• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Incognita

Jahap då kom mensen för mig idag. Jag är besviken och lite orolig..kan jag ens bli gravid. Typ sådana tankar som snurrar runt i huvudet på mig nu. Man har ju inte tiden på sin sida direkt...nåja bara på't igen! Grattis till alla er som plussat och stort lycka till till resterande som kämpar

• Jojjans
    Incognita skrev 2018-11-06 09:05:33 följande:

Jahap då kom mensen för mig idag. Jag är besviken och lite orolig..kan jag ens bli gravid. Typ sådana tankar som snurrar runt i huvudet på mig nu. Man har ju inte tiden på sin sida direkt...nåja bara på't igen! Grattis till alla er som plussat och stort lycka till till resterande som kämpar

Beklagar, så jobbigt :( vilket försök i ordningen var det för dig? Hur gammal är du om du känner dig stressad över tiden? Jag är säker på att det inte lyckats för oss heller denna månad... bim om 2 dagar
  • Honsomlängtar
    Jojjans skrev 2018-11-06 07:13:08 följande:

Det är så jag känner av min ägglossning varje månad. Brukar komma först som en stickning, sen starkare dag två, och på tredje dagen rejält öm. När jag har tagit äl-test ger de positivt på dag två, och har troligtvis äl när det gör som ondast...

Haft fortf ägglossningflytningar igår kväll iallafall.

Idag känner jag mig varm och febrig, hehe jobbigt.

Men mannen och jag mös i söndags iallafall när jag satte ut ägglossningstesten, igår blev de inget men idag tänkte vi köra igen
  • JohannaLi
    Incognita skrev 2018-11-06 09:05:33 följande:

Nej fy vad tråkigt! Känner verkligen med dig!! Vilket försök är ni på? Jag och min kille är på försök fyra 30 och 35 år ingen av oss har vart gravida/gjort ngn gravid så man börjar ju bli orolig om man ens kan? Denna ovisshet är bland det värsta jag vart med om...
  • Incognita
    JohannaLi skrev 2018-11-06 10:46:18 följande:

Nej fy vad tråkigt! Känner verkligen med dig!! Vilket försök är ni på? Jag och min kille är på försök fyra 30 och 35 år ingen av oss har vart gravida/gjort ngn gravid så man börjar ju bli orolig om man ens kan? Denna ovisshet är bland det värsta jag vart med om...

Tack!! Det är tufft när det är allt man önskar sig och det känns så avlägset :(.

Vi är båda 32! Jag blev gravid en gång i 23-års åldern men gjorde abort då det inte fanns på kartan att ha barn just då. Så gravid har jag ju blivit en gång tidigare. Jag bara hoppas att det blir ett med min kärlek nu när man är två och båda verkligen vill. Detta är vårat första RIKTIGA försök iofs så jag får hålla huvudet kallt och bara mysa tills det blir!! Men som du säger, ovissheten är jobbig..

Jag tror det tar sig till slut. Fortsätt kämpa och försök att inte stressa upp dig sj för mycket.

Håller tummar och tår att det går bra för er!
  • Anonym (Therese)

Hej! Jag är ny här :)

Jag är 30 år och min sambo är 38 år.

Han har 1 barn sedan tidigare förhållande och jag har inga barn.

Jag har varit gravid en gång när jag var ung då kondomen åkte av, gjorde abort då det helt enkelt inte alls var meningen att bli gravid och min pojkvän absolut inte heller ville ha barn.

Jag blev då alltså gravid direkt! Var 24 år.

Nu har vi försökt i 2 månader men än har inget hänt.

Jag blir direkt orolig att det är något ?fel? på min sambo då jag vet att det tog honom och hans ex 1.5 år att bli gravida med sitt barn.

Och jag blev ju gravid direkt med min förra kille. Nu är jag visserligen äldre....

Kommer följa er här och se om ni har några tips eller trix!

BIM 9/11

Kram

Therese

• piffan87

Hej allihopa! 

Hoppar gärna med här för att få lite stöttning och sällskap. Kan bli så ensamt att gå omkring med sina inre tankar ibland. Jag och min sambo är båda 31 år och jag slutade med p-ring i maj/juni Har tyvärr inte gått vägen för oss än så länge men vill så gärna tro på 7:e gången gillt. Beräknad BIM 26/11. Jag testar med clearblue ägglossningstest med glad gubbe för att hitta ägglossning då jag inte upplever några större känningar. Har även börjat med Natural Cycles denna månad för att få lite bättre förståelse för min kropp. Heja oss nu och stort grattis till er som redan plussat!!

BIM-lista nov: 

1/11 Canary, teresee, kstadtjej87, mallllllin 

2/11 Nova92, Ma18 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87 

7/11 Incognita, CE 

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

10/11 Strösocker 

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18 

12/11 Missempi , Mezzy, Pixma 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82 

14/11 mangon, 

15/11 saraholm, April2, Granskott 

16/11 SofieElise, EllieJo 

17/11 Clemmentina 

19/11 JohannaLi, Evi 82 

20/11 idaisraelsson, Ängel, Tredtopp 

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad 

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ 

23/11 Miichaella, lw12 

24/11 Persi91, Tirin 

26/11 Mia86a, Piffan87

27/11 Cassandra92 

28/11 LinaLinnea, Jagerika 

29/11 minnie768 

30/11 em0ma, Canary, Ma18, Jsv17, Kstadtjej87 

Pluslista: 

Emmas92 bim -1 

Pemmelie BIM -1 

Va1kyrja BIM -3

• cassandra92
    piffan87 skrev 2018-11-06 12:48:56 följande:

Hej allihopa! 

Hoppar gärna med här för att få lite stöttning och sällskap. Kan bli så ensamt att gå omkring med sina inre tankar ibland. Jag och min sambo är båda 31 år och jag slutade med p-ring i maj/juni Har tyvärr inte gått vägen för oss än så länge men vill så gärna tro på 7:e gången gillt. Beräknad BIM 26/11. Jag testar med clearblue ägglossningstest med glad gubbe för att hitta ägglossning då jag inte upplever några större känningar. Har även börjat med Natural Cycles denna månad för att få lite bättre förståelse för min kropp. Heja oss nu och stort grattis till er som redaan har plussat!

Hej och välkommen i gruppen. Va spännande, jaa jag tror på 7e försöket för er :D Va kul att du har börjat tempa, man lär verkligen känna sin kropp på ett helt annat sätt!! Håller tummarna för er!!! :D 
  • Anonym (Ängel)

Vilket försök är alla på här i tråden? 

• Reflexgarn
    LoveEver skrev 2018-11-05 22:25:19 följande:

Tjolahopp

Tänkte att jag hoppar in här i värmen :)

Har inte kollat tillbaks något i tråden men ser i de sista inläggen att det allt blivit några plus här redan UNDERBART Grattis till er <3

Själv går man och väntar .. mensen ska komma idag alt. på Onsdag ...

Dock har jag lite känningar i ryggslutet som om mensen är påväg .. men tycker tappen spelar lite ett spratt med mig denna månaden ena dagen är den låg andra dagen är den högt. Dock är en stängd (hoppas den förblir så) !!

Är det någon mer här som har bim idag eller på Onsdag ?

Jag har bim idag eller imorgon :) Är 34 och jobbar på första bebben, karln är 2 år äldre. Har försökt halvhjärtat ett tag pga mycket stress kring jobbet främst för honom. Jag har inga menskänningar än men brukar vara standard att bli väckt av mensvärk på natten. Öm i brösten dock vilket jag inte brukar vara innan mens. Får se när/om den dyker upp helt enkelt >.< håller tummarna för oss!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18