigt heller.... :-/

Den här månad testade jag dag 10-14, positivt dag 12 och 13. Kör på CBs ÄL-test som utläser ens två mest fertila dgr. Så slipper man fundera på om ?strecket är starkt nog?. De säljs i 10-pack.

Aldrig före dag 16.. ungefär när har du? Är det dag 16 lr kan det vara långt senare?
  • SofiaS95
    SofieElise skrev 2018-11-05 16:56:42 följande:

Hej, tog du några ÄL-test?

Nej brukar få ganska tydlig temp höjning...
  • SofieElise
    SofiaS95 skrev 2018-11-05 17:18:44 följande:

Nej brukar få ganska tydlig temp höjning...

Ok, tyckte snarare motsatsen utifrån din graf så har svårt att läsa av den. Men om den fortsätter upp nu så tror jag med på dag 16
  • EliMil
    Granskott skrev 2018-11-05 11:44:03 följande:

Tiden mellan ÄL och BIM känns nog lite extra lång denna gång. Bara på ÄL+5 än så länge.... någon mer som tycker det känns lite segare än vanligt?

Jag håller helt med. Tyckte mig dessutom känna några symtom hit och dit ett tag. Sen sysselsatte jag mig med annat för att inte bli tokig :P hade kalas för dottern tre dagar i rad ^^. Men nu är alla symtom jag tyckte mig känna helt borta. Så nu känns de nästan ännu längre till bim då jag nu istället bara väntar på att få min mens, alla över den och kunna försöka igen. Denna eviga väntan alltså...
  • Jojjans
    EliMil skrev 2018-11-05 17:28:24 följande:

Jag håller helt med. Tyckte mig dessutom känna några symtom hit och dit ett tag. Sen sysselsatte jag mig med annat för att inte bli tokig :P hade kalas för dottern tre dagar i rad ^^. Men nu är alla symtom jag tyckte mig känna helt borta. Så nu känns de nästan ännu längre till bim då jag nu istället bara väntar på att få min mens, alla över den och kunna försöka igen. Denna eviga väntan alltså...

Ja usch, jag har också gått och haft symptom. Men tog ett testa-tidigt idag på bim-3 och går inte ens att inbilla sig ett sträck. Nu blir väntan på äl bara ännu längre när man vet att det nog är kört redan innan bim... :(
  • Skitfrustrerad

Grattis och lycka till till er som har plussat!!

En fråga om Äl... gjorde ett test (cb) imorse som inte visade på någon höjning. Idag på eftermiddagen fick jag en väldigt tydlig äl-flytning. Kändes som att jag kissade på mig och det skvätte ta mig tusan överallt när jag gick på toa och drog av mig trosorna. (sorry för detaljerad info)

Har aldrig övervakat min äl särskilt noga tidigare. I hur många dagar brukar ni ha äl-flytningar? Är på dag 14 idag. Är det dags imorgon tro?

• fian82

PLUSS!!!!!! BIM -7 "

Testaextratidigttest"

Testar imorgon med morgonen också. : )

• Evi82
    fian82 skrev 2018-11-05 20:20:19 följande:

PLUSS!!!!!! BIM -7 "

Testaextratidigttest"

Testar imorgon med morgonen också. : )

Grattis :) vilket test är det. Vart köper man det?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18